adg Skrevet 28. april 2003 Del Skrevet 28. april 2003 Finnes det en oversikt over hvilke tegn som kommer når jeg bruker Alt + noen tall? F.eks: Alt + 0444 = ¼ Lenke til kommentar
Rob3rt Skrevet 28. april 2003 Del Skrevet 28. april 2003 ALT+232= Þ ALT+225= ß ALT+235= Ù ALT+234= Û ALT+144= É Svaret er sikkert ja, prøv google. Lenke til kommentar
goggi Skrevet 28. april 2003 Del Skrevet 28. april 2003 Er bare å set i en ASCII-tabell Lenke til kommentar
bekkelund Skrevet 28. april 2003 Del Skrevet 28. april 2003 hmm, bruk tegnkart. har alle tegnene der... (tror det er alle da, har ikke en oversikt i hodet) Lenke til kommentar
Yoda Skrevet 28. april 2003 Del Skrevet 28. april 2003 Start + programmer + tilbehør + systemverktøy + Tegnkart (Win XP Norsk) Yoda Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 28. april 2003 Del Skrevet 28. april 2003 Start + Acessories > System Tools > Character Map gjelder for alle engelske Windows. Lenke til kommentar
DesertGlow Skrevet 28. april 2003 Del Skrevet 28. april 2003 Enklere kan det ikke bli: www.asciitable.com Lenke til kommentar
adg Skrevet 28. april 2003 Forfatter Del Skrevet 28. april 2003 Takker og bukker! Lenke til kommentar
DevN Skrevet 28. april 2003 Del Skrevet 28. april 2003 Tar jeg feil når jeg sier at det er forskjellige nummer mellom norsk og engelsk OS? Eks. et nummer på norsk OS framkaller et annet tegn på engelsk OS! Vet ikke hvor jeg fikk det fra, men mener å ha hørt det en plass... Aner ikke noe om ASCII desverre så! Bruker det sjeldent også.... Lenke til kommentar
DesertGlow Skrevet 29. april 2003 Del Skrevet 29. april 2003 Tar jeg feil når jeg sier at det er forskjellige nummer mellom norsk og engelsk OS?Eks. et nummer på norsk OS framkaller et annet tegn på engelsk OS! Vet ikke hvor jeg fikk det fra, men mener å ha hørt det en plass... Aner ikke noe om ASCII desverre så! Bruker det sjeldent også.... Tror ikke det er slik, men drivere for et norsk tastatur sender andre ASCII-koder for enkelte bokstaver. Selve ASCII-koden er standarisert, men hvilken knapp som utløser en spesifikk kode er individuelt fra språk til språk. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 29. april 2003 Del Skrevet 29. april 2003 Det kommer også helt an på hvilken font man bruker. Arial har enkelte spesialtegn som ikke MS System fonten har f.eks. Og dermed er noen koder forskjellige. Tror bare det gjelder spesialtegn, ikke det vanlige alfabetetet da.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå