Gå til innhold

agp....

dj_j0tul

Anbefalte innlegg

har nettop kjøpt meg tnt-2(huff) til min eldgamle pc, som byger på et AT hovedkort.

men har et problem. Pc`n klikker(fryser) når jeg kjører den på agp 2x. den fryser ikke i windows, men bare når jeg kjører en d3d eller openGL opreasjon.

Men deriomot så virker den helt fint på agp 1x!!

har følgende system:

AMD k6-2 500@550(110*5)

Pixeliew Riva TNT-2 m64 AGP 32mb

1x128mb pc133- ram (får snart 2)

ALI M1542- chipset (orginalt 100mhz buss,agp 1.0 og skal støtte AGP 2x)

Gigabyte GA-5AA rev.2.2 (hovedkort)

Dette er et veldig stort problem for meg, så om noen vet hva som kan være galt, så legg igjen en melding a!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da er du vel nødt til å kjøre AGP 1x da :b Det er sikkert litt kjedelig, men sånn er det. Hvis maskinen blir ustabil når man prøver å stille opp AGP x'en, er det nok mest praktisk å skru ned i igjen :razz: Det er en relativt gammelt pc.. det er noe av grunnen tror jeg. Så da er det kanskje ikke noe å gjøre med. Du er nok dømt til å kjøre AGP 1x på den maskina!

Lenke til kommentar

En ting jeg ikke la merke til var at du hadde overklokket pc'en litt.. det KAN ha noe å si. Mener å ha lest på ocshoot.com at når man er en ivrig overklokker, kan man være nødt til å sette ned AGP x'en for å en stabil maskin! (no bullshit) Prøv å kjør maskinen på normal hastighet og test med AGP 2x, hvis du ikke allerede har gjort det :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...