Gå til innhold

BK: Dine beste matbilder


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Utfordrer brukerne av BK til å sende inn sine beste matbilder...

Beklager, kunne bare ikke dy meg... (du får si fra hvis du syns det sporer helt av så kan jeg fjerne bildet - men som en grell kontrast til det du egentlig er ute etter kan det kanskje ha en misjon i denne tråden bortsett fra det dokumentariske)

Ikke akkurat det du er ute etter - ikke noe forarbeid med lyssetting og dandering/sminking av maten her - her dreier det seg mer om usminket brutal virkelighet.

 

Selv om sikkert ikke alle vil være like glade over å få det på tallerkenen sin så kan faktisk smalahove :D utmerket brukes til mat!

 

Bildetittelen ga seg selv - DeadHeads:

post-47105-1239110911_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132
post-156401-1239100908_thumb.jpg

 

Mvh. Helge

Lyst til å fortelle hva du har gjort her? Ble bare nysgjerrig. Utrolig stilig bilde, er det røyk som er "blurra" eller? Fikk i alle fall veldig lyst på jorbær når jeg så det :p

Lenke til kommentar
Beklager, kunne bare ikke dy meg... (du får si fra hvis du syns det sporer helt av så kan jeg fjerne bildet - men som en grell kontrast til det du egentlig er ute etter kan det kanskje ha en misjon i denne tråden bortsett fra det dokumentariske)

Hei "Vortex Surfer", det er ikke jeg som skal bestemme hva dere sender inn, meningen min er å utfordre hverandre, se hvordan andre tenker, bli bedre selv, osv.

 

Vi er alle selvstendige mennesker og har egne tanker om hvordan våre og andre bilder skal være, og hvis du mener at dette "smalahåve" bildet hører hjemme i denne tråden - ja så gjør det det :-)

 

Det er kjempeflott å se at det allerede har kommet så mange bra bilder, jeg mener at det ikke bare er det fototekniske som er viktig, men også kreativiteten ved å lage/komponere et bilde. Det er mye lettere å lære seg det fototekniske, det er verre å lære kreativitet.

 

Stå på og send inn bilder, og som sagt så er det ikke meg (les trådstarter) som skal bedømme hva som er bra og ikke bra, eller hva som skal høre hjemme i denne tråden eller ikke.

 

Hvis det er noen som ønsker å gi kritikk så mottas også det med takk.

 

Tusen takk for både bidrag og kommentarer og en god fotopåske til dere alle.

 

Mvh. Helge

Lenke til kommentar
Lyst til å fortelle hva du har gjort her? Ble bare nysgjerrig. Utrolig stilig bilde, er det røyk som er "blurra" eller? Fikk i alle fall veldig lyst på jorbær når jeg så det :p

Ja, det var min mening med denne tråden :cool:. Jeg har brukt en vanlig talerk og lagt tørris i bunnen, oppå tørrisen har jeg lagt jordbær og når jeg hadde tatt et par prøvebilder (sjekket lys etc.) helte jeg litt vann på bærene for å få fart på tørrisen (tørris er vanlig CO2 i fast form - holder seg 1-2 dager i fryseboksen hvis den er godt innpakket). Tørris kan kjøpes hos Yara for ca. 70,- pr. kilo.

 

Lyssettingen er en paraply med en SB800 blitz til venstre og en SB900 blitz med "snoot" til høyre med manuelle instillinger på blitz og kamera. Jeg ser ikke vitsen med å legge ved EXIF data, da jeg ikke tror at noen vil ha utbytte av dette i denne sammenhengen.

 

Mvh. Helge

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...