Gå til innhold

Allmennlærer-nett basert

Anbefalte innlegg

Vurderer å søke meg inn på Høgskolen i Hedmark sin nettbaserte lærerutdanning. Lurer på om det er noen her som han noe kjennskap til den? Går det greit å ta en så omfattende utdanning over nettet, med bare 3-4 dager på skolen i mnd? Fint hvis noen som har gått der kan komme med litt info om hvordan det var!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Vurderer å søke meg inn på Høgskolen i Hedmark sin nettbaserte lærerutdanning. Lurer på om det er noen her som han noe kjennskap til den? Går det greit å ta en så omfattende utdanning over nettet, med bare 3-4 dager på skolen i mnd? Fint hvis noen som har gått der kan komme med litt info om hvordan det var!

hei.

mulig du alleredet har søkt på utdanningen..?

min samboer går der, hun er nå straks ferdig med 2 året. å hun trives veldig.

du følger det samme løpet som ved andre skoler, men det er veldig intensivt når det ført står på ved samlinger. som da er obligatoriske, kan riktig nok ha noe fravær, men ikke mye. hvis det gjennomgår enklte ting som du går glipp av må du få tatt dette igjen på en eller annen måte. så du er fast låst når samlingene er, men veldig fri utenom disse da, til å disponere tiden din som du vil... å studere nettasert er vedig fint på mange måter, men det er også veldig hardt, spesielt med tanke på selvdisiplin. er veldig fort gjort å havne "bakpå" med progresjonen og lesingen. dette blir du på måte tvunget til å følge ved studier som har noe obligatorisk hver uke. men nå er det mange høgskole studier som ikke har obligatorisk oppmøte, så sånn sett kan nettstudiet være likt andre studier..(hvis man ikke velger å være på forelesninger vel å merke)

men du har på lik linje arbeidskrav som skal leveres over nett, iform av innleveringer, prøver osv slik at du lærer det du skal lærer... krav om praksis periodene er de samme som andre lærerplasser.

har en annen venn som studere til lærer ved "vanlig" høgskole... å ting er omtrent identisk, tidspunkt for eksamener og praksis periodene...

det negative eller det samboeren min savner ved å studere der, er at man ikke får samme kontakten med andre studenter og studentlivet på samme måte som de fleste antagelig har. selv om man treffes på eget intiativ og er sammen med studenter fra ca samme hjemmplass under praksis.(hvis det da er andre i nærheten)

har selv studert nettbasert, likte det veldig godt. kjempe fint å ha egen frihet til å disponere dagene til studier,jobb,hobby,familie osv... men som sagt fort å komme etter,så skipper tak må til hehe

men er du strukturert,så er det topp :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...