KS Skrevet 7. april 2009 Del Skrevet 7. april 2009 Hei, Jeg har en enkel makro i Excel som bruker målsøkningsfunkjsonen. I Visual Basic står det: Sheets("Ark2").Range("H125").GoalSeek Goal:=0, ChangingCell:=Range("B5") Range("H125") skal ikke være en fast verdi slik det står her. Det er alltid den samme kolonnen (H) men raden kan vaiere. På Ark1 er det en utregning i celle A1, som forteller hvilken rad jeg skal ha. Hvordan skal jeg kunne endre Range() tilpasset dette?. Jeg ser for meg at det må bli noe ala "Range("H" + Value(Ark1.A1)". Jeg vet det ikke blir riktig, men dere skjønner kanskje nå hva jeg tenker på? Lenke til kommentar
Harald Staff Skrevet 7. april 2009 Del Skrevet 7. april 2009 Du er nært. Prøv Sheets("Ark2").Range("H" & Sheets("Ark1").Range("A1").Value).GoalSeek osv osv Når du får det til å virke, legg inn sjekk i forkant for at Ark1.A1 har en heltallsverdi større enn nulll. Ellers kan det bli tull. HTH. Beste hilsen Harald Lenke til kommentar
KS Skrevet 7. april 2009 Forfatter Del Skrevet 7. april 2009 Flott! Takk for hjelpen. Se gjerne min siste post også. Regnearket blir ikke oppdatert etter at makroen er kjørt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå