Gå til innhold

Kjører minne på 742MHz, bør jeg kjøpe nytt?

Evju

Anbefalte innlegg

Jeg kjører pr i dag 4*1GB Crucial BallistiX 6400 @ 742MHz.

Lenge siden jeg har tuklet med systemet nå, men det irriterer meg jo litt at minnet mitt bare kjører på 742Mhz. Grunnen til dette er jo at RAM og CPU er linked, slik at jeg ikke kan "tweake" RAMen alene. Neste steg er 960MHz eller deromkring, og det tør jeg ikke teste.

Vurderer å gå over til OCZ PC2-8500 Reaper 2*2GB, men er redd for hva dette vil gjøre med resten av systemet mitt. Vil det utvikle mer varme, og ødelegge for ytelsen på andre komponenter?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kjører jo en overklokket Q6600 så dette er helt normalt.

Du må øke FSBen for å få ett jevnt tall, dessverre er ditt nForce brikkesett skrot til Quad overklokking med en masse FSB "Hull".

Det er også forsvinnende lite å hente på å peise inn raskere minne, er som å sette større slanger på en vannpumpe, pumpen pumper ikke mer vann igjennom systemet selv om du setter på større slanger.

Økningen du får i systemet tilsvarer 0.0 til 0.1 FPS i spill og ekstra score i benchmarker.

Skal du ha noe nytt så kjøper du heller ett nytt hovedkort i tillegg.

Lenke til kommentar

D'oh! Har selvfølgelig byttet ut det hovedkortet med et P5K for lenge siden, bare ikke somlet meg til å oppdatere signaturen.

Så det å gå fra 742MHz til f.eks. 960MHz vil ikke gi meg noe særlig ytelse i det hele tatt i noen sammenhenger andre enn benchmarks?

Lenke til kommentar
D'oh! Har selvfølgelig byttet ut det hovedkortet med et P5K for lenge siden, bare ikke somlet meg til å oppdatere signaturen.

Så det å gå fra 742MHz til f.eks. 960MHz vil ikke gi meg noe særlig ytelse i det hele tatt i noen sammenhenger andre enn benchmarks?

Stemmer det...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...