Gabriel_X Skrevet 28. april 2003 Del Skrevet 28. april 2003 Med tanke på at jeg ikke har verdens sprekeste RAM / CPU er jeg veldig godt fornøyd med en score på 4939 i 3DMark 2003 :smile: (se compare-link nedenfor for systemspecs). Med vannkjøling av GPU'en kan jeg kjøre 380 på GPU og 333 på RAM'en før jeg får lockup / artifacts. Alt høyere enn dette på RAM'en gir hvite/sorte 'prikker' blant annet i test nr. 3 (Trollene) i 3DMark 2003. Har ikke RAMsinks på skjermkort-RAM'en og lurer på om noen har erfaring med det i et system hvor det er realtivt liten luftgjennomstrømning. Har en liten 12db Papst-vifte montert nederst i Chieftec-toweret mitt (kjøler harddiskene) og selvfølgelig vifte i PSU'en, men er egentlig ikke lysten på flere vifter siden mye av poenget mitt med vannkjøling er minst mulig støy. M.a.o vil RAMsinks på mitt skjermkort ha noe for seg (= mulig å overklokke RAM mer enn bare noen få mhz ekstra) uten å måtte øke luftgjennomstrømningen i kassa? Edit: Bruker Catalyst 3.2 http://service.futuremark.com/compare?2k3=667584 Lenke til kommentar
panikk! Skrevet 28. april 2003 Del Skrevet 28. april 2003 Hvorfor ikke utvide vannkjølingsystemet med et par vannkjølte ram brikker?? Eventuelt få tak i noen passende store kobberblokker og borre på tvers gjennom dem og lime dem fast på ramen. Hva er vanntempen etter 1 runde gjennom systemet? Lenke til kommentar
Gabriel_X Skrevet 28. april 2003 Forfatter Del Skrevet 28. april 2003 Hvorfor ikke utvide vannkjølingsystemet med et par vannkjølte ram brikker Har vurdert det men har ikke tilgang til noe utstyr selv for å fikse / ordne kobberblokk så det blir litt mye styr/dyrt i forhold til nytteeffekten tror jeg. Har ikke egen temp.måler på kjølevannet men CPU maxer ut på rett oppunder 40 grader ved lang tids kontinuerlig belastning, ligger vel på rundt 35 etter lengre tids idle. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå