Gå til innhold

Windows 7 kan nedgraderes

Anbefalte innlegg

@mrMKE:

Vi snakker ikke om snarveier på skrivebordet her, men kombinasjon av hurtigstart, startmeny og hurtigtaster som gir en optimal arbeidsflyt.

Personlig så redesigner jeg alt under Alle programmer, legger mye brukte programmer og applikasjoner enten i hurtigstart, tastaursnarvei eller som faste menyvalg. Den dynamiske delen (akkurat brukt) av startmenyen er satt til 0, ikke det jeg er interessert i, jeg husker hva jeg har akkurat brukt, samt at logikken til den funksjonen er nokså tilfeldig.

De fleste av oss vil ha snarveier både her og der, men vi vil ha full kontroll over disse - ikke genererte lister.

Og jeg har faktisk ikke funnet ut under Win 7 hvordan jeg skal få til en statisk liste i stedet for generert surr.

Og når det gjelder nye "recent files", helt ålreit den, hadde den virket skikkelig for noe annet enn MS sine egne produkter. Så lenge den ikke gjør det, er den verdiløs.

Det kommer det kommer, men til ditt bruk er det kanskje umulig å bruke hurtig snarveier på startmenyen, (windows tast også pil tastene nedover) men folk flest bruker ikke startmenyen på grunn av vanedyr egenskaper.

Hadde windows95 fått windows2000 meny og det hadde kommet en annen meny til windows 2000. Så ville folk ha sverget til den menyen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

JKJK & Raijin & mrMKE: Fore å sittere noen i klassen min: "Flaks mobilen ikke ringer, slipper å ta den opp" :p

Bruker startmeny'n for den er mappa til 1 tast, og dog jeg kan ikke perma skru den av heller.

Bruker Win+R noen ganger også, men det er en tøvig tastekombo. I forhold til f.eks alt+F2.

Ikoner på skrivebordet? Alt jeg ikke gidder å lete etter executeable på.

Lenke til kommentar

nå kan man også bruke hurtigtaster på de enkle tastaturene. problemet er å huske tastekombinasjonene.

på de tastaturene som har hurtigtaster ( mest beregnet for Windows ) så er ikke alle laget like bra. spesielt når det kombineres med de andre funksjons tastene og man må bruke en knapp for å veksle mellom dem

da ender man opp med en masse ikoner i stedet . men hvor skal man plaser dem hen ?

dette måtte jeg skrive 2 ganger fordi nettleseren bare helt plutselig forsvant fra skjermen (avslutt seg selv )

Lenke til kommentar
@mrMKE:

...

Og jeg har faktisk ikke funnet ut under Win 7 hvordan jeg skal få til en statisk liste i stedet for generert surr.

...

Dette fungerer da likt som både xp og vista? Man må velge properties for starte menu,

store and display recently opened programs... og den nedenfor, så kan man velge "pin to start menu" hvis man høyreklikker på et program....

Til meg har startmenyen i win7 tatt over mye av funksjonene quick-launch hadde i XP og vista. Siden det ikke er noe quicklaunch-funksjonalitet å spore lenger så må ting på startmenyen, der har jeg nå snarvei til: lydpanelet, winamp, photoshop, programs and features, paint, disk defragmenter, calculator. På skrivebordet har jeg en egen mappe til Programmer, og en til Spill.

Lenke til kommentar
@mrMKE:

...

...

Dette fungerer da likt som både xp og vista? Man må velge properties for starte menu,

store and display recently opened programs... og den nedenfor, så kan man velge "pin to start menu" hvis man høyreklikker på et program...

Takk, jeg fant den.

Nå helt likt er det dog ikke.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

Windows 7 som jeg bruker slår Vista som bare det, XP kan en jo fremmdeles bruke som nød OS på en annen disk hvis disken med Win 7 konker ut. :)

Windows 7 er det minst problematiske OS jeg har prøvd.

Lenke til kommentar
Banner sikkert i kirka nå men; DREP XP FOR F***!

Ja det gjør du.

Når vista suger så mye som det gjør så er det ikke så veldig rart at XP har overlevd så lenge.

Må sitte å konfigurere vista i timesvis bare for å få et brukanes grensesnitt.

Lenke til kommentar

Jeg hadde håpet at når win7 kommer, så dreper de XP, men neeeeeida. Man skal jage hesten til det er bare beina igjen, ja jeg er enig i at XP er dårligere enn Vista. Men nå kommer win7 "gullfuggelen" til MS, hvis jeg nå ikke kan si til kunder at "desverre du kan ikke få XP for vi får ikke tak i det" Så blir jeg lettere irritert...

Ja, XP har vært bra, men når det nå begynner å bli flere og flere kvasi XP løsninger med dårligere og dårligere drivere. (har nå i det siste opplevd å bruke opptil flere timer ekstra på XP maskiner fordi de gir blåskjerm pga dårlige drivere fordi produsenter satser på vista og klargjøring av drivere til win7)

DREP XP jo før jo heller. I mine øyne bremser den utviklingen like mye som explorer 6 gjør for internett. La øket dø...!

Lenke til kommentar

å "drepe xp" nå blir det samme som å tvinge alle til kjøpe nytt utstyr nå.

d.v.s. tvinge folk til å bruke vista på gammelt utstyr

det er neppe så lurt.

jeg ville ventet til W7 er offisielt lansert .

husk på at allerede så er det bare de som virkelig her behov for xp som får lov til å bruke det

Lenke til kommentar

det er neppe så lurt.

husk på at allerede så er det bare de som virkelig her behov for xp som får lov til å bruke det

Nei, det er ikke det samme som å tvinge folk over på nytt utstyr. Med å drepe XP så mener jeg slutt å selg skvipet. Det har hatt sin storhetstid, den største grunnen til at windows holder liv i XP, slik jeg ser det. Er for å ha XP home på minibærbare, som er for resurskrevende for Vista. Når win7 kommer, så er ikke det ett tema lenger og da har man teoretisk ikke behov for windows XP og man kan drepe det i stillhet. (dvs. slutte og selge det...)

Lenke til kommentar

det er neppe så lurt.

Nei, det er ikke det samme som å tvinge folk over på nytt utstyr. Med å drepe XP så mener jeg slutt å selg skvipet. Det har hatt sin storhetstid, den største grunnen til at windows holder liv i XP, slik jeg ser det. Er for å ha XP home på minibærbare, som er for resurskrevende for Vista. Når win7 kommer, så er ikke det ett tema lenger og da har man teoretisk ikke behov for windows XP og man kan drepe det i stillhet. (dvs. slutte og selge det...)

i så fall så holder de på med å kvele xp .

vel er xp en gammel versjon. Men problemet er at at vista krever at de nye maskene har litt ekstra ytelse en det som virker normal. nå er ikke det så stor problem som det var i begynnelsen.

det andre problemet er mange ønsker å oppgradere hardwaren gradvis ( d.v.s. at man beholder noe av de gamle utstyret en stund til). det er da Vista kan vær et problem. her står det på hovedkortet , prosessor og minnerikene.

i ilegg så er det nok noe eksternt og gammelt utstyr som mangle drivere for vista

så, hvis man ønsker( eller tvinges til) å bruke vista så blir mer eller mindre tvunget til å kjøpe nytt

er det noen som har sammenlignet strømforbruket når henholdsvis xp ,vista eller W7 beta kjører den samme oppgaven ?

jeg har av den grunnen lurt lit på om Vista kan regnes som et miljøvennlig os.

det virker som om W7 er langt bedre.

og så spørs det hvor gammel utstyr W7 støtter

eller sagt på en annen måte:

xp: gammel sportsbil

vista : litt nyere sportsbil med tilhenger

w7: poshe 911 ?

Lenke til kommentar

Skjønner ikke hvorfor så mangle blander inn Vista i denne sammenhengen. Sakens kjerne er jo at de skal fortsette å selge XP side om side med Win7. Det har da ingenting med Vista og dagens situasjon å gjøre.

Jeg for min del er negativ til dette, og skulle helst sett at XP salget ble stanset når Win7 blir lansert. Man må la utviklingen gå sin gang og ikke bare sitte å ruge på det "gode" gamle..

Lenke til kommentar
Skjønner ikke hvorfor så mangle blander inn Vista i denne sammenhengen. Sakens kjerne er jo at de skal fortsette å selge XP side om side med Win7. Det har da ingenting med Vista og dagens situasjon å gjøre.

Jeg for min del er negativ til dette, og skulle helst sett at XP salget ble stanset når Win7 blir lansert. Man må la utviklingen gå sin gang og ikke bare sitte å ruge på det "gode" gamle..

Å gå for nye ting, bare fordi det er nytt, selv om det skulle være dårligere er ikke utvikling, da går man baklengs. Nå kan det godt hende Win7 blir bra saker det, men man bør velge etter kvalitet, ikke alder.

AtW

Lenke til kommentar

Tja pipa har ikke helt den tonen når Intel og AMD lanserer nye socket's på prosessorer f.eks. Da er hylekoret igang med at produsentene presser folk til å kjøpe nytt utstyr.

Synes MS gjør smart i å fortsette med XP. De vet at det er et godt OS og antagelig vil det være det mest stabile os'et i minst 1 år til. Alle nye os bringer med seg nye utfordringer. Vista var jo en tragedie. Win7 er sikkert bedre men garantert langt fra feilfritt.

Store bedrifter har ikke råd til å ta den sjangsen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...