jlopes Skrevet 7. april 2009 Del Skrevet 7. april 2009 jeg har en bmw e34 som motoren blir for varm etter å ha kjørt 10 min. uansett om jeg kjører som en 80 åring eller ikke... det piper veldig ofte i bilen også(ca. 3 ganger om dagen) bilen starter og går uten noe problem ellers... så jeg lurer på hva probleme kan være? Lenke til kommentar
Jøtul Skrevet 7. april 2009 Del Skrevet 7. april 2009 vannpumpa di kan være gåen, termostaten kan stå fast i lukket posisjon eller tenningen kan være for sen. sjekk om radiatoren er varm neste gang du kjører. Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 7. april 2009 Del Skrevet 7. april 2009 Piper? Koker den hvis du bare lar den stå og gå på tomgang? Vannpumpa er ofte problemet. Lenke til kommentar
jlopes Skrevet 7. april 2009 Forfatter Del Skrevet 7. april 2009 vannpumpa di kan være gåen, termostaten kan stå fast i lukket posisjon eller tenningen kan være for sen. sjekk om radiatoren er varm neste gang du kjører. radiatoren var ganske varm ja.. er det denne som er defekt? Lenke til kommentar
jlopes Skrevet 7. april 2009 Forfatter Del Skrevet 7. april 2009 Piper? Koker den hvis du bare lar den stå og gå på tomgang? Vannpumpa er ofte problemet. den kommer nesten helt til det røde felte når den går på tomgang... hva skjer hvis den koker? stopper bilen ? Lenke til kommentar
jlopes Skrevet 8. april 2009 Forfatter Del Skrevet 8. april 2009 Funker radiatorvifta da? vifta går som bare det. men radiatoren er varm : / Lenke til kommentar
Patz Skrevet 11. april 2009 Del Skrevet 11. april 2009 Mest sansynelig termostaten eller vannpumpa ja. Om kjølevæsken skulle koke kan i værste fall toppen slå seg. Lenke til kommentar
Travellingman Skrevet 13. april 2009 Del Skrevet 13. april 2009 For å sjekke om viskosekoblingen på radiatorvifta fungerer: På varm motor stikk en avis forsiktig inn i vifta,stopper den lett er koblingen gåen.Fungerer den skal den lage hakkemat av avisen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå