Cruentus Skrevet 7. april 2009 Del Skrevet 7. april 2009 Hei Jeg har bestilt meg en D40 med 15-55 optikk. (holder til meg siden jeg er nybegynner) Jeg tenkte senere å kjøpe Nikon 55-200mm AF-S VR DX Nikkor (Objektiv) Det jeg lurer på etter at jeg så en video review av Nikon 55-200mm AF-S VR DX Nikkor (Objektiv) så sa fyren i reviewen at enkelte eldre objektiver så vil ikke den automatiske optiske zoomen virker..Altså at man må gjøre det manuelt. Er dette tilfelle med Nikon 55-200mm AF-S VR DX Nikkor (Objektiv) og D40 ? Lenke til kommentar
kaian Skrevet 7. april 2009 Del Skrevet 7. april 2009 (endret) Nikon-objektiver som har AF-S i navnet autofokuserer på D40, ja. edit: gratulerer med kamera, et godt valg! Endret 7. april 2009 av kaian Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 7. april 2009 Del Skrevet 7. april 2009 Zoomfunksjonen i objektiver til speilreflekskameraer må du nok manøvrere manuelt. Det kan være om automatisk fokusering du har lest om. D40/60 har ikke innebygget fokusmotor,så objektivene må ha dette innebygget. Objektiver med innebygget fokusmotor har fått et bedre utvalg,men gamle objektiver har ikke det innebygget så da må man fokusere manuelt. Lenke til kommentar
Cruentus Skrevet 7. april 2009 Forfatter Del Skrevet 7. april 2009 Takk for svarene folkens. Det kan være om automatisk fokusering du har lest om. Ja det kan sikkert stemme det. Lenke til kommentar
SSSø Skrevet 7. april 2009 Del Skrevet 7. april 2009 Objektivet du snakker om er et flott valg til D40, og vl gi autofokus. Som nevnt tidligere; alle objektiv med AF-S har innebygget fokusmotor og vil derfor gi autofokus på D40. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå