khan2k Skrevet 7. april 2009 Del Skrevet 7. april 2009 Hei, Jeg lurer på å kjøpe meg en minibærbar som skal brukes til litt programmering i Python, C/C++, Java (via Eclipse) samt webprogrammering (Netbeans med Apache server kjørende). Det virker som mini bærbarene har nesten samme ytelse; så mitt spørsmål er om en minibærbar vil klare å kjøre/debugge programmer skrevet i de overnevnte språkene og kjøre Eclipse og Netbeans greit. For heavy programmer har jeg muligheten til å kjøre programmet på en annen server Håper noen har erfaring med dette. Takk for hjelpen. Lenke til kommentar
flyndrefjes Skrevet 7. april 2009 Del Skrevet 7. april 2009 Ikke et helt direkte svar på spørsmålet ditt, men mitt system er for tregt til å kjøre Eclipse/Java på: Laptop, eldre: 1) Zeleron 1.6 GHz 2) 0,5 GB RAM 3) 20 GB HD (treg HD) Det går an å programmere i Eclipse/Java på denne...ja! Men det er lite produktivt! Håper oppsettet kan fortelle deg hvorvidt minibærbaren din kan klare det. Lenke til kommentar
khan2k Skrevet 7. april 2009 Forfatter Del Skrevet 7. april 2009 Takk for svaret. Hm... Det var nyttig å vite. Når du sier det var lite produktivt, mener du da at det tok lang tid å kjøre en java app? Lenke til kommentar
flyndrefjes Skrevet 7. april 2009 Del Skrevet 7. april 2009 Takk for svaret. Hm... Det var nyttig å vite. Når du sier det var lite produktivt, mener du da at det tok lang tid å kjøre en java app? Ja, det kan du si. Kompileringen tok tid, men også selve responsen fra brukergrensesnittet i Eclipse var veldig tregt generelt. Men husk at den Zeleron-CPU'en og ikke minst harddisken her er veldig treg. Til sammenligning fyker f.eks. Gimp av gårde som en vind med et par halvstore grafikk-filer oppe. Hadde vært best om du fikk testet det selv på den aktuelle PC'en. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå