Gå til innhold

Gjøre seg skjult på nettverket

Anbefalte innlegg

Hallo, er det noen måte å gjøre så ikke syns på nettverket? Når man trykker på "nettverk" kommer det opp alle som er koblet til, er det noen måte å hindre at jeg syns? Siden da kan faren min se når jeg legger meg skjønner dere -.-

litt rar grunn men sånn er det :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høyreklikk på nettverkstilkoblingen, velg egenskaper.

Fjern haken ved "Klient for Microsoft nettverk".

Tror dette skal være nok, men da får du ikke tilgang på andre delte filer selv heller.

Mulig det funker å deaktivere NetBIOS, om det overstående ikke funket.

Høyreklikk på nettverkstilkoblingen, velg egenskaper.

Velg "Internettprotokoll TCP/IP", og trykk egenskaper.

Trykk på avansert, og finn "WINS"-fanen, og huk av for "Deaktiver NetBIOS over TCP/IP.

Jeg er ikke sikker på om dette lager krøll, men i så fall er det bare å aktivere det igjen.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Du vil aldri kunne bli helt usynlig og være på et "nettverk", da ideen bak "nettverk" er at maskinene er koblet sammen på et eller annet nivå, ellers så er det ikke et "nettverk":p

PS: litt for smartass?:p

Endret av Gjest
Lenke til kommentar
Du vil aldri kunne bli helt usynlig og være på et "nettverk", da ideen bak "nettverk" er at maskinene er koblet sammen på et eller annet nivå, ellers så er det ikke et "nettverk":p

PS: litt for smartass?:p

Kanskje litt ;) vi må huske på hvilket nivå spørsmålet gjelder for. Å skjule seg fra network neighborhood fordi faren ikke skal se når personen er på bør la seg gjøre. Dersom ikke faren er over gjennomsnittet interessert i data eller jobber med det så finner han neppe utav det ved hjelp av pc :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...