Gå til innhold

Bobbler i iphonen?

Anbefalte innlegg

jeg har nettopp kjøpt meg en iphone. og når jeg åpna ipod esken så jeg noen rare bobbler på iphonen. som du ser her.

384140.jpeg

kjøpte den idag på Telebutikken i oslo. Hva kan jeg gjøre nå?

Det dekker vel Garantien?

Har ikke brukt den engang.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
jeg har nettopp kjøpt meg en iphone. og når jeg åpna ipod esken så jeg noen rare bobbler på iphonen. som du ser her.

384140.jpeg

kjøpte den idag på Telebutikken i oslo. Hva kan jeg gjøre nå?

Det dekker vel Garantien?

Har ikke brukt den engang.

Telefonen har et lag med beskyttelsesfilm over skjermen og på baksiden også om jeg ikke husker feil.

Ta den ut så er det sikkert en flipp som stikker ut på en av siden.

Dra så i den, og fjern beskyttelsen!

Lenke til kommentar
Da bør du henvende deg til butikken hvor du kjøpte den i morgen og reklamere på den.

Spør du pent så kan det hende at du får en helt ny utlevert med en gang!

Bare vær obs på at ihht forbrukerkjøpsloven så har selger anledning til å forsøke å reparere den.

De fleste produsenter har en ikke lovpålagt såkalt DOA periode. Det vil si at man i en viss periode etter kjøp har mulighet til å få en ny vare om gjenstanden får en feil i løpet av denne perioden. Vanlig tid er 1-2 uker, noen har til og med 6 måneder.

Men i ditt tilfelle er nok denne fristen gått ut for lenge siden. Apple har en DOA på 4 minutter (!), og gjelder da sjelden mye lenger enn det tar deg å gå ut av butikken etter kjøp.

Du kan godsnakke litt med forhandleren, så kan det hende at de løser dette for deg. Men det krever en del arbeid, fordi telefonens serienummer/IMEI nummer låses til abonnementet du må bestille samtidig. Å bytte en telefon på et abonnement, og å få den gamle telefonen tilbake i systemet etter reparasjon (attpåtil som B-vare), krever litt mer arbeid enn å bare bytte f.eks et kamera på DOA.

Lenke til kommentar

En moderator som troller? Har Super8 personlig erfaring med Apples påståtte DOA-tid på 4 minutter?

Telebutikken kommer garantert til å bytte telefonen tvert uten å kny. Apple reparerer ikke iPhones, de bare bytter dem ut. Er telefonen brukt en periode får du SWAP fra verkstedet, er den tilnærmet ny får du utlevert en ny salgspakke i butikken.

Lenke til kommentar
En moderator som troller? Har Super8 personlig erfaring med Apples påståtte DOA-tid på 4 minutter?

Telebutikken kommer garantert til å bytte telefonen tvert uten å kny. Apple reparerer ikke iPhones, de bare bytter dem ut. Er telefonen brukt en periode får du SWAP fra verkstedet, er den tilnærmet ny får du utlevert en ny salgspakke i butikken.

Troller?

Jeg selger iPhone der jeg jobber og har vært på iPhone-kurs arrangert av Netcom der dette ble poengtert. Er telefonen kjøpt og betalt for mer enn fire minutter siden, har ikke kunden rett på ny salgspakke samtidig som innlevering av telefonen, men må finne seg i å vente på Swap fra verkstedet (tar ikke så mange dagene).

Håper du trekker tilbake påstanden om at jeg troller!

Lenke til kommentar

Hvis det er sant så trekker jeg det selvsagt tilbake. Det er jo hårreisende. Uhyre merkelig at Apple skal være så bakvendte i Norge. I USA blir jo telefonen byttet på flekken i butikken så lenge den er innenfor garantitid.

Endret av Marasmus
Lenke til kommentar
Hvis det er sant så trekker jeg det selvsagt tilbake. Det er jo hårreisende. Uhyre merkelig at Apple skal være så bakvendte i Norge. I USA blir jo telefonen byttet på flekken i butikken så lenge den er innenfor garantitid.

Dette vet jeg faktisk er diskutert her på forumet tidligere, forskjellen mellom Apples kundeservice i USA og Norge/Europa. Husker ikke hva man kom frem til, men USA er nok det mest interessante markedet for Apple, og også derfor de gir best kundeservice der (på bekostning av alle mindre marked).

Nå skal det sies at vi aldri har hatt problemer med Apple og garantireparasjoner der jeg jobber. Men så har vi ikke hatt bruk for å forsøke en DOA innenfor de fire tilmålte minuttene heller. Det er uansett lurt, både av butikk og kunde, å prøve ut at telefonen fungerer før man registrerer abonnementsbestillingen på sidene til Telenor/Netcom. Da kan man bytte telefonen for kunden, for da er det bare å endre IMEI-nummeret før abonnementet registreres, og den defekte telefonen kan sendes til verksted så også forhandleren får en ny :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...