WASD Skrevet 6. april 2009 Del Skrevet 6. april 2009 Ja, emnetittel sier det meste. Har lyst til å se hvor billig en pc kan bli per dags dato. Poenget er at jeg har lyst til å bygge en pc selv, og kapitalen er ikke den største for øyblikket. Velger bevisst og ikke oppgi noe budsjett, for og gjøre det litt lettere(eller vanskligere?) Jeg er kun ute etter pcen, ikke skjerm og mus/tastatur. Heller ikke OS. Kriterier: Helst fra en nettbutikk, og helst fra "de tre store"(Netshop, MPX og Komplett) Spesifikasjonsmessig skal pcen kunne: Kjøre office uten problemer Vise filmer, musikkavspilling Spille ENKLE spill, kanskje på laveste oppløsning. Altså, et eget skjermkort. Nettsurfing, msn, e-post, osv. Håper på en del bidrag, og det vinnende forslaget vil få en cyberklem av uante dimensjoner Lenke til kommentar
jornboss Skrevet 6. april 2009 Del Skrevet 6. april 2009 (endret) Det er vel ikke så gøy for de som sjekker priser så ofte som mange av oss. Det koster ca 2,5 K som er det billigste med en AMD 5000 ca, HD 3450/4530 og 2GB Ram. Komplett har noen ferdige - vi klarer ikke å få det så mye billiger enn det - kanskje +-5%. Endret 6. april 2009 av jornboss Lenke til kommentar
silkshade Skrevet 6. april 2009 Del Skrevet 6. april 2009 (endret) Tja, jeg har da litt tid til overs. Jeg valgte å bruke Amentio da de har godt rykte og er svært billige. Jeg prøvde å sette opp to lignende oppsett hos komplett.no men de ble 4-500 kroner dyrere samt at komponentene i mange tilfeller var (enda) dårligere. Første forslag er enkelt og greit stort sett det billigste AMD-oppsettet jeg fikk tak i hos Amentio, med unntak av harddisk. 80GB blir litt for lite, så jeg har gått for 160 GB. Hovedkortet er heller ikke noe særlig å skryte av, heller ikke prosessoren. Skjermkortet er heller ikke noen kraftplugg, samt at oppsettet kun har 1GB minne. 2GB minne blir 86 kroner ekstra, så det får bli opp til deg om det er aktuelt. Kabinettet er heller ikke spesielt bra, men AOpen holder godkjent kvalitet og du trenger neppe noen 500W strømforsyning for dette oppsettet. Jeg kom meg under 2000 kroner eks. frakt, du kan enda kutte kostnaden med 100-150 kroner om du virkelig vil men, vel, er det virkelig så farlig å ta en ekstra pils på byen neste helg? Andre forslag er det jeg mener burde være minimum om du uansett skal handle deg PC. Her har jeg valgt et greit hovedkort med mulighet for bedre prosessor, minne osv. om du er interessert i å oppgradere senere. Disse grunnkomponentene yter nok også en god del bedre enn de jeg satte opp i det første forslaget. I tillegg er det 2GB GeIL minne, GeForce 8600GTS 512MB (som nok er det beste kjøpet hva angår skjermkort til under 400kr) og litt større harddisk. Denne PC'en burde greie å dra de fleste lette spill helt greit, CS:Source, WoW osv burde gå helt greit, dog kanskje ikke med alt på "max". Office, surfing, msn osv spiser denne til frokost iallefall. Jeg mener helt klart at det er verdt å bruke ca 700 kroner ekstra og gå for noe slik som dette. Uansett hva du velger, lykke til. Endret 6. april 2009 av vladnag Lenke til kommentar
jornboss Skrevet 6. april 2009 Del Skrevet 6. april 2009 ja det var jo ikke en av Netshop, MPX eller Komplett, da finnes det noen bedre. Bra jobbet:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå