Gå til innhold

PC til gammel TV

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har null snøring på kabler og koblinger. Har en gammel CRT-tv hjemme, og har kun scart- og antennekontakt bak. Jeg har et ganske bra lydanlegg på PCen, og lurte på om det er mulig å kjøpe noe som gjør at jeg kan koble PCen til TVen til tross for de enkle utgangene bak?

http://www.amazon.co.uk/Video-SCART-cable-...s/dp/B000Q8FSJE

Så på noe sånt. Vil det fungere?

Så lurer jeg også på om det finnes noe som gjør at jeg kan koble disse PC-høyttalerne til TVen og bruke de som en slags hjemmekino?

Takker for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

TV'en er grei, SCART har kompositt inngang. Men du må jo sjekke om du har TV utgang på PC.

Lyd ut fra TV er også tilgjengelig på SCART, men da trenger du et anet adapter enn det du linket til. Der er det en bryter som gjør at du kan velge om den skal fungere som inngang eller utgang, ikke begge deler samtidig.

Du trenger en SCART kabel med 6 RCA plugger. Det bør være lett å finne i en norsk butikk.

Lenke til kommentar

Det bildet viser akkurat den jeg mente. Det er alt du trenger.

Det adapteret med bryter passer dårlig for deg når du både skal ha video inn og lyd ut. For å gjenta: "Der er det en bryter som gjør at du kan velge om den skal fungere som inngang eller utgang, ikke begge deler samtidig."

Har ikke TV-utgang, ... Har S-video

Dette er selvmotsigende, forstår ikke hva du mener. Har laptop'en S-Video utgang?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...