Gå til innhold

Katten min døde i dag


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Utrolig triste greier å miste en skapning man har blitt glad i.

 

Husker den gangen eg mistet min katt, skjedde 12 april 2008. Husker at det var en søndag, sol og varmt vær. Han pleide å få være ute om nettene, for han likte det så godt. Så hører vi om morgenen at han mjauet utenfor døren, som han alltid pleide å gjøre. Forskjellen var at det var en lang klynkende mjauing. Gikk ned med et undrende blikk i ansiktet, og så at han lå på trappen. Så ikke noe gale med første øyekast. Løftet han så opp for å kose, han skrek av smerte. Så at venstre fot var blodig. Tok han inn, og ropte på samboeren min. Tok han inn på kjøkkenet og så at han hadde brukket foten oppe ved kneet. Foten bare dinglet. Vi fortet oss til dyrlegen, kom akkurat da de åpnet.

 

Frykten var at han måtte avlives, men eg hadde et håp om at det kunne fikses. Dyrlegen brukte ikke mange sekundene på å konstatere at dette var veldig komplisert, og at selv om det kunne fikses, så var det ikke garantert at han kom til å bli helt frisk. I samråd med samboeren min og min mor, så valgte vi derfor å la han få slippe. Han fikk en overdose med narkosemedisin, og sovnet inn i armene mine. Kommer aldri til å glemme at han så på meg mens han fikk dosen, han virket lettet i blikket, og det kunne kjennes ut som om han tok et farvel med meg.

 

Er så uendelig glad for at eg fikk tatt et ordentlig farvel med Festus, selv om det hele skjedde i løpet av vel to timer den dagen. Senere på dagen fikk vi begravet han ikke langt fra huset, på det stedet han pleide å løpe og leke seg.

 

 

hva som egentlig skjedde med Festus er ikke godt å se. Han kan ha blitt påkjørt av en bil, han kan ha blitt trampet på av hjortene som ferdes hos oss (han pleide å snike seg innpå dem). Faktum er at han drog seg opp til huset vårt for å få hjelp. Det ser eg på som et stort tegn at han var glad i oss:)

 

Glad i Festus <3

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...