Gå til innhold

Den store The Sims 3 tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er en stor fan av The Sims, og bruker for det meste tiden til å bygge hus. Jeg er en av de som ble utrolig skuffet da jeg skaffet meg The Sims 3. Hadde utrolig høye forhåpninger til spillet, som kanskje er grunnen til skuffelsen, men den dumme følelsen er der likevel.

 

1) Det å bevege seg rundt på skjermen er ikke lenger så lett. Man må holde høyre-tasten nede, noe som irriterer meg noe grenseløst. Men dette kan jeg vel vende meg til, men jeg ser alikevel ikke poenget med å møtte holde nede en tast for å komme seg rundt. Hvorfor ikke bare beholde den gamel teknikken?

 

2) Det går ikke lenger ann å lage sin egen by, noe seg irriterer meg over. Jeg liker å plasere inn trær, fjell etc. for å få den "egen" følelsen. The Sims 3 hadde kun 1 by lagret inne, og 1 by man kan laste ned fra nettet. Jeg skjønner at personene bak 3'eren så at det ble vanskelig å lage sin egen by med tanke på bibloteket, sykehuset og andre bedrifter/foretninger og bygninger måan MÅ ha med i byen, men alikevel. TOMTENE går heller ikke ann å plasere der man vil de skal være selv. Dette gjør at The Sims- skaperne har gått tilbake til The Sims 1 hvor tomtene er faste. Hvoorfor?

 

3) Min søster og jeg har laget en felles by for at vi kunne møte hverandres simmer, og dele den samme byen. Men etter at min søster hadde spilt noen timer, og jeg tok over, hadde min sim gått fra ungdom til voksen, uten én dag på skolen, og hun fikk derfor en dårlig oppvekst. Simmen min hadde også blitt sammen med en bondeknøl og fått barn med han. GREAT!

 

4) Det ble reklamert om at man kunne stille inn hustak- vinklene selv, noe man i bunn og grunn kan. Men vinklene for takene blir alle like. Det hjelper ikke å kunne stille inn en vinkel hvis alle de andre takene følger den samme høyden. Da forsvinner jo poenget!

 

Huff, jeg er egentlig ganske fornøyd med The Sims 3 med alle dets utfordringer, farger, klær og hår, men er også utrolig skuffet på mange andre området. Jeg føler at skaperne bak spillet tar noen skritt framover, men også noen skritt bak, og blir derfor stående på samme plass som i utgangspunktet.

Lenke til kommentar
3) Min søster og jeg har laget en felles by for at vi kunne møte hverandres simmer, og dele den samme byen. Men etter at min søster hadde spilt noen timer, og jeg tok over, hadde min sim gått fra ungdom til voksen, uten én dag på skolen, og hun fikk derfor en dårlig oppvekst. Simmen min hadde også blitt sammen med en bondeknøl og fått barn med han. GREAT!

 

det går jo an å gå på innstillinger å skru av at nabolaget skal vokse ;)

Lenke til kommentar
1) Det å bevege seg rundt på skjermen er ikke lenger så lett. Man må holde høyre-tasten nede, noe som irriterer meg noe grenseløst. Men dette kan jeg vel vende meg til, men jeg ser alikevel ikke poenget med å møtte holde nede en tast for å komme seg rundt. Hvorfor ikke bare beholde den gamel teknikken?

 

Dette irriterte meg òg, men kan enkelt fikses i Instillinger-menyen. :)

Lenke til kommentar
3) Min søster og jeg har laget en felles by for at vi kunne møte hverandres simmer, og dele den samme byen. Men etter at min søster hadde spilt noen timer, og jeg tok over, hadde min sim gått fra ungdom til voksen, uten én dag på skolen, og hun fikk derfor en dårlig oppvekst. Simmen min hadde også blitt sammen med en bondeknøl og fått barn med han. GREAT!

 

det går jo an å gå på innstillinger å skru av at nabolaget skal vokse ;)

 

Men har hørt at det var problemer med dette jeg?

 

At nabolaget fortsatt kunne finne på å flytte etc.?

 

Også er det jo det at lovte ønsker forsvinner når du skifter aktiv familie.

 

 

Liker virkelig ikke det nye systemet jeg... De hadde kunne løst dette på en annen måte, og fortsatt hatt et sømløst spill. F.eks. at når man skifter aktiv familie, så er de der de var tidligere, selv om de alle var i parken når du spilte med forrige familie...

 

Burde jo ikke være noe vanskelig.

 

...også burde de fikset bil/sykkel-bugs litt... Hallo! Hvorfor snur en limo og en skolebuss over plenen min hver dag.. Og hvorfor parkerer ikke tjenestefolk i innkjørselens parkeringsplasser, istedet for midt på veien, der andre biler kjører gjennom dem :p

Lenke til kommentar
Hvor bra PC må man ha for å kjøre spillet med best grafikk uten lagg?

 

Jeg kjører:

3.3GB RAM(4GB +32-bit XP)

2.8GHz Core 2 Duo

Geforce 9300 512MB integrert i hovedkortet

 

Hvilket skjermkort trenger jeg for å kjøre spillet glatt?

 

Sims 3 er egentlig ikke særlig stort krevende...

Spilte deg idag hos en kompis som har pc med Core i7, 6GB DDR3, HD 4870 osv, der gikk det selvfølgelig glatt med alt på maks.

Så en plass mellom våre pc-er er spesifikasjonene til et minimum som drar spillet lett. Hvor er denne plassen?

Lenke til kommentar

Noen som vet kravene til mac her inne? Fristende å kjøpe, men vet at den lille macbooken min ikke er all verdens.

Og nei, jeg har ikke peiling på hvor bra den er. Ikke engang hvilken det er. Anyways en 13" Macbook white elns.

 

Så utrolig fristende å bare skaffe seg det, men da jeg akkurat har flyttet for meg selv om økonomien ikke er på topp er 300 kr mye.

Lenke til kommentar
Nettopp, den gruser min ganske greit

Hmm... Tror ikke helt det da. Ok specs der i gården. Men et skjermkort vil vel kanskje være å foretrekke?

 

Du får 100% sikkert til å kjøre det.

 

Jeg kan anbefale kortet jeg har, koster ikke allverden, da det er ferdig overklokket. Yter bra!

 

Noen som vet kravene til mac her inne? Fristende å kjøpe, men vet at den lille macbooken min ikke er all verdens.

Og nei, jeg har ikke peiling på hvor bra den er. Ikke engang hvilken det er. Anyways en 13" Macbook white elns.

 

Så utrolig fristende å bare skaffe seg det, men da jeg akkurat har flyttet for meg selv om økonomien ikke er på topp er 300 kr mye.

 

Trykk på Eplet oppe til venstre, "om denne maskinen."

 

Finn ut CPU og RAM og skjermkort.

Lenke til kommentar

Hei, jeg lurer på om noen her kan hjelpe meg?

Samboeren min har lastet ned The Sims 3 fra CDON.no, men vi får ikke til å spille det.

Man betaler 399,- kr for å laste ned en link som henviser oss til en annen nettside som laster ned og installerer spillet automatisk. Høres sikkert nifty ut, men den gang ei. Vi kjører spillet og ser introen og oppstarten, men når man kommer så langt at man burde få en oversikt over nabolaget så får vi opp en beskjed om at maskinen ikke har oppdaget "spilldisken" og at den må settes inn. Vi har jo ikke denne spilldisken, og lurer på hvordan man løser problemet. Er det noen her som har noen idéer?

 

Blir veldig glad for hjelp. :)

Takk på forhånd. :D

Lenke til kommentar
Laste ned en crack, kanskje? Det er jo ikke ulovlig så lenge dere har kjøpt spillet.

 

Har jo en helt lovlig versjon av spillet, med kode og alt. Trenger ikke en crack. Trenger å vite hvor man finner selve spill-filen, slik at man kan brenne den ut på en disk. I og med at nedlastningen og installasjonen går automatisk legges ikke nedlastningen i en mappe på maskinen, så det er håpløst å finne den.

Lenke til kommentar
Hei, jeg lurer på om noen her kan hjelpe meg?

Samboeren min har lastet ned The Sims 3 fra CDON.no, men vi får ikke til å spille det.

Man betaler 399,- kr for å laste ned en link som henviser oss til en annen nettside som laster ned og installerer spillet automatisk. Høres sikkert nifty ut, men den gang ei. Vi kjører spillet og ser introen og oppstarten, men når man kommer så langt at man burde få en oversikt over nabolaget så får vi opp en beskjed om at maskinen ikke har oppdaget "spilldisken" og at den må settes inn. Vi har jo ikke denne spilldisken, og lurer på hvordan man løser problemet. Er det noen her som har noen idéer?

 

Blir veldig glad for hjelp. :)

Takk på forhånd. :D

 

Send PM til nordemoniac

 

Han kan hjelpe deg med ett mini-image.

Tror nok det vil løse problemet=)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...