Gå til innhold

Hjelp til D-link DFL-210 og VPN

Anbefalte innlegg

Hei !

Jeg er mye ute å reiser i jobben min. Når jeg sitter på ymse hotell nettverk eller på nett fra eksterne bruker jeg å kjøre en VPN til hjemme nettet mitt og derfra ut på internett.

Så langt har jeg bare brukt simpleste sort, en XP klient konfigurert for å ta imot innkommende.

Dette har forsåvitt fungert men er periodevis litt tregt og jeg må la en pc stå på når jeg ikke er hjemme.

Så nå har jeg kjøpt meg en ny router som jeg tror kan gjøre jobben. Valget falt på en d-link DFL-210 (pga av VPN og IDP/IPS).

Routeren var litt mer avansert i konfigen, men begynner nå å bli litt varm i trøya.

Har satt opp VPN etter denne oppskriften

Det funger nesten slik jeg vil. Jeg får koblet meg opp fra eksternt, får tilgang på skrivere og shares på lokalt nett.

Det neste steget er å få lovt å gå ut på internett via min ISP.

dvs jeg sitter på et hotell i bergen, kobler meg opp med en VPN mot routeren min, og får da tilgang til å surfe videre ut på www'en med gateway'en fra routeren (Min ISP IP).

Dette gikk greit med den simple XP VPN serveren min så da regner jeg med det burde gå med denne routeren også.

Noen som kan hjelpe meg litt på vei videre, med utgangspunkt i oppskriften jeg har brukt for å sette opp vpn på routeren ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...