Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hjelp til valg av dekk

Gjest Slettet-fsaSP0zV

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-fsaSP0zV

Jeg trenger 2 nye sommerdekk til min 2008 MB B180CDI, som har 215/45-17. Jeg har (de originale) Conti SportContact 2, men de som har vært foran er slitte (kjørte svært mye i fjor sommer), og det mest nærliggende er å kjøpe 2 nye av samme type, alternativt SC 3. Disse er imidlertid ganske dyre, og en forhandler har tilbudt meg Nankang NS-2 i stedet, de koster under 1/2-parten. Er dette noe jeg bør vurdere? Eller er de helt ubrukelige? Har sett tester i både tyske og norske bilblad der østen-dekk som Wanli, LingLong og hva de nå heter, kommer svært dårlig ut, men er Nankang bedre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Jeg har lest testen, og ser at østen-dekk stort sett er dårlige. Nankang er ikke er med, og jeg har ikke klart å finne en test hos ADAC eller andre heller. Blir nok til at jeg velger det sikre og bytter til et par nye SC2/SC3.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Hadde selv PC2 på min forrige bil, og det er kjempebra dekk. Testen i Motor i fjor og den som var referert til i VG på søndag viser det samme, dekkene kom best ut av samtlige i begge testene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...