Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 6. april 2009 Del Skrevet 6. april 2009 Jeg trenger 2 nye sommerdekk til min 2008 MB B180CDI, som har 215/45-17. Jeg har (de originale) Conti SportContact 2, men de som har vært foran er slitte (kjørte svært mye i fjor sommer), og det mest nærliggende er å kjøpe 2 nye av samme type, alternativt SC 3. Disse er imidlertid ganske dyre, og en forhandler har tilbudt meg Nankang NS-2 i stedet, de koster under 1/2-parten. Er dette noe jeg bør vurdere? Eller er de helt ubrukelige? Har sett tester i både tyske og norske bilblad der østen-dekk som Wanli, LingLong og hva de nå heter, kommer svært dårlig ut, men er Nankang bedre? Lenke til kommentar
magnusalex Skrevet 7. april 2009 Del Skrevet 7. april 2009 En slik diskusjon vil bare gå i retning av subjektive meninger, så jeg vil anbefale deg om å lese testen til Motor, om du ikke har lest den allerede: http://www.naf.no/Forbrukertester/Dekk/Dek...rdekktest-2009/ ... om ikke annet, vil du få et inntrykk av hvordan dekkene i testen er. Nankang er ikke med i testen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 7. april 2009 Del Skrevet 7. april 2009 Jeg har lest testen, og ser at østen-dekk stort sett er dårlige. Nankang er ikke er med, og jeg har ikke klart å finne en test hos ADAC eller andre heller. Blir nok til at jeg velger det sikre og bytter til et par nye SC2/SC3. Lenke til kommentar
magnusalex Skrevet 7. april 2009 Del Skrevet 7. april 2009 Tror jeg også at jeg ville gjort. Skal selv kjøpe nye dekk i dag, og har fått en fin pris på Continental Premium Contact 2. Satser på at det blir greit Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 7. april 2009 Del Skrevet 7. april 2009 Hadde selv PC2 på min forrige bil, og det er kjempebra dekk. Testen i Motor i fjor og den som var referert til i VG på søndag viser det samme, dekkene kom best ut av samtlige i begge testene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå