Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Problemer med skjermkortet (tror jeg)!

Anbefalte innlegg

Hei:)

Har et gainward geforce 8800 GTS i en maskin jeg har satt sammen selv. Det har fungert bra i et og ethalvt år nå, men tidvis de siste dagene, om jeg har starta world of warcraft, så har det kommet opp masse streker over skjermen over wowoppstartskjermen, også plutselig blir hele skjermen svart, og jeg må reboote.

Skjedde mange ganger, men fikk det til å fungere innimellom. Plutselig i dag så skjedde det igjen, og jeg skulle restarte maskina, men da komme disse strekene over skjermen igjen under oppstarten, og windows ville ikke starte opp. Enten blacker det ut i det jeg kommer inn i windows, ellers så kommer jeg aldri inn, maskina bare looper oppstartsfasen med disse stripene.

Prøvde å starte i sikkermodus, og det fungerte, men det er jo veldig begrenset. Prøvde i sikkermodus med nettverk å innstallere ny driver til skjermkortet, men det gjorde ingenting.

Har også to DVI utganger bak på skjermkortet, prøvde å koble i den andre, og da så det normalt ut helt til jeg kom inn i windows, da kutta skjermen helt, og har ikke fått noe bilde på den kontakten etter det.

Har også prøvd å restarte bios, og kikka litt rundt der etter noe feil, men alt ser ut til å være i orden der... Har også prøvd å sette skjermkortet inn i den andre sloten i hovedkortet, men gjorde ingen forskjell.

Takk gud for at jeg har en laptop også!!

Noen her som har noen tips om hva dette kan være?? Er det jeg som driter meg ut, eller er skjermkortet rett og slett blitt ødelagt? Synes det virker litt rart om det har blitt ødelagt, siden det ikke skjedde brått, men over kanskje en uke?

Takker for alle tips og all hjelp! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...