Glassflasken Skrevet 6. april 2009 Del Skrevet 6. april 2009 hei.. jeg vil lære meg backflip på bakken. men hvor kan jeg trene? (f.eks madrasser,puter, og sånn) jeg kan bare bruke sånn jeg har hjemme. vi har ikke sånne haller oppi hallingdal takk for hjelp Lenke til kommentar
Perrern Skrevet 6. april 2009 Del Skrevet 6. april 2009 Asfalt, for hvis du først gjør det galt, så gjør du det faen ikke galt igjen neida, test madrasser osv, det er nakken som er viktig at du ikke skader her, sånnsett så er det samme hva du har under, bare du passer på å lande riktig med nakken. Lenke til kommentar
Alliha Skrevet 6. april 2009 Del Skrevet 6. april 2009 summa summarum: gi faen i resten av kroppen, så lenge nakken lande rett. interessant Lenke til kommentar
Perrern Skrevet 6. april 2009 Del Skrevet 6. april 2009 mm, så det beste er om du bruker en spikermadrass, bare pass på å ha en pute der du planlegger å treffe med nakken. Lenke til kommentar
Bob Dick Skrevet 6. april 2009 Del Skrevet 6. april 2009 Bra å ta utgangspunkt i at han lander på nakken og da. Lenke til kommentar
Perrern Skrevet 6. april 2009 Del Skrevet 6. april 2009 Du, man kan aldri være for forsiktig, det aller beste tipset, hvis du vil unngå skade, ikke gjør det . jeg ville kanskje foreslå trampoline i starten, i allefall til du får bevegelsen ordentlig inn. Lenke til kommentar
Glassflasken Skrevet 6. april 2009 Forfatter Del Skrevet 6. april 2009 er det viktig det du gjør med armene. (at du først tar dem opp også tar du backflip) Lenke til kommentar
Pow! Skrevet 6. april 2009 Del Skrevet 6. april 2009 Ja, særdeles viktig at du bruker armene. Foreslår at du studerer noen videoer på youtube før du gir deg hen. Lenke til kommentar
ntls Skrevet 6. april 2009 Del Skrevet 6. april 2009 Trampoline i starten, for å bli vant til følesen av å snurre baklengs. Og eventuelt å lande på nakken på en tryggere måte. Deretter kan du trappe deg ned ved å hoppe baklengs fra en høyde, som f.eks ned fra en scene, murvegg, benk, etc. Gå lavere og lavere ned i høyde ettersom du blir flinkere og tryggere. Til slutt vil du klare å ta stillestående backflipp på bakken Et tips er å bruke "alle" musklene i kroppen for å dra deg bakover. Dvs, bruk armer, bein, stram mage og sete muskler slik at du får et lite "nøkk" bakover. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981287349 Skrevet 6. april 2009 Del Skrevet 6. april 2009 Viktigste å øve på når du tar bakflip er og ikke trekke seg når du er i luften, det er ofte pga det at det går galt. Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 6. april 2009 Del Skrevet 6. april 2009 (endret) Hold hodet rett fram. Ikke ned. Bøy knærne. Armene HELT opp, før de opp i en bue og bruk mye kraft. Hopp ALT du har. Kropper når du er så høyt oppe som mulig. Kropper ved å ta knærne opp mot hodet, IKKE hodet ned mot knærne. (Men dette kommer naturlig, siden du har gjort det på trampoline) Ikke bøy hodet eller svai ryggen bakover. Da mister du høyde. Viktigst: Sats oppover, ikke bakover. Mye madrasser er nok ditt beste håp. Ellers kan du få tak i noen kamerater som kan hjelpe deg rundt. Sånn som dette: http://www.youtube.com/watch?v=521NIVPIxWs Endret 6. april 2009 av ikkespisgress Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981287349 Skrevet 6. april 2009 Del Skrevet 6. april 2009 Ja, lærte meg backflip ved hjelp av at noen hold svakt midt på ryggen min, prøv å gjør dette flere ganger og øk satsen for hver gang. Lenke til kommentar
Poseboen Skrevet 6. april 2009 Del Skrevet 6. april 2009 Kan vel starte over ett basseng eller på trampoline for å få saltofeelingen på plass. Etter hvert som du blir mer sikker på saltoen kan du gå over til større madrasser, for å så trappe ned på mengden madrasser. Lenke til kommentar
Glassflasken Skrevet 7. april 2009 Forfatter Del Skrevet 7. april 2009 Jeg tror jeg begynner med oå ta backflip ned fra ting. har dere en bra video for det? Lenke til kommentar
snurre86 Skrevet 7. april 2009 Del Skrevet 7. april 2009 http://www.youtube.com/watch?v=b9DBlJVMKJU...re=channel_page Lenke til kommentar
ukjentbrukergitt Skrevet 7. april 2009 Del Skrevet 7. april 2009 bassengkanten, klippekanter, bryggekanter, der jeg lærte meg det. da har man ikke så stor frykt og går all inn, hvis du gjør det fra forskjellige høyder lærer man også å time alt riktig så du ikke lander på ryggen ellre rumpa. Lenke til kommentar
۩ҲЖҲ۩ Skrevet 7. april 2009 Del Skrevet 7. april 2009 Kan det ikke selv, men vil tro at det beste vil være: Basseng/vannkant der du har en plate flytende i vannet, for å se hvordan du lander. (er ganske uberegnelig hvor beint du lander i vann.) Å gi allt og bare hive bena opp, for så å trekke dem til seg på vei ned og sleppe dem ned på vei ned er også noe jeg har hørt skal vinne. Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 7. april 2009 Del Skrevet 7. april 2009 (endret) Kan det ikke selv, men vil tro at det beste vil være: Basseng/vannkant der du har en plate flytende i vannet, for å se hvordan du lander. (er ganske uberegnelig hvor beint du lander i vann.) Å gi allt og bare hive bena opp, for så å trekke dem til seg på vei ned og sleppe dem ned på vei ned er også noe jeg har hørt skal vinne. Man bør helst ikke trekke til seg beina på vei ned, men på punktet da man er høyest som mulig i satsen. Altså, på toppen av satsen. http://www.youtube.com/watch?v=b9DBlJVMKJU...re=channel_page I was there! Endret 7. april 2009 av ikkespisgress Lenke til kommentar
Alliha Skrevet 7. april 2009 Del Skrevet 7. april 2009 http://www.youtube.com/watch?v=b9DBlJVMKJU...re=channel_page I was there! Er du med på videoen og? Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 13. april 2009 Del Skrevet 13. april 2009 (endret) Jepp! Men ikke så mye, det er ikke så viktig for meg å være foran kamera. Endret 13. april 2009 av ikkespisgress Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå