krizkriz Skrevet 6. april 2009 Del Skrevet 6. april 2009 Det ringte forrige mandag fra politiet, der de hadde registrert en skade på bilen min som stod parkert et kvartal unna der jeg bor. En av naboene hadde sett en trailer skrape langs siden av bilen min, og bare kjørt videre. Jeg har anmeldt saken, men det som er at jeg ikke vet hvem som gjorde det. Jeg har fått en grei beskrivelse av hvordan traileren ser ut, klokkeslett osv. Men politiet har ikke funnet ut noe, og det er ingen andre naboer som har registrert denne traileren. Her snakker vi muligens en bedrift som kommer til skade for å ødelegge en annen bil, så stikker de av! Jeg fikk også vite at jeg ikke får igjen en krone på forsikringen, da jeg har minikasko. Er det noe jeg kan gjøre? Bortsett fra å leite etter en blå trailer med hvit kasse som også er skadet? Hadde jeg funnet den, hadde jeg uansett blitt ord mot ord. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 6. april 2009 Del Skrevet 6. april 2009 Tråden omhandler trafikksaker og er feilpostet. Tråden er derfor flyttet til Trafikk, eventuelle reaksjoner på moderering kan gjøres på pm. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 6. april 2009 Del Skrevet 6. april 2009 Vil anbefale deg å prøve en annonse i lokalavisen der du etterspør vitner med en beskrivelse av bilen og så nøyaktig klokkeslett som mulig. Henge opp lapper på nærbutikken kan også være en idé. Er du heldig, har noen fått med seg firmaavn, logo e.l.Nå vet jeg ike hva politiet egentlig har gjort, men hvis det ikke er lenge siden, kan du også undersøke om noen butikker langs veien har overvåkningskameraer som fanger opp biltrafikk. Uten navn eller logo på bilen (eller skiltnummer) er det nok lite du kan få gjort. Får du tak i det, vil jeg tro firmaer er interessert i å ordne opp etter seg. (De fleste har vel realtivt god forsikring og.) Lenke til kommentar
Bjarki Reinisson Skrevet 6. april 2009 Del Skrevet 6. april 2009 Var det en lastebil eller en trailer? En trailer er nemlig en tilhenger.. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 6. april 2009 Del Skrevet 6. april 2009 Var det en lastebil eller en trailer? En trailer er nemlig en tilhenger..Oh, but u r wrong, Mr smartass.trailer m2 (også utt treiler; eng., av trail 'trekke, følge etter') 1 stor lastebil med tilhenger, vogntog Selv om jeg heller ikke er helt enig med ordboken, da jeg personlig skiller mellom trekkvogn og lastebil. Trådstarters bruk av ordet er uansett ikke feil. Lenke til kommentar
Rune-B Skrevet 7. april 2009 Del Skrevet 7. april 2009 Var det en lastebil eller en trailer? En trailer er nemlig en tilhenger.. En "trailer" er vel enten et vogntog eller en semi Lenke til kommentar
KristianF Skrevet 7. april 2009 Del Skrevet 7. april 2009 (endret) Er ikke sikkert at sjåføren stakk av. VELDIG stor kjangs for at han aldri merka at han traff deg. kan være f.eks. overhenget som har truffet bilen... Kan være fronten på semitralla (om det var trailer(tilhenger!!) som trådstarter skriver) som traff bilen.. offtopic: pappa opplevde akkuratt samme med sin gamle bil. Samme type bil. Veldig lik skade. Samme side. Endret 7. april 2009 av KristianF Lenke til kommentar
Painapple Skrevet 7. april 2009 Del Skrevet 7. april 2009 *sip* offtopic: pappa opplevde akkuratt samme med sin gamle bil. Samme type bil. Veldig lik skade. Samme side. OMG kanskje vi har med ein sinnsjukt person som liker å kjøre på høyresiden til alle mercer Lenke til kommentar
BECMST Skrevet 7. april 2009 Del Skrevet 7. april 2009 Eneste måten man merker om man er borti no med lastebil på, er når man ser i speilet at en av bilene i nærheten begynner å kjøre sidelengs uten sjåfør... fort gjort, men er absolutt ikke sikkert han har merka det. da hadde han vel nesten garrantert stoppa. ingen som er så dumme at dem kjører videre etter no sånnt vel, når dem veit at det står folk å ser på... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå