tobler0ne Skrevet 6. april 2009 Del Skrevet 6. april 2009 Hei! Idag skulle jeg fjerne støv fra der basskuben står, så kobla ut alle ledninger og la den til sides. Det jeg glemte helt var å switche power off på "remote controll", så når jeg koblet kablene i skjedde dette: 1) satte i kablene for høytalerne + minijack, 2) kobla i strømkabel og 3) prøvde å koble i kabelen til remote controllen - da begynner bassen å dundre skikkelig så jeg kobler den ut av refleks. 4) Hadde enda ikke realisert at remote controll var on, så jeg kobler ut strømkabelen og kobler inn kabel for remote controll. 5) Når jeg kobler i strømkabelen hører jeg et lite dunk, så ingenting. 6) Reiser meg opp og ser at lyset blinker av og på på remote control, og slukker helt. Nå får jeg ingen respons av å skru remote controllen av/på, og jeg får ingen lyd fra høytalerne eller bassen. Kan det være en slags sikring som er røket og kan byttes? Eller er alt dødt? Noen komponenter som bare er skadet? Kjedelig å høre på laptop-høytalere, så vil få ordnet dette så kjapt som mulig . Har kvitering, men vet ikke om jeg har garanti for dette. Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 10. april 2009 Del Skrevet 10. april 2009 Det er nok en sikring som har gått ja. Har Z4 selv, og ser ikke at den har glassikring bak, så da er den nok innvendig i bassen. Forhåpentligvis så er dett en automatsikring, prøv å ta strømmen ut av den igjen. Hvis dette ikke funker, la den stå uten strøm en stund. Hvis dette ikke funker, kople fra alt, og skru opp koplingsplaten bak på subben, og se inni om det er en glasssikring eller lignende som kan byttes, eventuelt se om det er noe som er brent på kretskortet som er inni der. Ved å skru opp så mister du garantien. Du kan også sende den inn på garanti, siden man ikke har mulighet for å bytte sikring selv, så burte den tåle all slags inn og utkopling. Da slike uhell som du hadde nok skjer meget ofte. Lenke til kommentar
tobler0ne Skrevet 26. april 2009 Forfatter Del Skrevet 26. april 2009 Funka ikke å koble ut strømmen. Lar den stå uten en stund nå, så får vi se. Men om ikke det funker, burde jeg ta sjansen på å åpne eller kjøre den rett på garanti? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå