henrik_f Skrevet 6. april 2009 Del Skrevet 6. april 2009 (endret) Hei, vi skal til å bygge subkasser til en russebil GMC vandura (høyttak) 90 mod. Bilen er ganske stor innvendig, men vi vil som fleste andre plassere basselementene bak i bilen. Vi har 4 stk JBL GT5 12" sub Vi blei anbefalt og bygge porta kasse, da trenger vi 50 liter per element. Jeg har selv ganske lite peiling på dette men lagde et lite forslag. Bredde 40cm, Høyde 75cm, øvre dybde 16cm, nedre dybde 40cm. = 50 Liter Jeg tenkte ta 2 element i ei kasse og da blei måla som dette. Bredde 65cm, Høyde 95cm, Øvre Dybde 16cm, Nedre dybde 40cm. = 100,8L Er dette mulig/bra? Takk Endret 6. april 2009 av henrik_f Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 6. april 2009 Del Skrevet 6. april 2009 Hvis det er utvendig mål, så er du i nærheten... de målene blir nemlig 84liter Siden dette er til en russebil, så ville jeg laget lukket kasse til de elementene, dere vil ikke merke noen forskjell uansett... Lenke til kommentar
henrik_f Skrevet 6. april 2009 Forfatter Del Skrevet 6. april 2009 Jeg snakka med en på bilradiospes.no, han mente vi skulle bygge porta kasse fordi det blir mye lettere og drive elementa, og det vil spille høyere. Volum = Bredde (B) x høyde (H) x øvre dybde + nedre dybde /2 Er ikke ditta rikti formel? Lenke til kommentar
henrik_f Skrevet 6. april 2009 Forfatter Del Skrevet 6. april 2009 Beklager det var excel så var litt ute på tur de nektet å dele. Bredde 65cm, Høyde 121cm, Øvre Dybde 25 cm, Nedre dybde 40 cm. der er riktige mål, da skal det vel stemme ditta blir 100L ? Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 6. april 2009 Del Skrevet 6. april 2009 Det blir 255 liter bredde x høyde x dybde = volum.... Når du har en skrå vegg, så blir det høyde x bredde x gjennomsnittet av dybden, i ditt tilfelle 32,5cm Du vil kunne spille litt høyere med reflakskasse, men det er ikke dermed sagt at det blir bedre... Og når forhandleren anbefaler dere refleks, for at det skal bli lettere å drive dette, så har jeg på følelsen at de har solgt dere en strømsvak forsterker Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå