Gå til innhold

A70 eller coolpix 885

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
A70  til 2975kr eller coolpix 885 m 128mb til 3400kr

Kameraet vil bli bruk til ferie, hobby fotografering,  

hvordan er de å bruke, avanserte eller enkle i bruk?

Uansett hvilket kamera du velger vil du nok venne deg til det... Og de to nevnte er jo pek-og-skyt med valg for spesielle oppsett som portrett og landskap lett tilgjengelig.

Nikon'n virker å være mer avansert i utgangspunktet (men du kan jo velge Auto eller et av de valgene (Portrett, Party,...) de har lagt inn) og lager også i TIFF til forskjell fra Canon-kameraet, samt flere valg som angår hvordan kameraet lagrer bildet; skaprhet bl.a. A70 har (nær) geniale menyer, mens 885 har flere valg - og dets 'Best Shot' modus synes å være en veldig god ide - det kan jo hende en er litt ustø når en skal ta det bildet i svak belysning, og det er veldig lite risting som skal til!

Når du nevner ferie-bruk så vil jeg kanskje kikke nærmere på batteriløsningen - A70 benytter 4x AA batterier (anbefaler 2 sett oppladbare *2000* mAH: burde ikke koste mer enn 450,- inkl. lader) og AA-størrelse batterier kan du jo få tak på hos kiosken på hjørnet i nødstilfeller; spesialbatterier er mer vanskelig sjøl om de lades fort (ca. 2-3 timer).

Det avhenger litt av bruken og hva som følger med - til A70 blir dette noe du kjøpe i tillegg da alkaliske batterier blir en ren vits!

Oppsummert: 885 virker mer avansert, men har mange "auto" valg. A70 er nyere, bruker AA batterier og har lyd på videosnutter som kan tas opp i et større format enn det 885 klarer.

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke så mye om 885, men jeg vet flere som er veldig fornøyd med A70. Jeg så et videoklipp tatt med det. Og lyden var mildt sagt utrolig bra, det samme med bildet. Det virket som det var tatt med et videokamera. :p

A70 er nesten som en mini G3. Du kan ta bilder i helmanuell modus, og det er ikke så vanlig i denne prisklassen. Colpix 885 er sikkert et bra kamera, men det er ganske gammelt.

Jeg vil anbefale A70 8)

Lenke til kommentar

Jeg så i et dansk data blad at nikon cp 885 ikke hadde samme gode bildekvalitet som andre nikon coolpix kameraer.

Og det begyner og bli gammelt, det har allerede kommet en etterfølger til 885 som er 4300.

Jeg vil anbefale deg og ta en titt på nikon cp 2100 som er billigere enn a70 eller nikon cp 3100 som ligger omtrent likt i pris med a70.

Leste i digital foto at nesten alle bildene til a70 trenge billdebehandling for at de skulle se bra ut.

A70 bedere vidvinkel en 2100 og 3100 a70 har 35mm 2100 har 36mm og 3100 37mm.

2100 og 3100 følger det med batteri ikke på a70, selv om det ikke er så dyrt lenger :wink:

Har selv et nikon cp 775!

Som jeg er veldig fornøyd med.

Blant annet skarpe bilder nesten hele tiden, så jeg går ut i fra at nikon 2100 og 3100 minst enda bedere!

I nikon 2100 3100 kan man blant annet beskjære bilder, eller lage det bildene man har tatt sort-hvit på kamera :smile:

Hvis du trenger det?

Lenke til kommentar
Leste i digital foto at nesten alle bildene til a70 trenge billdebehandling for at de skulle se bra ut.

Testen i Digitalfoto var useriøs!!!!!!

Les f. eks. testen av Steve's digicams, Dcresource eller Imaging resource.

De skriver alle at bildekvaliteten er veldig god. Steve's digicams bruker til og med utrykket "exelent".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...