geokri Skrevet 6. april 2009 Del Skrevet 6. april 2009 begynte å lære meg litt om 2008 server, men har støtt på et problem, enkleste for å teste diverse er å kjøre alle maskinene i wmware. Men må jo fort i gang med 3-4 kjørende servere, og maskinen min, en x60 med 2gb ram og C2D 1,86Ghz går i sirup når jeg har 2 wm servere i gang. Ser derfor på ny maskin, men er usikker på hvor kraftig maskin jeg trenger, er det noen som har erfaring med å kjøre 3-4 wmware maskiner med 2008 server? Hvilken maskinware bruker dere`? Optimalt sett hadde det vært greiest med ny laptop, men ser på stasjonære workstations og, da det jo er det som gir mest for penga. spes på ram siden da mer enn 4gb ram på en laptop koster skjorta og litt til. Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 6. april 2009 Del Skrevet 6. april 2009 Jeg ville nok ikke kjørt flere aktive VM'er på en laptop. Det finnes uten tvil mange laptoper hvor dette går og sansynligvis en del folk i denne tråden som også vil mene det, men jeg vil nok støtte deg i tanken på en stasjonær maskin. RAM og I/O er alltid nice å ha på en vmware-maskin. Jeg vet ikke hvilket budsjett du har satt av til noe sånt, men jeg ville nok sett meg rundt enten i low-end server eller workstation-modellene til "din" leverandør. Få inn enten 15k SAS eller 10k SATA-disk til å kjøre VM'ene på, og kast gjerne inn minst 8GB RAM (dette koster jo ikke penger nå til dags). På jobben vår sitter vi med Workstation-class maskiner med quad-core CPU (husker ikke om det ble en eller to CPU) og 16GB RAM til slikt. Tror vi betalte rett over 10 lapper pr maskin. Lenke til kommentar
Eirikgg Skrevet 6. april 2009 Del Skrevet 6. april 2009 Jeg har forsøkt meg også på å kjøre opp litt maskiner i test (vmware) Hadde tideligere 4GB. Da kunne jeg kjøre 3-4 maskiner. 1x2008 server, vista, xp og windows 7. Kjørte ok om du ikke starter alt på en gang. Vista var synderen i forhold til disk, sto å indexserte data. Har nå 8GB og klarer meg. Ser det at andre også ikke kjører mer en 2-3-4 om gagen for testing. Vurderer og sette opp dedikert maskin med hyperV, fått skryt av koleagaer så må testes. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå