Kowaguchi Skrevet 6. april 2009 Del Skrevet 6. april 2009 (endret) Hei. Skaffet ny laptop for en uke siden til å ha i militæret, og den har funket fint helt fram til nå. Jeg åpnet pcn og skjermen var svart (men pcn var på) og etter å ha ventet et par minutter måtte jeg bare holde inn skru av knappen...og nå er alt ødelagt. Den bruker lang tid på å starte opp og kræsjer på alt. Hvis jeg høyre klikker desktoppen klikker den, jeg kan ikke starte gjenopprettingsprogrammet og det går ikke ann å skru av pcn fordi den sitter fast på Logger Av. Det går heller ikke ann å starte pcn i sikkerhetsmodus fordi den sitter fast etter jeg skriver inn passordet... Please hjelp, aner ikke hva som har skjedd med dritten og er veldig frustrert. Takk Edit: Kommer inn på spill som f.eks Fallout 3...og gir nå 100kr til personen som kan fortelle hvordan jeg får fikset det. Endret 6. april 2009 av AndyK47 Lenke til kommentar
klxm Skrevet 7. april 2009 Del Skrevet 7. april 2009 Kontakt de du kjøpte pc med ! Si til dem hva som feiler maskinen, og si at du ønsker å sende tilbake pc`n så de kan fikse den, eller gi deg en ny. (De kan velge å reparere maskinen (opptil 2 ganger for samme feil, før de gir deg en ny vare), men de kan også velge å gi deg en ny direkte.) Litt tidlig å streike etter 1 uke Lenke til kommentar
fargoth Skrevet 7. april 2009 Del Skrevet 7. april 2009 Sjekk i manualen om recovery kan startes under oppstart av maskinen og ikke etter lasting av Windows. Jeg regner ikke med du har en recovery CD/DVD eller en Windows instalasjonsplate liggende? Lenke til kommentar
deum Skrevet 8. april 2009 Del Skrevet 8. april 2009 Følgte det med en Windows cd når du kjøpte maskinen? hvis det gjorde dette kan du gjøre som følger : - start maskinen - gå inn i bios ( trykk på en a F knappene under oppstart , står hvem du skal trykke på) - Gå til boot oppsett - Sett Cd som første boot - skru av maskinen - sett inn Windows cd`en - skru på maskinen Maskinen skal nå starte opp på Windows cd`en. du kan nå få Reinstalert maskinen din. hvis du er usikker på hvordan du skal sette opp dette i bios og ikke vill tukle med det, går det også ann å bare sette inn cd (før opppstart) å vente til det kommer "press any key to boot from cd". Men dette er ikke helt sikkert at går , siden maskinen din allerede er litt "ødelagt" . håper dette fungerer. EDIT : HUSK Å TA BACKUP AV FILER FØR DU REINSTALERER! ALT BLIR BORTE UNDER REINSTALASJON! God påske Lenke til kommentar
Antatra Skrevet 8. april 2009 Del Skrevet 8. april 2009 EDIT : HUSK Å TA BACKUP AV FILER FØR DU REINSTALERER! ALT BLIR BORTE UNDER REINSTALASJON! Filene må ikke bli borte fordi du formaterer c: og så instalklerer windows på nytt. Om disken er partisjonert til en c: og en d: er det bare å legge filene over på d: Men om du ikke har recovery CD til maskinen er det nok best å bare sende den inn til reperasjon. Lenke til kommentar
deum Skrevet 8. april 2009 Del Skrevet 8. april 2009 EDIT : HUSK Å TA BACKUP AV FILER FØR DU REINSTALERER! ALT BLIR BORTE UNDER REINSTALASJON! Filene må ikke bli borte fordi du formaterer c: og så instalklerer windows på nytt. Om disken er partisjonert til en c: og en d: er det bare å legge filene over på d: Men om du ikke har recovery CD til maskinen er det nok best å bare sende den inn til reperasjon. sant det, men han sa jo ikke noe om at han hadde partisjoner disken sin? eller er det jeg som er litt "blind" i dag? Lenke til kommentar
Moondawg Skrevet 8. april 2009 Del Skrevet 8. april 2009 En ny Laptop i dag har nesten helt sikkert en recovery partisjon, som bør kunne startes fra bios, eller iallefall en funksjon før du starter windows. Tror det er beste alternativet. får da bare håpe at du ikke har rukket å lagre noe viktig på PC'en Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b Skrevet 8. april 2009 Del Skrevet 8. april 2009 Desverre er dette et stadig økende problem blandt nye bærbare. Hver uke kommer det elever innom kontoret med helt nye pcer som det er noe galt med av samme kaliber som TS sin. Eneste vi kan gjøre er å ta ut batteriet aka tømme den helt for strøm, før vi prøver å starte den opp igjen og anbefale dem å ta kontakt med selger. Hadde produsentene tatt seg bryet med å teste produktene skikkelig nok før salg, kunne nok en del problemer vært unngått. Men desverre er det i bunn og grunn snakk om penger, så å spy ut masse billige pcer for at de skal krasje i håp om at forbrukeren kjøper ny, er kynisk, men det er slik man får til smør på brødskiva. Hadde de skullet lage noe som holdt til evig tid, kunne de like så gjerne ha slått seg konkurs relativt tidlig... Har desverre ikke noe mer hjelp til deg enn det som allerede har blitt sagt lengre oppe. Lenke til kommentar
MPCME Skrevet 12. april 2009 Del Skrevet 12. april 2009 Du kan se hvor mye plass det er på pcen. Gå på min datameskin eller bare datamaskin. Se på lokal disk, enten står det rett atmed eller på venstre side litt lenger ned. Vis det er lite plass igjen f.eks 50 gb igjen så kan du gå inn på kontrollpanel og programmer og avinstaller et program, så kommer en liste over mange programmer. Slett de du ikke bruker og så skal pcen værelike kjapp som du vil ha den. Lenke til kommentar
.::Sargon::. Skrevet 12. april 2009 Del Skrevet 12. april 2009 Hvis maskinen starter opp igjen og du kommer inn i Windows, men PC'en krasjer (bluescreen?) ved tilfeldige tidspunkt, er defekt minne *meget* sannsynlig. Jeg var i USA i fjor sommer og kjøpte ny laptop og hadde helt likt problem. Har vært borti andre tilfeller. Kjør et minne-testeprogram for å sjekke minnet. (Memtest86 feks) Lykke til! Lenke til kommentar
Hans Erling Skrevet 13. april 2009 Del Skrevet 13. april 2009 (endret) Savner nyttig info som hva slags pc det er? Hva slags feilmeldinger får du? (f.eks når du prøver recovery) Egilanso: Nå er det nok riktig at ikke pc produsentene tester pcene de selger nok, men det er jo ikke fordi at de håper kunden skal kjøpe en ny pc etter 1 uke eller 6 måneder. Om dette var hva de baserte seg på så hadde de gått konk rimelig raskt. Sannheten er jo at markedet for bærbare pcer er et av de mest pressede markedene vi har. Det er vel omtrent like normalt å ha en bærbar idag som å ha en oppvaskmaskin. Dette gjør at de som selger billigst selger mest. Bare se på netbook pcene, jeg lurer på hvor mange som kjøper disse ISTEDET for en vanlig bærbar og blir skuffet i lengden? Eneste positive med disse er at de er små alt annet er dårligere enn vanlige bærbare. Men som sagt de er billige så alle har råd til de og de selger som bare f... Endret 13. april 2009 av Hans Erling Lenke til kommentar
[StK]Bountyhunter(BF:V) Skrevet 13. april 2009 Del Skrevet 13. april 2009 Du kan se hvor mye plass det er på pcen.Gå på min datameskin eller bare datamaskin. Se på lokal disk, enten står det rett atmed eller på venstre side litt lenger ned. Vis det er lite plass igjen f.eks 50 gb igjen så kan du gå inn på kontrollpanel og programmer og avinstaller et program, så kommer en liste over mange programmer. Slett de du ikke bruker og så skal pcen værelike kjapp som du vil ha den. ehh... bare jeg som stusser litt her? Hadde det vært 50mb igjen på harddisken kunne det ha skapt problemer for swapfilen windows benytter seg av, men ellers har hvor mye plass du har igjen på harddisken minimalt å si på ytelsen til maskinen. Dette er en sånn typisk ting som folk som ikke har så altfor stor kunnskap om datamaskiner påstår. Uansett så er ikke det problemet i dette tilfellet tipper jeg. Symptomene matcher ikke. Om harddisken er HELT full og det blir et problem for windows sier den i fra, ikke svart skjerm osv. som er tilfellet her. Vansklig å si noe om årsaken her egentlig i og med at vi ikke har fått så mye info. Når man tenker på at maskinen kun er 1 uke gammel så er det mer sannsynlig at det er en maskinvare feil om recovery ikke hjelper. Så prøv recovery først om det ikke virker så kontakter du dem du kjøpte den av og forklarer problemet, da vil de mest sannsynlig ha den inn til seg for rep. Lykke til! Lenke til kommentar
MPCME Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 Du kan se hvor mye plass det er på pcen.Gå på min datameskin eller bare datamaskin. Se på lokal disk, enten står det rett atmed eller på venstre side litt lenger ned. Vis det er lite plass igjen f.eks 50 gb igjen så kan du gå inn på kontrollpanel og programmer og avinstaller et program, så kommer en liste over mange programmer. Slett de du ikke bruker og så skal pcen værelike kjapp som du vil ha den. ehh... bare jeg som stusser litt her? Hadde det vært 50mb igjen på harddisken kunne det ha skapt problemer for swapfilen windows benytter seg av, men ellers har hvor mye plass du har igjen på harddisken minimalt å si på ytelsen til maskinen. Dette er en sånn typisk ting som folk som ikke har så altfor stor kunnskap om datamaskiner påstår. Uansett så er ikke det problemet i dette tilfellet tipper jeg. Symptomene matcher ikke. Om harddisken er HELT full og det blir et problem for windows sier den i fra, ikke svart skjerm osv. som er tilfellet her. Vansklig å si noe om årsaken her egentlig i og med at vi ikke har fått så mye info. Når man tenker på at maskinen kun er 1 uke gammel så er det mer sannsynlig at det er en maskinvare feil om recovery ikke hjelper. Så prøv recovery først om det ikke virker så kontakter du dem du kjøpte den av og forklarer problemet, da vil de mest sannsynlig ha den inn til seg for rep. Lykke til! Pcen våres har 50 gb igjen og den er helt klikk mongo! Pcen til flere jeg kjenner har også 48.55 gb igjen å den er og helt klikk mongo Lenke til kommentar
branick Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 Pcen våres har 50 gb igjen og den er helt klikk mongo!Pcen til flere jeg kjenner har også 48.55 gb igjen å den er og helt klikk mongo Da har du noe annet som er feil enn for lite plass igjen ihvertfall Lenke til kommentar
MadRos Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 Formater Pc'en din. Instaler vista/xp på nytt. Hvis samme feil igjenn, send til reparesjon. Lenke til kommentar
Hamnli2 Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 Du kan se hvor mye plass det er på pcen.Gå på min datameskin eller bare datamaskin. Se på lokal disk, enten står det rett atmed eller på venstre side litt lenger ned. Vis det er lite plass igjen f.eks 50 gb igjen så kan du gå inn på kontrollpanel og programmer og avinstaller et program, så kommer en liste over mange programmer. Slett de du ikke bruker og så skal pcen værelike kjapp som du vil ha den. ehh... bare jeg som stusser litt her? Hadde det vært 50mb igjen på harddisken kunne det ha skapt problemer for swapfilen windows benytter seg av, men ellers har hvor mye plass du har igjen på harddisken minimalt å si på ytelsen til maskinen. Dette er en sånn typisk ting som folk som ikke har så altfor stor kunnskap om datamaskiner påstår. Uansett så er ikke det problemet i dette tilfellet tipper jeg. Symptomene matcher ikke. Om harddisken er HELT full og det blir et problem for windows sier den i fra, ikke svart skjerm osv. som er tilfellet her. Vansklig å si noe om årsaken her egentlig i og med at vi ikke har fått så mye info. Når man tenker på at maskinen kun er 1 uke gammel så er det mer sannsynlig at det er en maskinvare feil om recovery ikke hjelper. Så prøv recovery først om det ikke virker så kontakter du dem du kjøpte den av og forklarer problemet, da vil de mest sannsynlig ha den inn til seg for rep. Lykke til! Det er ikke helt borti natta da, for hardisken bruker lengre tid på å finne data jo mere som er på den. Men det er altså liten forskjell, særlig på nye disker. Dette sluttet egentlig å være et problem for noen windows-versjoner siden Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 En potensiell hundrings kan visst by på mange rare innlegg. Som nevnt tidlig i tråden, hvis laptopen er såpass ny tror jeg du skal levere den inn hvis du ikke får fikset problemet med en gjenoppretting eller andre enkle tiltak. Lenke til kommentar
[StK]Bountyhunter(BF:V) Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 Du kan se hvor mye plass det er på pcen.Gå på min datameskin eller bare datamaskin. Se på lokal disk, enten står det rett atmed eller på venstre side litt lenger ned. Vis det er lite plass igjen f.eks 50 gb igjen så kan du gå inn på kontrollpanel og programmer og avinstaller et program, så kommer en liste over mange programmer. Slett de du ikke bruker og så skal pcen værelike kjapp som du vil ha den. ehh... bare jeg som stusser litt her? Hadde det vært 50mb igjen på harddisken kunne det ha skapt problemer for swapfilen windows benytter seg av, men ellers har hvor mye plass du har igjen på harddisken minimalt å si på ytelsen til maskinen. Dette er en sånn typisk ting som folk som ikke har så altfor stor kunnskap om datamaskiner påstår. Uansett så er ikke det problemet i dette tilfellet tipper jeg. Symptomene matcher ikke. Om harddisken er HELT full og det blir et problem for windows sier den i fra, ikke svart skjerm osv. som er tilfellet her. Vansklig å si noe om årsaken her egentlig i og med at vi ikke har fått så mye info. Når man tenker på at maskinen kun er 1 uke gammel så er det mer sannsynlig at det er en maskinvare feil om recovery ikke hjelper. Så prøv recovery først om det ikke virker så kontakter du dem du kjøpte den av og forklarer problemet, da vil de mest sannsynlig ha den inn til seg for rep. Lykke til! Pcen våres har 50 gb igjen og den er helt klikk mongo! Pcen til flere jeg kjenner har også 48.55 gb igjen å den er og helt klikk mongo Tørr vedde høyre stein på at plassmangel IKKE er problemet. Det som ofte skjer er at etterhvert som man bruker maskinen så plukker man opp forskjellig "dritt" på veien, sånn som defragmenteringer på disken, spyware, et rotetet registery, mange programmer som kjører under oppstart osv. Og da er det mange som kommmer med denne myten om at harddiskplass har så mye å si på ytelsen til maskinen. Prøv å kjør crap cleaner(kjør også registery verktøyet her), anti virus scan, anti spyware scan, fjern alle unødvendige oppstarts programmer ved å kjøre "msconfig" (krever litt kunnskap) og så tror jeg det skal gjør maskinene endel raksere men ofte er det beste å bare kjøre en formatering. En formatering trenger ikke å bety at man skal slette alt som er på hele disken, går ann å partisjonere den slik at c: er bare windows og d: innholder alt annet. Litt off topic men... Lenke til kommentar
gsn Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 (endret) Ser at en 100 lapp fort byr på mange rare svar. Vil nesten anbefale deg å starte en ny tråd uten bestikkelser så får du kanskje mer vettug respons.. Det tryggeste er å sende den inn til reperasjon, men dette tar fort opp til en måned. Elprice du har kjøpt den? De er isåfall SVÆRT trege. Som nevnt over er det noen som anbefaler å prøve memtest86. Hvis maskinen kan holde seg påskrudd èn time eller to er dette verdt ett forsøk, minne er som regel det første av hardware i en pc som lager problemer. Alternativt er det å formatere den selv og legge inn nytt operativsystem. Jeg hadde ett lignende problem på min Acer pc like etter jeg kjøpte den, da måtte hovedkortet byttes og det tok ganske så lang tid å få den igjen fra reperasjon. Lurer på om de brukte rund 7 uker(elprice), vel og merke så gadd jeg ikke å mase på de mens jeg ventet. Edit: Og det forslaget om att plassmangel på HDD er problemet høres helt abnormt usansynlig ut. Først og fremst tviler jeg på at en èn uke gammel pc har full HDD, og hadde den hatt det ville den i værste fall vært MARGINALT tregere. At den krasjer like etter oppstart pga noe slikt er fullstendig usannsynlig. Edit2.0: Som du sikkert ser har jeg skrevet mye av det andre har foreslått her, jeg er ikke intresert i 100lappen din, du har militær-lønn og trenger den sikker selv til en pils eller to Endret 15. april 2009 av gsn Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå