dincene Skrevet 6. april 2009 Del Skrevet 6. april 2009 Jeg tror nok at jeg har glemt hva jeg ble fortalt i buttiken... Har kjøpt: NXT wash, Deep crystal cleaner, Deep crystal Carnauba Wax. Er dette den rekkefølgen jeg bruker dem? Gidder noen å forklare meg litt mere hvordan jeg skal vaske og må jeg vaske mellom de tinga her eller bare bruke wax oppå crystal cleaner? Hvor lenge venter jeg mellom de siste to? Hva med avfetting? Er det noe slikt inn i NXT wash eller må jeg ha noe i tillegg? Vanligvis var dette samboers sin jobb men jeg ørker ikke å mase og vente til han gidder en dag... Takker for svar! Lenke til kommentar
kazzper Skrevet 6. april 2009 Del Skrevet 6. april 2009 Jeg tror nok at jeg har glemt hva jeg ble fortalt i buttiken...Har kjøpt: NXT wash, Deep crystal cleaner, Deep crystal Carnauba Wax. Er dette den rekkefølgen jeg bruker dem? Gidder noen å forklare meg litt mere hvordan jeg skal vaske og må jeg vaske mellom de tinga her eller bare bruke wax oppå crystal cleaner? Hvor lenge venter jeg mellom de siste to? Hva med avfetting? Er det noe slikt inn i NXT wash eller må jeg ha noe i tillegg? Vanligvis var dette samboers sin jobb men jeg ørker ikke å mase og vente til han gidder en dag... Takker for svar! Fikk du ikke med Deep Crystal Polish? Vet ikke hvordan dette 3steps-systemet blir uten denne (selv om jeg har jobbet med det i fem år,) men kan hende det blir helt ok. NXT Wash er rett og slett bilshampoo, blandes i vaskebøtta. Du kan med fordel avfette og spyle grundig først ja.. og helst ikke vaske med svamp, bruk vaskehanske så får du ikke så mye vaskeriper. Start med å vaske taket, skyll av, og jobb deg nedover seksjonsvis slik at du tar de nederste delene av bilen sist. DC Paint Cleaner og DC Polish (hvis du har denne) skal legges på små områder av gangen (f.eks en skjerm, en dør, halve panseret) og tørkes av med Microfiber med en gang. DC Carnauba Wax skal få tid til å herde på bilen, så denne kan du legge på hele bilen, ta en halvtime pause, så polerer du av med Microfiber. Tips: Stå i skyggen, og ha minst 12 grader i lufta (helst over 15) når du polerer. (Hvis du ikke er så heldig at du har varm garasje ) Lenke til kommentar
dincene Skrevet 8. april 2009 Forfatter Del Skrevet 8. april 2009 Nå har jeg holdt på i 2 dager med bilen min. Det verste var jo å få den ren siden den har vaert på understellsbehandling. Hele nedsida av bilen og inn i døra så jo ikke ut. Jeg antar at det er sånn det skal vaere etter en sånn antirustbehandling. Men slitsomt var det å få den regn. Da oppdaga at jeg ikke hadde fått avfettning. Det måtte jeg dra og kjøpe siden bilen hadde så masse skitt på. Så ble den pussa i dag. Nei, jeg hadde ikke polish. Da jeg kjøpte produkta ville jeg ikke ha alt men de nødvendigste tinga. Vet ikke hvordan skulle ha sett med polish men jeg synes at uten ser også veldig bra ut. Bilen var jo fin fra før, er bare 3 år gammel, men finere ble den Jeg skjønner ikke hvordan dokke gidder og gni og pusse mange ganger i året!!???!!!!!!! Jeg er helt gåend, hele kroppen verker og gidder ikke noe annet nå mere Forresten samboer min som kjøper vanligvis Turtle produktar kom og inspiserte midt i mellom og var svaert skeptisk mot alle de tinga jeg skulle ha på bilen nå.... det var helt unødvendig og bare masse mere arbeid enn å ha på en turtle wax Han inrømte ikke men ble roligere da han så resultatet Mannfolk! Lenke til kommentar
kazzper Skrevet 8. april 2009 Del Skrevet 8. april 2009 Nå har jeg holdt på i 2 dager med bilen min. Det verste var jo å få den ren siden den har vaert på understellsbehandling. Hele nedsida av bilen og inn i døra så jo ikke ut. Jeg antar at det er sånn det skal vaere etter en sånn antirustbehandling. Men slitsomt var det å få den regn. Da oppdaga at jeg ikke hadde fått avfettning. Det måtte jeg dra og kjøpe siden bilen hadde så masse skitt på. Så ble den pussa i dag. Nei, jeg hadde ikke polish. Da jeg kjøpte produkta ville jeg ikke ha alt men de nødvendigste tinga. Vet ikke hvordan skulle ha sett med polish men jeg synes at uten ser også veldig bra ut. Bilen var jo fin fra før, er bare 3 år gammel, men finere ble den Jeg skjønner ikke hvordan dokke gidder og gni og pusse mange ganger i året!!???!!!!!!! Jeg er helt gåend, hele kroppen verker og gidder ikke noe annet nå mere Forresten samboer min som kjøper vanligvis Turtle produktar kom og inspiserte midt i mellom og var svaert skeptisk mot alle de tinga jeg skulle ha på bilen nå.... det var helt unødvendig og bare masse mere arbeid enn å ha på en turtle wax Han inrømte ikke men ble roligere da han så resultatet Mannfolk! Ikke dra til samme stedet og få understellsbehandling neste gang sier nå jeg... det skal ikke bli slik! Men du kan forøvrig skryte til samboer'n om at du har kommet en god del hakk videre på bilpleiefronten enn han, Turtle er nesten ikke til å sammenligne kvalitetsmessig med Meguiar's Men når du har de "riktige" produktene, er bilpleie bare kos.. det er derfor vi holder på med det så ofte. Har du god avfetting, lakkrens og riktig teknikk er det ikke slitsomt i det hele tatt. Personlig synes jeg vanlig vasking og tørking er adskillig mer slitsomt enn polering Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå