LøperFraVevelstad Skrevet 6. april 2009 Del Skrevet 6. april 2009 jeg har ikke trent på en god stund, grunnet knærne mine...men nå har jeg funnet ut skaden (jumpers knee) og helbredet den. er noe smårusk igjen, men dette går bra. jeg har kontroll. nå vil jeg prøve å trene igjen, har ett løp den 25 april, (les: 19 dager) og vil prøve å kjøre meg opp igjen. har spilt fotball stort sett hver dag, så jeg har holdt kroppen igang... har dere noen kondisjonstester? jeg vil ikke jogge på asfalt, men jeg har en lengde på jordet vårt der ett drag går ca. 450 meter..så 2 og en halvt drag blir 1 km.. bli kreative:) (jeg vil helst ha tester basert på tid) Lenke til kommentar
joestone Skrevet 6. april 2009 Del Skrevet 6. april 2009 Du kan jo ta cooper-testen. Det vil si at du springer en lengde i 12 min. Vi tok denne testen i gymmen, og der sa de at en gutt burde klare å springe 3200m. Så, hvis du springer på jordet ditt, burde du klare ca. 7 drag på 12.min. Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 6. april 2009 Del Skrevet 6. april 2009 Støtter også coopers test . Lenke til kommentar
LøperFraVevelstad Skrevet 6. april 2009 Forfatter Del Skrevet 6. april 2009 jeg jogga nettopp fire kilometer på asfalt jeg lite smart, men jeg har i det siste bygd opp spenning ikroppen, slik at jeg måtte.. jogga 4km på litt over 16 minutter, noe som egentlig er ett greit resultat...har ført på kalkulatoren, og jogga 3km på 12:16 minutter det er ikke veldig bra, men det er faktisk 12 sekunder bedre en sist jeg testa, så det har bevist for meg at jeg har formen inne. Lenke til kommentar
Bjørnar! Skrevet 6. april 2009 Del Skrevet 6. april 2009 Cooper-testen er ganske bra Du kan jo også prøve 5000m? 3200 meter på Cooper-testen holder til ein 6 i gym i 10. klasse i vertfall. Eg er ikkje sikker på kva grensa er på videregåande, men er sikkert ikkje mykje lenger Lenke til kommentar
joestone Skrevet 7. april 2009 Del Skrevet 7. april 2009 Prøv deg på Cooper-testen du Lenke til kommentar
LøperFraVevelstad Skrevet 7. april 2009 Forfatter Del Skrevet 7. april 2009 har gjort, fikk 12:16... Lenke til kommentar
Bjørnar! Skrevet 7. april 2009 Del Skrevet 7. april 2009 Fikk 12:16 på Cooper-testen? Cooper-testen går ut på at du springer i 12 minutt og ser kor langt du kjem Tiden er den samme heile tiden. Lenke til kommentar
LøperFraVevelstad Skrevet 8. april 2009 Forfatter Del Skrevet 8. april 2009 okei, nå skal du høre: når jeg løp disse 4, så den første km, så hadde jeg på en sang som varer i akkurat 4 minutter (tiden jeg trenger pr. kilometer) når jeg nådde den første stolpen som teller 1 km (vi har faktisk kilometertellere langs hele veien vår), så skrudde jeg på stoppeklokken på mobiltelefonen, så jeg tok tiden på de siste 3 km...siden jeg ikke jogget bestemt i 12, nærmere sagt bestemt i 16:24 på 4, så brukte jeg 12:16 på 3 km. Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 8. april 2009 Del Skrevet 8. april 2009 Ingen dårlig distanse . Var veldig få 10. klassinger (av 7 klasser) som greide over 3000 meter på ungdomsskolen jeg gikk på. Lenke til kommentar
LøperFraVevelstad Skrevet 8. april 2009 Forfatter Del Skrevet 8. april 2009 jeg har faktisk hørt at 3km på 12 minutter er veldig middelmådig finnes det noen bra intervaller man kan teste kondis på? Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 8. april 2009 Del Skrevet 8. april 2009 jeg har faktisk hørt at 3km på 12 minutter er veldig middelmådig finnes det noen bra intervaller man kan teste kondis på? Kommer helt ann på hvor gammel man er og om man driver med sport. Hvis du er 10. klasse / vg1 vil jeg si det er en del over middelmådig, men ikke noe superbra. Lenke til kommentar
LøperFraVevelstad Skrevet 8. april 2009 Forfatter Del Skrevet 8. april 2009 jeg er vg1 faktisk^^ altså, jeg løper mye raskere på konkurranser, bare for å forsvare meg litt her har ikke noe bevisst høyt nivå på egentreningene, noe jeg må prøve å begynne med. Lenke til kommentar
Assbear Skrevet 8. april 2009 Del Skrevet 8. april 2009 visst du tar intervalløkter saman med nokon andre så kan det hende at det vert lettare å halde eit høgt tempo, iallefall dersom den du trenar med er littegrann sprekare enn deg Lenke til kommentar
LøperFraVevelstad Skrevet 8. april 2009 Forfatter Del Skrevet 8. april 2009 jeg har faktisk funnet svar på det! jeg har trent mye intervaller på mølle, men aldri tenkt på at dette faktisk hjelper meg med å holde opp tempoet, fordi mølla stopper aldri:P Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå