GullLars Skrevet 13. april 2009 Del Skrevet 13. april 2009 (endret) Byene på kysten i Aust-agder fra sør til nord: Lille Grimme Arne Trenger Ris. Lillesand, Grimstad, Arendal, Tvedestrand, Risør. Disse har K på begge sider, Kristiansand i sør (vest-agder), og Kragerø i nord (telemark). Og for de som vil huske indeksen i det nye testamentet: Ma ma lukk joh appostel, ro ko ko gal ef fil kol, tess tess tim tim tit file, he ja peter2, johannes 3, ju joh. Egentlig blir det litt feil å kalle det index, siden det ble brukt for listen over bannlyste bøker av kirken (den eneste grunnen til at jeg husker denne regla er at jeg desverre husker alt for mange regler...) De fra forsvaret er alltid like koselige, spessielt de franske trusene Noen som husker SOLO APEFE? Klarer ikke å huske hva alle er forkortelse for i farta. @Kakemot: Jeg pleier å tenke på sin con tan som: cosinus = kosenuss, kateten som er innat hypotenusen delt på hyp, sinus = den andre sida, kateten som er på motsatt side delt på hyp, tangens = begge katetene (motstående delt på hosliggende). Og sin/cos=tan Endret 13. april 2009 av GullLars Lenke til kommentar
Baranladion Skrevet 13. april 2009 Del Skrevet 13. april 2009 (endret) Lærte denne på barneskolen, sitter enda: 8 ganger 7 er en heks, 56. edit: og denne, Men Er Pugging Bra? Metan, Etan, Propan, Butan Aldri fått bruk for og kommer nok heller ikke til å få bruk for den. Endret 13. april 2009 av McHalvorsen Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 13. april 2009 Del Skrevet 13. april 2009 (endret) En, to tre på japansk: Itchy Nissan (kløete bil). Ichi, Ni, San. Met, et, prop, but, pent, heks, hept, okt, non, dek. 1 til 10 (egentlig skal det være Meta, eta... Penta, heksa, deka... osv), som også blir brukt med -an, en, eller yn for alkaner, alkener, og alkyner (enkel, dobbel, og trippelbindinger). Hvis du synes det høres gresk ut, så har du helt rett Jeg vet ikke om noen regle for alle 10, men jeg kan godt finne på en Endret 13. april 2009 av GullLars Lenke til kommentar
Fjonisen Skrevet 13. april 2009 Del Skrevet 13. april 2009 Oksen Anton er redd katter (Oksidasjon på anoden, reduksjon på katoden) OILRIG Oxidation is loss, reduction is gain (of electrons) En liten digresjon: min gamle oldemor var helt senil og borte vekk de siste årene hun levde. Kunne ikke ha en vanlig samtale. Men det var én ting som satt som spikret helt til det siste, og det var en sang som tok for seg alle elvene i det gamle Sovjet fra øst til vest! Den hadde de pugget på folkeskolen da hun var liten. Lenke til kommentar
Baranladion Skrevet 13. april 2009 Del Skrevet 13. april 2009 En, to tre på japansk: Itchy Nissan (kløete bil).Ichi, Ni, San. Met, et, prop, but, pent, heks, hept, okt, non, dek. 1 til 10 (egentlig skal det være Meta, eta... Penta, heksa, deka... osv), som også blir brukt med -an, en, eller yn for alkaner, alkener, og alkyner (enkel, dobbel, og trippelbindinger). Hvis du synes det høres gresk ut, så har du helt rett Jeg vet ikke om noen regle for alle 10, men jeg kan godt finne på en Hehe, dette var fra naturfag ungdomsskolen.. Du trenger ikke lage noen huskeregel for min skyld, kommer aldri til å bruke den lell.. Men smarte de grekerne gitt Lenke til kommentar
Abnegation Skrevet 13. april 2009 Del Skrevet 13. april 2009 De fra forsvaret er alltid like koselige, spessielt de franske trusene Noen som husker SOLO APEFE? Klarer ikke å huske hva alle er forkortelse for i farta. Jess, det er huskeregelen for vaktpostinstruks: Situasjon, Område, Lende omkring posten, Opptreden på post, Avløsning, Poststedet, Egne avdelinger og naboposter, Feltrop, Egne patruljer Lenke til kommentar
Raring Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 De tjue første grunnstoffene i det periodiske system: Uttales: håhe, libeb knofne, namgal sipsklar Skrives: HHe LiBeBCNOFNe NaMgAlSiPSClAr Hydrogen - Helium Litium - Beryllium - Bor - Karbon - Nitrogen - Oksygen - Fluor - Neon Natrium - Magnesium - Aluminium - Silisium - Fosfor - Svovel - Klor - Argon Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 jeg kunne en som var enda lettere å huske, men husker ikke ironisk men santDa var den ikke lettere å huske da jo. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå