thoell Skrevet 6. april 2009 Del Skrevet 6. april 2009 Heisann! Hjemme har jeg en stasjonær PC som er kablet til router/modem. Så har jeg også en laptop som jeg bruker trådløst nett på, via samme router/modem (denne er trådløs også). Er det noen mulighet for å komme seg inn på den stasjonære PC'n via laptopen? Tenkte på å bilder og musikk f.eks?! Er det ett problem når en er kablet og en er trådløs? Stasjonær PC har Windows XP Home Edition. Laptop PC har Windows XP Professional Edition. Har Telenor Turbo ADSL. Modem er av typen Speedtouch Multimodem 780 WLT. Denne har modem, 4 porters router, og Wifi innebygd. Lenke til kommentar
lonnj89 Skrevet 6. april 2009 Del Skrevet 6. april 2009 Nei da, så lenge de er i samme nett så er det ren plankekjøring Hva mener du med å "komme innpå"? Snakker vi RDP eller bare fildeling? Lenke til kommentar
thoell Skrevet 6. april 2009 Forfatter Del Skrevet 6. april 2009 (endret) Blir vel snakk om fildeling da kanskje? Det holder med at jeg kan dele en mappe på stasjonær f.eks.... Men lurer da på hvordan jeg gjør dette?! Hvor stiller jeg inn det? Hva stiller jeg inn? Hva gjør jeg? Endret 6. april 2009 av thoell Lenke til kommentar
thoell Skrevet 7. april 2009 Forfatter Del Skrevet 7. april 2009 Ingen som har noen tips? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 7. april 2009 Del Skrevet 7. april 2009 Sette begge opp i samme arbeidsgruppe og aktivere deling av mapper. Lenke til kommentar
World Of Warcraft Skrevet 7. april 2009 Del Skrevet 7. april 2009 Del mappen på den stasjonære. Gå til min datamaskin på den bærbare, gå til "verktøy"-menyen og velg koble til nettverksstasjon så velger du mappa/discen du vil koble deg til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå