jejeje_ Skrevet 6. april 2009 Del Skrevet 6. april 2009 Heisann:) Kjøpte meg deler til å bygge pc fra komplett her om dagen og var glad og fornøyd da jeg fikk delene bare 2 dager etter. Så jeg satte igang med å bygge pcen, og da alt var på plass skrudde jeg på får å sjekke om alt var som det skulle, men det som da møtte meg var et langt endeløst pip fra hovedkortet. Vista loader men fryser seg etter loadinga. et pip tyder vel på minnefeil? Har to corsair ddr2 2gb brikker forresten og Gigabyte hovedkort. Prøvd å bytte instillinger og litt av hvert, satt opp volten osv, men uten noe resultat. Noen som har en formening om hva som kan være galt? og hvordan jeg skal få fikset det? Mvh Jejeje Lenke til kommentar
V5R1X Skrevet 6. april 2009 Del Skrevet 6. april 2009 Har du prøvd å bytte rundt på RAM-slotene brikkene står i? Husker det hjalp meg en gang når RAM'en trøblet... Lenke til kommentar
jejeje_ Skrevet 6. april 2009 Forfatter Del Skrevet 6. april 2009 Byttet slots på begge to ja, og prøvd med en brikke isteden for to. Fikk samme advarsel:S Lenke til kommentar
V5R1X Skrevet 6. april 2009 Del Skrevet 6. april 2009 Har du tittet i manualen til hovedkortet ditt? Forsikret deg om at pipet er RAM-feil... Lenke til kommentar
jejeje_ Skrevet 6. april 2009 Forfatter Del Skrevet 6. april 2009 Manualen til hovedkortet har ingen side med koder, så gikk ut fra standar, der et pip er minnefeil. Kan det være at jeg må skifte noen instillinger? volt osv Lenke til kommentar
siindre Skrevet 6. april 2009 Del Skrevet 6. april 2009 (endret) Forsiktig med å endre på volten, værste fall får du ikke nye brikker fordi de påstår at det var for høy volt som drepte rammen din. Hvilke minnebrikker er det du har? Merke og modell. Endret 6. april 2009 av siindre Lenke til kommentar
jejeje_ Skrevet 6. april 2009 Forfatter Del Skrevet 6. april 2009 http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=360396 der er brikkene Lenke til kommentar
siindre Skrevet 6. april 2009 Del Skrevet 6. april 2009 Hvis du kjører de med 2.1v så skal alt funke. Med mindre de er defekte. Last ned memtest, brenn på cd og boot opp. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 6. april 2009 Del Skrevet 6. april 2009 Har du tittet i manualen til hovedkortet ditt? Forsikret deg om at pipet er RAM-feil... PIP ved oppstart kan også være andre ting (avhengig av antall lang og korte pip). Søk på Google med post error codes. Du sier det er et endeløst pip? Det passer ikke med Post feilkoder. Lenke til kommentar
ptrip Skrevet 6. april 2009 Del Skrevet 6. april 2009 Hadde samme problem når jeg bygde sist. Enten er det strømmen til skjermkortet som ikke står i, eller så har du ikke satt i den siste strømforsyningen i hovedkortet (er vel en fire punkts kotakt). Lenke til kommentar
jejeje_ Skrevet 6. april 2009 Forfatter Del Skrevet 6. april 2009 Prøver å koble strømmen på nytt, om det ikke funker så demonterer jeg å starter fra bunn av igjen:P btw: er et pip, som er endeløst og konstant Takker for svar folkens Lenke til kommentar
jejeje_ Skrevet 6. april 2009 Forfatter Del Skrevet 6. april 2009 Den firepunkts kabelen sitter i og det samme gjør strømmen til skjermkortet, jeg har fortsatt samme problemet Lenke til kommentar
jejeje_ Skrevet 6. april 2009 Forfatter Del Skrevet 6. april 2009 Hvordan har det seg at jeg får et problem ingen kan svare på......... Må bruke angrefristen av en grunn jeg ikke vet...... Lenke til kommentar
siindre Skrevet 7. april 2009 Del Skrevet 7. april 2009 Prøvd å kjøre MemTest for å sjekke om det er noe gale med rammen din? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå