Gå til innhold

Tilbakemelding på fredrikchr.net!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva skal jeg si?

Etter å ha ventet på respons fra serveren både vel og lenge kom jeg inn på en side. Det første jeg legger merke til er at nettsideforfatter forteller hele verden, som selvsagt er ivrig pulikum på dette stedet, om hver minste endring som er gjort.

Jeg ser en som er kry over å ha fått til å publisere et dokument på nett, og fått det til å se ut som en "pro" nettside.

Designet er dårlig. Veldig pre år 2000, med mindre delikate farger og skarp "grafikk".

I bunn forsvinner linkene i dårlig fargevalg. Det er en stygg bakgrunn som innholdet scroller over. Du har ikke laget kodene selv, men kun designet. Og det er rett og slett dårlig utnyttelse av et rkaftig verktøy.

Min dom er ikke mild, men jeg er bare ærlig med deg. Mitt tips må være at du lærer deg litt om HTML, CSS og diverse serverteknologier som PHP. Du må komme med mer enn det du har prestert nå for i det hele tatt å kunne opprette en tråd i denne forumkategorien.

Lenke til kommentar

Har du noe problem med at jeg oppdaterer leseren om hva som er endret på siden?

Greit, skal se på fargene og grafikken etterhvert.

Jeg vet jeg ikke har laget kodene selv, jeg har bare laget designet. Helt riktig :)

Kan ganske mye HTML og CSS, men PHP er det verre med. Har hatt programmet jeg lager dette med i drøye tre dager, så jeg er enda i læringsfasen. Ville bare høre med noen som har litt erfaring om hvor jeg ligger i løypa.

Helt riktig, "dommen" din er ikke mild, det er nesten så jeg får lyst til å slette tråden og ta siden ned fra nett.. Vær litt hyggeligere neste gang, så blir folk mer fornøyd ;)

Men takk uansett..

Lenke til kommentar

synes designet virker helt greit..

topp prioritet syns jeg du skal ha på at lenkene til høyre må ha annen farge slik at de synes, evt at du flytter disse valgene i menyen du har over. Greit å samle slike ting på ett sted. Lykke til videre, og ikke gi deg selv om du får krass kritikk, det må man alltid tåle og bruke til å bli bedre :)

Lenke til kommentar

På siden om meg selv står det;

Trener 3 ganger i uka + kamp(er)

Men det står ikke hvilken sport du driver på med...

Har du ikke nr mitt er det bare og ringe å spørre =)

???

EDIT: en til feil

Endret av Natrium
Lenke til kommentar
Har du noe problem med at jeg oppdaterer leseren om hva som er endret på siden?

Det er en klisje og noe alle nybegynnere gjør. De vil fortelle om alt de gjør for å vise at de har gjort noe. Greit, jeg skjønner at du kanskje ikke ser det på den måten, men du vil forstå det den dagen du er langt mer erfaren og ser tilbake.

Edit: Et annet kriterie er at du faktisk har lesere å fortelle det til. Når Hardware.no gjør en radikal endring, da kan det kanskje være nyttig å fortelle det til de hundrede tusener av lesere.

Endret av nesepuling
Lenke til kommentar

Jeg har hjulpet han litt på vei med denne siden.

Ikke med designet og fargene, men KUN forklaringer om hvordan Artisteer brukes etc. (dette er jo en wordpress installasjon med ett theme generert i Artisteer)

Når det kommer til selve designet ser jeg at du har hermet litt etter meg. (ikke for at det gjør noe sån sett)

En header med en svart linje med logo. Transparent bakgrunn med tekstblokker etc.

Når det gjelder den logoen din i headeren så er denne virkelig elendig. Denne bør du bytte ut mener jeg.

Synes heller ikke den blågrønngrå fargen du har brukt i tekstboksene er noe fint. Blir liksom for mye farger på siden synes jeg. Greit med mange farger, men sørg for å bruk samme fargekode.

En blå-farge er ikke en blåfarge. En blåfarge ha uendelig mange forskjellige nyanser.

Synes siden er helt grei... men ikke veldig spennende.

Lenke til kommentar

World Of Warcraft: Skal se på det :)

Natrium: Er ikke hva jeg har skrevet på siden jeg vil ha kritikk på :)

Nesepuling: Skal slutte å poste hver minste lille endring på siden, men noe vil nok forbli der :)

GigaFlow: Først og fremst; takk for hjelpen :D Skal se litt på fargekodene og endringer i headeren. :)

Lenke til kommentar
...

Natrium: Er ikke hva jeg har skrevet på siden jeg vil ha kritikk på :)

...

Innhold er en vesentlig del av nettside, og er noe du må forvente at folk kommenterer her. Du burde også lære deg å bruke overskrifter i stedenfor fet-skrift. Mulig du benytter ett CMS som ikke støtter overskrifter.

Personlig så hadde jeg fjernet den sirkel blingen du har i bakgrunden, da den er mildt sagt irriterende.

En annen ting er at ingen ting står på linje vertikalt. Dette gir ett rotete inntrykk.

Hvorfor footer skal være sentrert når alt annet er venstrejustert forstår jeg ikke helt.

Frode

Lenke til kommentar
Vær litt hyggeligere neste gang, så blir folk mer fornøyd
Du synes den kritikken var skarp/krass? Forumet er dessuten ikke her for å gjøre folk fornøyde

...

1: Agh! Statisk bakgrunn er kjempeirriterende!

2: URL under header er "hardt" rendret

3: Title!

4: Den typen smilefjes passer best om man skal forklare hvordan MSNM-fjortiser tenker

5: Om jeg ikke tar feil så er bakgrunnstingen noe computerrelatert, noe som fremgår i aller minste grad av resten av websiden

6: "Lån SLR i stedet for iPhone", dette ville nok mange sagt, men lær heller grunnleggende fototeknikk

7: Copyright er for det første amerikansk lovgivning, og for det andre unødvendig. Jeg lo litt av "Alle rettigheter reservert"

8: Bakgrunnstingen er gjørmete

9: Kontakt kommer snart. Men hvorfor? Overvei _nøye_ om du trenger kontaktside. E-postadresse nederst funker sannsynligvis best

10: Siden hopper mellom kontakt og andre

11: Skrivefeil

Endret av Jonta
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...