Shiktu Skrevet 6. april 2009 Del Skrevet 6. april 2009 Hei, jeg har lenge sittet å reflektert litt på mitt liv. Og har funnet ut at jeg rett og slett ikke passer inn i dagens miljø/livstil. For meg, så virker det som om jeg tilhører 70-80 tallet mer. Noe som er nogså merkelig, ettersom jeg ble født i slutten av 80 tallet og husker ingenting fra det. Jeg koser meg mer med filmer/musikk/bilder fra den tiden enn dagens. Kanskje litt dårlig forklart... Noen andre som føler det samme? Eller noen som vet hvorfor jeg føler det sånn? Lenke til kommentar
V5R1X Skrevet 6. april 2009 Del Skrevet 6. april 2009 Fantes det ting/folk i oppvekstmiljøet ditt som du tror kan ha formet din forkjærlighet for 70/80-tallet? Lenke til kommentar
Shiktu Skrevet 6. april 2009 Forfatter Del Skrevet 6. april 2009 Fantes det ting/folk i oppvekstmiljøet ditt som du tror kan ha formet din forkjærlighet for 70/80-tallet? Nei, ingen i det hele tatt var noe særlig opptatt av 70-80 tallet. Lenke til kommentar
TCRW Skrevet 6. april 2009 Del Skrevet 6. april 2009 Ja, jeg har følt det slik ja. Jeg føler også at jeg hadde passet best inn på 70- og 80-tallet. Du er ikke alene. Lenke til kommentar
Svinat Skrevet 6. april 2009 Del Skrevet 6. april 2009 Føler det litt slik jeg også. Spesielt når det gjelder musikk. Lenke til kommentar
H09I6AN Skrevet 6. april 2009 Del Skrevet 6. april 2009 (endret) Føler med deg. Min ideelle barndom ville vært 55-79' Herlig! Endret 6. april 2009 av TheIdanator Lenke til kommentar
fteff Skrevet 6. april 2009 Del Skrevet 6. april 2009 Jeg tenker ofte, skulle ØNSKE jeg levde som ung mann på 80-tallet. Så sYKT mye bra musikk Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 6. april 2009 Del Skrevet 6. april 2009 Så pessimistiske dere var da, selv gleder jeg meg til alt fremtiden har å tilby. Lenke til kommentar
Cazzo Grande Skrevet 9. april 2009 Del Skrevet 9. april 2009 Av og til ville jeg likt å levd på 80 tallet for å bli kjent som verdens første og beste freestyler men alt i alt er jeg utrolig glad jeg er 15 år nå og ikke på 80 tallet. Lenke til kommentar
J@cob Skrevet 9. april 2009 Del Skrevet 9. april 2009 Enig med Blåbær. Av og til skulle jeg ønske at jeg var en sverdsvingende ridder som kapret jomfruer og delte ulydige træler i to, men når jeg komer til sans og samling igjen, ser verden mye bedre ut. Et liv uten PC? Fuck no. Lenke til kommentar
Skugga Skrevet 9. april 2009 Del Skrevet 9. april 2009 Skulle ønske jeg ble født senere, jeg.. kommer til å glipp av så utrolig mange kule nyvinninger og utforskningen av rommet.. Lenke til kommentar
J@cob Skrevet 9. april 2009 Del Skrevet 9. april 2009 Skulle ønske jeg ble født senere, jeg.. kommer til å glipp av så utrolig mange kule nyvinninger og utforskningen av rommet.. Rar ting å si, du kommer til å opplevde massevis av nyvinninger nå òg. Om du hadde blitt født om hundre år, kunne du sagt akkurat det samme og kommet like langt. Eller. Kansje vi ikke opplever noen store revolusjoner de nærmeste hundre årene? Egentlig er det bare å lene seg bak, trekke frem snusboksen og flasken med det rare i. Ikke glemt å feste setebeltene, kitch eller ei, vi er barn av vår tid og har massevis å se frem til. Lenke til kommentar
Skugga Skrevet 10. april 2009 Del Skrevet 10. april 2009 Men man vil alltid oppleve mer.. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 10. april 2009 Del Skrevet 10. april 2009 Jeg har alltid ment jeg burde bli født i 1945, i stedet for 81... Musikkrevolusjonen osv. Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 10. april 2009 Del Skrevet 10. april 2009 (endret) Tror ikke det er så unormalt, du er nostalgisk og mener du ville hatt det bedre/tenker at alt var bedre på 70-80 tallet. Jeg er på samme måte om min barndom. Men, jeg gikk inn i denne tråden pga jeg føler at jeg tilhører et HELT annet århundre, som f.eks. romertiden eller koloniseringen av Sør-Amerika. Om dere forstår. Litt OT, men det kan jo ha en sammenheng at jeg tror at jeg har levd før. Endret 18. juli 2011 av Sitronsaft Lenke til kommentar
iNTEGRALiS Skrevet 10. april 2009 Del Skrevet 10. april 2009 Kjenner meg igjen der ja, storkoser meg når jeg hører musikk fra 70-80 tallet :wub: Ble født på 80-tallet jeg også, husker heller ingenting fra den tiden. Husker at jeg fikk nintendo som barn, men det var vel gjerne på 90-tallet. Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 10. april 2009 Del Skrevet 10. april 2009 Hmm, jeg misforsto littegrann, tenkte du mente et helt annet århundre, men du mener altså noen tiår tilbake. Men joda, det går jo litt i det samme. Nå er vi i det 21. århundre. -2000 = 20. århundre Jeg ville også vært ung på 80-90 tallet. Det må være riktig som de eldre sier, alt var bedre før Lenke til kommentar
Molotovcocktail Skrevet 10. april 2009 Del Skrevet 10. april 2009 Har det akkurat på samme viset. Skulle ønske at jeg var født rundt 1946-47, så jeg kunne opplevd 60-tallet og hippiebevegelsen som tenåring. Tidsalderen vi lever i nå slår meg som tam og kjedelig, og jeg føler meg ikke spesielt stolt over å være medlem av dagens "curlinggenerasjon". Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 10. april 2009 Del Skrevet 10. april 2009 Nå er vi i det 21. århundre. -2000 = 20. århundre Altså, man trenger jo ikke vite at vi nå er i 21. århundre for å vite at 70-tallet var et annet århundre når vi har passert hundre- og faktisk tusenårs-skiftet. Men når man har levd forbi et slikt skifte så regner ikke jeg et annet århundre som det samme man kommer fra. Blir litt som "Jeg ble født i forrige årtusen" Synes det blir rart å si at 70-tallet er et annet århundre, fordi i alle fall JEG tenker på et annet århundre som helt andre skikker og kulturer, språk og tabuer osv osv. Lenke til kommentar
Blekk. Skrevet 10. april 2009 Del Skrevet 10. april 2009 Jeg tenker ofte, skulle ØNSKE jeg levde som ung mann på 80-tallet. Så sYKT mye bra musikk Musikken finnes jo fortsatt... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå