Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Føler at jeg ikke tilhører dette århundre

Shiktu

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har lenge sittet å reflektert litt på mitt liv. Og har funnet ut at jeg rett og slett ikke passer inn i dagens miljø/livstil. For meg, så virker det som om jeg tilhører 70-80 tallet mer. Noe som er nogså merkelig, ettersom jeg ble født i slutten av 80 tallet og husker ingenting fra det. Jeg koser meg mer med filmer/musikk/bilder fra den tiden enn dagens. Kanskje litt dårlig forklart...

Noen andre som føler det samme? Eller noen som vet hvorfor jeg føler det sånn?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Enig med Blåbær. Av og til skulle jeg ønske at jeg var en sverdsvingende ridder som kapret jomfruer og delte ulydige træler i to, men når jeg komer til sans og samling igjen, ser verden mye bedre ut.

Et liv uten PC? Fuck no.

Lenke til kommentar
Skulle ønske jeg ble født senere, jeg.. kommer til å glipp av så utrolig mange kule nyvinninger og utforskningen av rommet..

Rar ting å si, du kommer til å opplevde massevis av nyvinninger nå òg. Om du hadde blitt født om hundre år, kunne du sagt akkurat det samme og kommet like langt. Eller. Kansje vi ikke opplever noen store revolusjoner de nærmeste hundre årene?

Egentlig er det bare å lene seg bak, trekke frem snusboksen og flasken med det rare i. Ikke glemt å feste setebeltene, kitch eller ei, vi er barn av vår tid og har massevis å se frem til.

Lenke til kommentar

Tror ikke det er så unormalt, du er nostalgisk og mener du ville hatt det bedre/tenker at alt var bedre på 70-80 tallet. Jeg er på samme måte om min barndom.

Men, jeg gikk inn i denne tråden pga jeg føler at jeg tilhører et HELT annet århundre, som f.eks. romertiden eller koloniseringen av Sør-Amerika. Om dere forstår. Litt OT, men det kan jo ha en sammenheng at jeg tror at jeg har levd før.

Endret av Sitronsaft
Lenke til kommentar
Hmm, jeg misforsto littegrann, tenkte du mente et helt annet århundre, men du mener altså noen tiår tilbake. Men joda, det går jo litt i det samme.

Nå er vi i det 21. århundre. -2000 = 20. århundre ;)

Jeg ville også vært ung på 80-90 tallet. Det må være riktig som de eldre sier, alt var bedre før :p

Lenke til kommentar
Nå er vi i det 21. århundre. -2000 = 20. århundre ;)

Altså, man trenger jo ikke vite at vi nå er i 21. århundre for å vite at 70-tallet var et annet århundre når vi har passert hundre- og faktisk tusenårs-skiftet. Men når man har levd forbi et slikt skifte så regner ikke jeg et annet århundre som det samme man kommer fra. Blir litt som "Jeg ble født i forrige årtusen" :)

Synes det blir rart å si at 70-tallet er et annet århundre, fordi i alle fall JEG tenker på et annet århundre som helt andre skikker og kulturer, språk og tabuer osv osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...