Gå til innhold

Er det sant Pc blir tregere etterhvert?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, hvis du installerer og avinstallerer mye programmer på pc din så vil den bli noe tregere etterhvert. Dette er pga av at alle program ikke er så flinke til å "rydde" etter seg når du avinstallerer dem. Det blir liggende endel unyttige "nøkler" i registeret.

Hvis du tar en titt i mappen for programfiler, så ligger det nok noen mapper/filer der til programmer du har hatt, men avinstallert.

Lenke til kommentar

Hvis du har de rette programmene, og ikke installerer og fjerner sånn veldig ofte, kan du faktisk få data'n til å gå tilnærmet like bra år etter år!

Selv klarer jeg ikke dette, i og med at...vel...jeg MÅ formatere og re-installere med jevne mellomrom bare. Er enn sånn trang jeg har :)

Lenke til kommentar

Ja, det er et par ting som er viktig,

[*]Rydde opp i gamle filer som ligger seg i program-mappen. Filer som skulle vært avinstallert, men som henger igjen...

[*]Defragmentere

[*]Renske opp i temporary internet files med jevne mellomrom.

[*]Defragmentere

[*]Rydde opp i registeret. Advanced Administrative Tools er meget bra til dette.

[*]Defragmentere

[*]Rydde opp i dritt. Ad-Aware 6.0 og SpyBot

[*]Defragmentere

Og en ting til. Husk å defragmentere en gang iblandt.

[Høyreklikk på My Computer -> Manage -> Defrag]

Lenke til kommentar

...men man trenger ikke leve i en windows-verden da.

det burde ikke være sånn at man aksepterer at man er nødt til å formatere minst 1 gang i året. det burde ikke vært en selvfølge at OSet må reinstalleres årlig. hadde man måtte skifte motor på bilen hvert år hadde man kalt det lureri. dessverre er det sånn.

Lenke til kommentar
...men man trenger ikke leve i en windows-verden da.

det burde ikke være sånn at man aksepterer at man er nødt til å formatere minst 1 gang i året. det burde ikke vært en selvfølge at OSet må reinstalleres årlig. hadde man måtte skifte motor på bilen hvert år hadde man kalt det lureri. dessverre er det sånn.

Neida er ikke nødvendig å formatere win xp/2k en gang i året, det var noe du gjorde med win 9x :D Win xp/2k formatere du kun når du får problemer.

Bruk norton utilities, eller fix-it utilities eller tilsvarende programmer som rydder opp i rotet på harddiskene dine.

Det som jimmy pop skrev er og bra, men å rydde i reg filene er ikke helt ufarligt om du aldri har gjort det før.

Derfor foreslår eg norton eller fix-it utilities.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...