Trikrin Skrevet 6. april 2009 Del Skrevet 6. april 2009 Hallo! Tenkte jeg skulle installere Windows Vista 64 bit på mine 2 X Intel X25-M disker. Installerte opp i Raid 0, satt inn vista-cden, valgte riktig driver. Fikk installert, men etter en stund får jeg bare BSOD. Når jeg da rebooter, får jeg opp vista laste-bildet, før bildet blir svart, og bare musepekeren vises. Kommer aldri fram i oppstartsbildet. utfra de noe sparsommelige opplysningene mine, er det noen som har noen gode ideer? Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 6. april 2009 Del Skrevet 6. april 2009 Bruker du onboard raid (hovedkort), software raid, eller et eget raid-kort (i såfall fake-raid, eller hardware-raid?)? Er du sikker på at du har valgt x64-driveren for vista? Har du testet enhetene hver for seg uten raid? Lenke til kommentar
kernelb Skrevet 7. april 2009 Del Skrevet 7. april 2009 Installerte opp i Raid 0, satt inn vista-cden, valgte riktig driver. Fikk installert, men etter en stund får jeg bare BSOD. Når jeg da rebooter, får jeg opp vista laste-bildet, før bildet blir svart, og bare musepekeren vises. Kommer aldri fram i oppstartsbildet. Opplevde noe lignende, (bare musepekeren ble vist under installasjon) men etter en kaffekopp gikk installasjonen videre av seg selv (tok sikkert 5 minutter)... tolmodighet er en dyd, inatallasjonen av Vista gikk bare usedvanleig tregt med Vista og Raid...... Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 7. april 2009 Del Skrevet 7. april 2009 Installasjon av vista er ekstremt tregt ja. Det beste er egentlig å bare sette seg i stua og se en tv-serie (eller lignende) mens den installerer etter du har spesifisert hvor. Lenke til kommentar
Trikrin Skrevet 15. april 2009 Forfatter Del Skrevet 15. april 2009 Ventet et døgn da :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå