drz Skrevet 6. april 2009 Del Skrevet 6. april 2009 Hei jeg har (eller mamma har) en Peugeot 206 2001 mod. Idag når jeg kjørte hjem så begynte autodiagnose motor lyset å blinke. I manualen så står det at hvis den lyser så kan det være feil på insprøytningen, eksosen osv som kan føre til skade på katalysatoren. Men nå nettopp så blinket lyset + det pep. Lurer på om motoren ristet, men er ikke sikker på om det var innbilning (eller om jeg faktisk hadde et litt lavt gir). Stoppet hvertfall med en gang, ventet i 10-15 min (mens jeg prøvde å sjekke opp hva det var + ringe litt). Var ca 100-150 meter fra en åpen bensinstasjon, så jeg kjørte dit. På denne korten turen så blinket ikke lyset. Og etter en 20 mins pause på bensinstasjoen. Ringte da blant annet falcken (som ikke hadde peiling eller hadde mulighet for å hente bilen), ringte også fetteren min som googlet det. Etter en stund så fant han 2 folk på et eller annet forum som hadde opplevd det samme. Han ene sa det var en feil, og alt du trengte å gjøre var å resette det elektriske systemet (eller noe). Han andre sa at de ikke fant feilen og at han måtte få ny bil. Skal ringe peugeot verkstedet first thing in the morning (dette tok litt mer tid en planlagt, så idag kan man vel si), men er det noen her som kan ha en fjerneste anelse om hva det kan være? Takk for all mulig hjelp =) Lenke til kommentar
farnham Skrevet 13. februar 2010 Del Skrevet 13. februar 2010 Nøyaktig det samme som dette skjedde med meg i går. Må vente til over helgen med å få den på verksted. Hva viste seg å være problemet hos deg? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå