Gå til innhold

Hvordan få en kanal på mIRC til å være oppe konstant?

Ajaco

Anbefalte innlegg

Heisann, jeg ønsker å ha min egen mIRC kanal som er oppe hele tiden, der folk kan komme innom og skrive forskjellige ting. Hvordan får man til at man har "reservert" den ene adressen, slik at hver gang noen joiner den kanalen, så kommer de inn i den, og lager ikke sin egen nye?

Må jeg selv da idle i kanalen, og ha en pc som er i kanalen 24/7, eller finnes det noen andre måter?

Håper noen forsto spm mitt.

EDIT: Er snakk om quakenet det her.

Endret av Ajaco
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Man sier heller ikke at man surfer weben når man er på nettet.

Du skjønte hva jeg mente når jeg skrev mIRC, så hvorfor bry seg så veldig? Og om du vil lære meg at det er feil, gjør det heller på en vennlig måte, istedet for å ta en spydige tonen? (Ja, tar den tilbake nå).

Endret av Ajaco
Lenke til kommentar

Sjølv har eg brukt irc ein del som komunikasjon i eit online spel. Bruker då coldfront.net serveren. Då er det berre å følge instruksane du får der til å registrere ein kanal slik som du vil. Til slikt spelebruk er coldfront bruk på grunn av dei muligheitene til å bruke tilganslister og passord for å hindre uvedkommande avgang til din kanal.

Korleis du gjer det på andre servera veit eg ikkje då eg ikkje har satt meg inn i det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...