Gå til innhold

[Løst]The Godfather 2 problemer.

Anbefalte innlegg

Hei.

Bror min skulle bestille seg dette spillet så spurte han meg om jeg også ville ha så da sa jeg ja bestill en til meg også siden jeg har prøvd første spillet så måtte jo teste nr 2 også.

Ikke noe problemer der, spillet kom på lørdag så utpå kvelden så fikk jeg tid til å legge det inn og alt virker normalt når jeg legger det inn, men jeg får aldri noe spørsmål om jeg vil ha en snarvei på skrivebordet, det ligger heller ikke noe på start-programmer i EA mappen(e).

Men en Godfather mappe ligger inne i programfiler.

Nå til den egentlig roten i problemet, når jeg kommer inn og skal begynne å spille så virker det som noe er galt med musen, jeg bruker nå for tiden en kule mus PS/2 tilkobling, men inne i spillet ser musen ut til å snurre mot venstre helt av seg selv nokså kjapt så man blir tullete i hode av å se på.

Også ser det ut til at min PC versjon av spillet er halvt konsoll versjon for når jeg skal trykke f.eks ENTER så står det PRESS A eller for ESC så er det Y ser det ut som, men om jeg beveger på musen eller høyre/venstre klikker så blinker det frem og blir ca normalt at det ikke ser ut som en konsoll versjon, det skjer uansett knapp.

Det jeg ikke skjønner er at maskina skal takle det bra, har c2d E8500 CPU, 4GB ram og ati 4870, P5Q pro hk.

Bror min spiller på en enda mer tvilsom laptop og hos han funker alt som fjell.

Jeg har også prøvd en anna mus jeg hadde liggende, en dell optisk mus men samme problem, har også prøvd å sette "invert mouse" til "ON" men ingen forandringer.

Har også reinnstallert spillet 1 gang og maskina har vært restarta både mens spillet var innstallert og når det var avinnstallert.

Og på coveret så står det DVD rom/only dvd compatible og ja, jeg er 100% sikker på at jeg har en dvd rom i maskina, jeg har nå fått lagt det inn så da.

Har også prøvd med høyeste og laveste grafikk/skjerm settings, ingen forskjell.

Så spørsmålet mitt er vel hva, hvordan og hvorfor?

Hva er det som skjer?

Hvorfor skjer det?

Og hvordan kan det eventuelt fikses?

Vil på forhånd takke for all hjelp om dere orker lese alt over her, bare si ifra om jeg har glemt noe ekstremt viktig.

Jeg har enda ikke lett etter noen patch/google løsning, men har ikke hatt tid til det, skal prøve å gjøre det nå etter å ha posta denne får se hvor mye jeg orker(trøtt).

Endret av meg0709
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du og broren din samme operativsystem?

Også ser det ut til at min PC versjon av spillet er halvt konsoll versjon for når jeg skal trykke f.eks ENTER så står det PRESS A eller for ESC så er det Y ser det ut som, men om jeg beveger på musen eller høyre/venstre klikker så blinker det frem og blir ca normalt at det ikke ser ut som en konsoll versjon, det skjer uansett knapp.
Er der en måte du kan velge hvilke knapper du skal bruke for hva?

Var litt merklig problem, hehe :p

Lenke til kommentar

Ja det er nokså merkelig problem, men nei tror ikke det er noe valg for å velge hvilken knapper man skal ha tror jeg.

Og nei vi har ikke likt OS, han har XP 32bit, jeg Vista 32bit.

Men det står det skal støtte både XP og Vista.

Men det er vel ingen spesiel gamepad ting man må ha?

Da er det rart at min bror klarer å spille uten problemer.

Ny skjerm driver?

Nei det har jeg ikke prøvd enda, får vel dra meg inn på amd sin side å laste ned ny skjermdriver.

Kjører en passe gammel skjermdriver siden den funka og på en god stund så har det vært slik at pcen min ikke under noen omstendigheter måtte ha krasja på noen måte så derfor har jeg ikke prøvd ny.

Tror jeg har driver versjon 8.9, hehe, nesten flaut.

Men det med musa hadde jeg samme problem på en anna eldre pc med ett MoH spill, men så prøvde jeg det på denne pcen og da var det borte, hva betyr det?

Den funker på en pc men ikke på en anna?

Endret av meg0709
Lenke til kommentar

Ok, var det jeg trodde siden ingen andre bruker noe spesiel game pad ting.

Men er jævlig rart, kan jo klare å leve med det om jeg får fiksa musa men er plagsomt at det ikke skal fungere "perfekt".

Kan jo alltids prøve å kjøpe en versjon til av spillet og se om det hjelper og prøve å få bytta inn/få igjen penger for det andre, om det går.

Butikker pleier vel generelt å være litt sære på å returnere spill?

Kan jo også låne bror min sin versjon for å se om det hjelper.

Endret av meg0709
Lenke til kommentar

Anbefaler dere IKKE å kjøpe dette spillet. Det er så dårlig, og så mange feil i det at jeg blir sprø. Grafikken ser ut som Team Fortress 2, og spillbarheten er helt bånn. Ikke kan du hoppe, ikke kan du hoppe over kanter, er det en kant på over 20cm må du gå 5 minutter for å komme deg rundt den. Er det er gjerde i veien for deg, må du kaste en dynamittkubbe igjenom det for noe annet våpen kan ikke ødelegge gjerdet. (Dynamittkubben eksploderer ikke, men når den treffer gjerder fyker gjerdet til helvete) osv. Helt uspillbart.

Lenke til kommentar

Ingen spurte om hvor bra der var, jeg bryr meg ikke mye om grafikk og når det kommer til spill så må jeg av å til ha en simpel avveksling.

Fins alltid feil, bugs og ting som burde eller ikke burde vært der.

Du får ha lykke til med crysis eller hva du regner som "bra" spill.

Det er det spillet er for, pluss å teste spill nr2 når jeg prøvde spill nr1.

Endret av meg0709
Lenke til kommentar
Anbefaler dere IKKE å kjøpe dette spillet. Det er så dårlig, og så mange feil i det at jeg blir sprø. Grafikken ser ut som Team Fortress 2, og spillbarheten er helt bånn. Ikke kan du hoppe, ikke kan du hoppe over kanter, er det en kant på over 20cm må du gå 5 minutter for å komme deg rundt den. Er det er gjerde i veien for deg, må du kaste en dynamittkubbe igjenom det for noe annet våpen kan ikke ødelegge gjerdet. (Dynamittkubben eksploderer ikke, men når den treffer gjerder fyker gjerdet til helvete) osv. Helt uspillbart.

Det er jo diggbart spill!

Bortsett fra å ikke kunne hoppe (bagatell syns jeg), er problemene dine ikke noe som plager... grafikken er jo veldig fin, og eksplosjoner og flammer ser jo revolusjonerende ut! De lovte oss revolusjonerende flammer i Far Cry 2, men det er jo mye bedre i gudfaren 2. Å komme seg gjennom gjerder, er jo bare å bruke bil ellerno... Hva forventer du, at du skal kunne skyte dem ned med pistol?

Lenke til kommentar
grafikken er jo veldig fin, og eksplosjoner og flammer ser jo revolusjonerende ut! De lovte oss revolusjonerende flammer i Far Cry 2, men det er jo mye bedre i gudfaren 2.

Det var litt å ta i, revolusjonerende er det på ingen måter. Hvertfall ikke når jeg sprenger veggene osv. Grafikken er såvidt godkjent, men gameplayet er greit nok, føler meg litt stiv uten hopping.

Lenke til kommentar
grafikken er jo veldig fin, og eksplosjoner og flammer ser jo revolusjonerende ut! De lovte oss revolusjonerende flammer i Far Cry 2, men det er jo mye bedre i gudfaren 2.

Det var litt å ta i, revolusjonerende er det på ingen måter. Hvertfall ikke når jeg sprenger veggene osv. Grafikken er såvidt godkjent, men gameplayet er greit nok, føler meg litt stiv uten hopping.

Er de beste jeg har sett til nå (i spill)

Lenke til kommentar

Vel det er vel ikke store realismen om man sammenligner med FC2, men nok om det.

Jeg prøvde nå istad å innstallere spillet for fun på en anna maskin med XP OS, da fikk jeg opp valg om både shortcut på desktop og noe kalt program start folder greie, før på min Vista pc har jeg bare fått valg om hvor i programfiler jeg vil legge mappen, på XP pcen fikk jeg ett anna valg pluss den nevnte shortcut spørsmålet.

Den andre XP pcen har ca aldri vært oppdatert med verken drivere eller den slags så hvorfor skal det liksom funke "bedre" der enn hos meg?

Jeg orka ikke legge inn hele siden jeg fikk en feil melding som gjorde at det tok mye lengre tid enn forventet så har aldri fått prøvd spillet og se om muse problemet er borte.

Endret av meg0709
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

Spillte dette spillet litt nå og jeg har ikke moret meg slik på et GTA lignende spill siden SR2/Gangsters 2 og GTA San Andreas.

Angrer ikke, selv om spillet er lett på starten noe jeg synes var bittelitt negativt..men det er det ikke.. spillet blir bare vanskeligere og vanskeligere. ennå ikke fått CTD eller død av en bug.

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar

Det med kontrollene er en vanesak som kommer seg litt med tiden, men er enig i at spillet skuffet stort i forhold til eneren, det virker rett og slett som en betaversjon. Først så kommer det 4 helt like lastebiler kjørende, greit nok, men så kommer fire like drosjer, fire like varebiler og fire like stasjonsvogner, blir rett og slett irritert av det, og er fulstendig enig med de nettsidene som slakter spillet.

Enorm skuffelse i forhold til eneren.

Lenke til kommentar

Ja drit i det nå.

Hvorfor får jeg ett alternativ i XP om hvor jeg vil legge spillet i C og ett alternativ om hvor i startmenyen jeg vil ha det og om jeg vil ha shortcut på dekstop, men i Vista får jeg bare velge hvor det skal legges i C?

Får ikke noe spørsmål om shortcut på skrivebordet eller noen ting.

Det finner jeg veldig rart.

Nå prøver jeg ett anna spill og samme sak.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Ok, da drar jeg en liten dobbel post om noen er interessert i å vite noe om hvordan man kan løse dette med at skjermen bare snurrer rundt konstant.

Det jeg gjorde var å nappe ut min logitech joystick så funka det som aldri før og snurringen har slutta.

Jeg har nå prøvd å sette i joysticken mens spillet kjører og da skjer ingenting men veit ikke om det får noen effekt når jeg starter spillet på nytt, mest sannsynlig får det det så jeg ville dratt ut joysticken hver gang jeg skal spille det.

Men som sagt det er jeg ikke 100% sikker på.

Men nå kan man ihvertfall spille spillet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...