Gå til innhold

Servo til påhenger


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hydrauliske systemer finnes, men er både dyrt og strømkrevende.

Har imidlertid sett flere Mercurymotorer der motoren omtrent sitter fast grunnet forstenet grease i styrehylsen.

 

Det kan også på noen motorer være nødvendig å montere en brakett på motoren der styrekabelen er festet for å forandre utvekslingen.

Har selv en Mercury 25 på en Terhi 405 og den er fjærlett på styringen.

Byttet kabel og snekke for 2 år siden.

Endret av Skummel_Fyr
Lenke til kommentar
Hydrauliske systemer finnes, men er både dyrt og strømkrevende.

Har imidlertid sett flere Mercurymotorer der motoren omtrent sitter fast grunnet forstenet grease i styrehylsen.

 

Det kan også på noen motorer være nødvendig å montere en brakett på motoren der styrekabelen er festet for å forandre utvekslingen.

Har selv en Mercury 25 på en Terhi 405 og den er fjærlett på styringen.

Byttet kabel og snekke for 2 år siden.

 

 

 

Hjalp det å bytte delene?

og hva er "grease"?

 

takk for svar !:) Grunnen til at jeg ikke har forsøkt å bytte kabler osv er som sagt fordi jeg gjorde det på forrige båten, til ingen nytte.

Jeg har annet å bruke penger på enn noe som ikke funker... : )

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Vet ikke helt hvordan det er på mercury.

Men på yamaha har de egen stramme skrue til styring på stammen, rett ved fettnippelen.

Kan prøve å løsne denne litt, ellers hadde jeg gått for å kjøpe nytt snekke + kabel.

 

pass på å ikke ha for voldsome buer på styrekabelen.

 

 

Hydraulisk styring blir for dyrt og bortkasta av penger.

Hvis du ikke har mange penger da =P

Endret av Jallafu
Lenke til kommentar
Men på yamaha har de egen stramme skrue til styring på stammen, rett ved fettnippelen.

Kan prøve å løsne denne litt

Alle små og middels-motorer opptil 50hk hvertfall som jeg har vært borti har den skruen.

Så sjekk dette som Jallafu sier her. Så skal du ikke se bort i fra at styringen blir lettere.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Men på yamaha har de egen stramme skrue til styring på stammen, rett ved fettnippelen.

Kan prøve å løsne denne litt

Alle små og middels-motorer opptil 50hk hvertfall som jeg har vært borti har den skruen.

Så sjekk dette som Jallafu sier her. Så skal du ikke se bort i fra at styringen blir lettere.

 

 

Hvor er fettnippelen?

Sjekka istad, fant ikke noe skrue som så ut til å kunne gjøre noe.. forrige- forrige motoren, 10/15 hk Mercury 07 mod hadde en rød "spak" som stakk ut helt i begynnelsen av stammen.. men kan ikke se noe lignende nå.. kan evt. legge ut et bilde eller to av motoren/ stammen der ?

eller kan det evt. være en skrue ellernoe på styresnekka jeg kan gjøre noe med? er en veldig gammel styresnekke, så er nok mest sannsynnelig der feilen ligger. og i kablene.

 

Styresnekka er avlang med en mutter i den ene enden og et hull med olje på i andre enden..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...