Gå til innhold

Problemer med og installere PS3 Media Server


Anbefalte innlegg

Installere ting i ubuntu gjør du enkelt gjennom en pakkebehandler. :) Du finner Add/Remove software under aplications, under system -> administration finner du synaptics som er litt mer avansert. Og om du er passe hardcore kan du bruke terminalen (applications -> Accesories -> Terminal) og skrive "sudo apt-get install program_du_vil_installere"

 

Bare prøv deg frem, så finner du raskt ut av det etterhvert. :)

 

Har nå lastet ned det programet jeg skal instalere, men skjønner ikke hva jeg skal gjøre med .tgz fila.(regner med det er filtypen) Har prøvd pakke den ut og gjøre noe med de forskjellige filene men kommer ikke lengre :tease:

 

Heeeelp!

Endret av aGal
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En tar.gz fil? Hvilket program er det du skal installere? Mest sansynlig kildekoden til prgrogrammet du har lastet ned. Om du søker etter det i synaptics, så er det godt mulig at du finner det der. Og da er det bare å krysse av for å installere, litt vanskelig å forklare, men det meste er ganske selvforklarende. :)

Lenke til kommentar
En tar.gz fil? Hvilket program er det du skal installere? Mest sansynlig kildekoden til prgrogrammet du har lastet ned. Om du søker etter det i synaptics, så er det godt mulig at du finner det der. Og da er det bare å krysse av for å installere, litt vanskelig å forklare, men det meste er ganske selvforklarende. :)

 

Er PS3 Media Server jeg har lastet ned:

http://ps3mediaserver.blogspot.com/

 

Ikke klart å finne det i synaptics.

Stod at jeg trengte Java vers 6 for å kjøre PS3 Media Server, det klarte jeg da i allefall å finne under legg til/fjern greia.

 

EDIT: Er en fil som heter PMS.sh som liksom er install fil. Der er det masse tekst, sikkert tekstkoder. Må vel copy/paste det inn i det litt mer avanserte consolen da, eller er jeg på bærtur ?

Endret av aGal
Lenke til kommentar

aGal: Ifølge installasjonsveiledningen til programmet (README-filen), skal du bare pakke ut .tar.gz-filen, og kjøre programmet PMS.sh. Enten i terminalen: "sh PMS.sh", eller grafisk (dobbeltklikk på filen, og velg kjør, etter du har valgt i egenskapene for filen at den skal være kjørbar). :)

Lenke til kommentar
.sh filen er som .msi filen i dette tilfellet. Du trenger sikkert admin krefter for å tukle med systemte tipper jeg så kopipaste filen over i en terminal(og husk at det skal stå /home/user ikke file:///home user).

 

Gjort det nå, ender med: BASH: /home/user(osv.) "Permission Denied"

Lenke til kommentar
.sh filen er som .msi filen i dette tilfellet. Du trenger sikkert admin krefter for å tukle med systemte tipper jeg så kopipaste filen over i en terminal(og husk at det skal stå /home/user ikke file:///home user).

 

For all del, ikke copy-paste filen inn i en terminal. Du trenger heller ikke sudo/root for å kjøre PS3 Mediaserver. Høyreklikk på filen "PMS.sh", velg egenskaper/properties, gå inn på fanen for rettigheter/permissions, og huk av at filen skal kunne kjøres som et program. Da er det bare å dobbeltklikke på den, og velge "Kjør" eller "Run". Ikke noe hokus-pokus.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...