Hawtz Skrevet 5. april 2009 Del Skrevet 5. april 2009 Hei, som sagt så får jeg ikke lyd i VLC Media Player. Utenom VLC så funker lyden helt fint. Noen som vet hva som muligens forårsaker dette? Mvh Lenke til kommentar
b-real Skrevet 5. april 2009 Del Skrevet 5. april 2009 Hent en ny version av VLC en den du har pr dags dato. Dette gjelder alle type filer du prøver å spille av? Lenke til kommentar
Hawtz Skrevet 6. april 2009 Forfatter Del Skrevet 6. april 2009 jeg har den nyeste VLC, ja. Alle filene jeg har prøvd å spille av har ikke fungert. Mange forskjellige filformater. Lenke til kommentar
2ball_ Skrevet 6. april 2009 Del Skrevet 6. april 2009 (endret) rare greier.. hvilke løsninger har du prøvd så langt? Endret 6. april 2009 av 2ball(s) Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 6. april 2009 Del Skrevet 6. april 2009 Kan det ha noe med codecer å gjøre? Rettere sagt manglende/feil sådan. Lenke til kommentar
Hawtz Skrevet 6. april 2009 Forfatter Del Skrevet 6. april 2009 Dette har jeg så lite peiling på, at jeg ikke vet hva jeg skal gjøre. I Vista gikk jeg innpå lydinstillinger og fiklet litt der, men det hjalp ikke. Ohlja: Jeg prøvde å reinstallere, og alt codecrelatert var huket av for installasjon. Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 6. april 2009 Del Skrevet 6. april 2009 (endret) Regnet med det Tror jeg har brukt VLC ved en' anledning selv så dette har jeg ikke peiling på. Men ved innst. av f.eks W. Mediaplayer og noen ganger DivX så hukes det også av for innst. av codecpakker, problemet er bare at noe går galt og at man ender opp uten bilde og lyd. Jeg bruker å laste ned tilleggspakker med codecer som f.eks K-lite eller lignende. Det bruker å ordne det meste, men om dette også gjelder i VLC vet jeg fint lite om. edit: leifs Btw: se på forsiden ang VLC!? Endret 6. april 2009 av Ohlja Lenke til kommentar
Hawtz Skrevet 6. april 2009 Forfatter Del Skrevet 6. april 2009 (endret) K-lite har jeg, ja. Og den fungerer helt fint. Det som stod på forsiden hjalp meg ingenting. Og det er den versjonen jeg sliter med. Endret 6. april 2009 av Hawtz Lenke til kommentar
Tordenflesk Skrevet 6. april 2009 Del Skrevet 6. april 2009 1. VLC bruker ikke eksterne codec 2. har du avinstallert og så re-installert med alternativet for å rense gamle innstillinger avhuket. Lenke til kommentar
Hawtz Skrevet 6. april 2009 Forfatter Del Skrevet 6. april 2009 1. VLC bruker ikke eksterne codec2. har du avinstallert og så re-installert med alternativet for å rense gamle innstillinger avhuket. Ja på nr 2. Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 6. april 2009 Del Skrevet 6. april 2009 Velg "Audio" velg så "Audio Track" velg da "Track 1" eller hva det nå står Lenke til kommentar
Tordenflesk Skrevet 6. april 2009 Del Skrevet 6. april 2009 DU har ikke tilfeldigvis flere lydkort? Eller skjermort med HDMI? Da må du velge riktig lydkort. Lenke til kommentar
Hawtz Skrevet 6. april 2009 Forfatter Del Skrevet 6. april 2009 Jeg har et lydkort. Det integrerte er disablet i BIOS. ColdIce: Det har alltid stått på Track 1. Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 6. april 2009 Del Skrevet 6. april 2009 Jeg har et lydkort. Det integrerte er disablet i BIOS. Problemet ligger der ^^ Lenke til kommentar
Hawtz Skrevet 7. april 2009 Forfatter Del Skrevet 7. april 2009 Nei, for det har vært disabled siden dagen jeg fikk hovedkortet. Jeg bruker et Bluegear-lydkort. Således har jeg disabled det integrerte for ikke å skape driverkonflikter o.l. Lenke til kommentar
cartoon Skrevet 7. april 2009 Del Skrevet 7. april 2009 Regner med at VLC har fungert for deg tidligere med lyd? Har du installert noen andre programmer eller addons til VLC som kan forårsake dette problemet? Bruker du vanlig 3.5 jack ut til lyd eller bruker du SP/dif - Digital lyd? Sjekk disse instillingene i VLC under ->preferances -> audio. Lenke til kommentar
Hawtz Skrevet 7. april 2009 Forfatter Del Skrevet 7. april 2009 Nei, jeg har ikke noen andre programmer nå enn jeg har pleid å ha. Skal for sikkerhets skyld sjekke skikkelig. Jeg bruker vanlig 3.5 jack, ja. Jeg har allerede knotet innpå audioinnstillingene til VLC uten hell. Lenke til kommentar
raid2 Skrevet 7. april 2009 Del Skrevet 7. april 2009 (endret) Som oftest skyldes slike problemer feil oppsett i Output modules. Settings -> Preferences ->Lyd/Audio->Output modules. Huk av "advanced options", og prøv de forskjellige valgene. Du kan også prøve å endre på Output format under Lyd->File. Jeg ville egentlig bare droppa VLC, og heller kjørt MPC eller Zoom player med K-Lite eller CCCP.. Endret 7. april 2009 av raid2 Lenke til kommentar
covah Skrevet 7. april 2009 Del Skrevet 7. april 2009 Jeg ville egentlig bare droppa VLC, og heller kjørt MPC eller Zoom player med K-Lite eller CCCP.. Eneste fordelen VLC har, er at den har codecs innebygd og dermed spiller det meste uten knoting. Men styggere og mer knotete UI skal man vel lete lenge etter. Til og med standard WMP slår den på det meste dersom man har riktige codecs installert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå