Gå til innhold

SixPack til sommern!


Anbefalte innlegg

Heisann

 

Nå må det skje, eg må begynna å trena skikkelig. Eg er lei av kvalpefettet. Derfor treng eg hjelp til å lage eit lite program

Har begynt å trena litt smått med litt situps (40), armhevningar (20) og hangups (5x2). Er ikkje store sakene, men er heller ikkje så sterk som de kanskje har skjønt ;)Før eg byrja klarte eg såvidt 1 hangups og 5 armhevningar.

 

Men nå skal eg begynne skikkelig får å få litt musklar til sommeren. Om det er mulig..

 

Nokon som har forslag på eit lite program som innheld jogging, situps, armhevingar og hangups? Som kan hjelpe meg nærmare sixpacken?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Og hvordan ser kostholdet ut? :p høyde? alder? vekt?

 

Går ut ifra at du skal trene hjemme siden du skriver opp de øvelsene du gjør.

Du kan også ta dips/triceps øvelse,

Hvis armhevingene blir for lette så kan du ha bena litt i høyden.

Planken fungerer fint for mage muskler samt skrå situps.

 

For å få synlige muskler så er fett prosenten viktigst.

Lenke til kommentar
Og hvordan ser kostholdet ut? :p høyde? alder? vekt?

 

Går ut ifra at du skal trene hjemme siden du skriver opp de øvelsene du gjør.

Du kan også ta dips/triceps øvelse,

Hvis armhevingene blir for lette så kan du ha bena litt i høyden.

Planken fungerer fint for mage muskler samt skrå situps.

 

For å få synlige muskler så er fett prosenten viktigst.

 

Kosthold: 4 måltid om dagen.

Frokost (Brødmat)

Lunsj (Havregryn/middagsrester)

Middag (Alt mulig vanlig norsk middag)

Kvelds (Brødmat)

og ja, bor på internatskule :p

 

Høgda er på 177cm trur eg og veg 70kg.

 

Planken? Er kje heilt inne i fagspråket enda..

Lenke til kommentar
Jeg har akkurat startet med dette, skal visst være den mest effektive måten for six pack! Ps, det er en veldig hard treningsøkt og godt kosthold er en bra bonus. Guerilla cardio

 

Ja, har hørt om det. Korleis trener ein då?

 

Fant noko:

 

Minutes 1-4:

Warm-up @ 50% of perceived maximum

effort followed by:

 

Minute 5:

Sprinting for 20 seconds

Rest for 10 seconds

Sprinting for 20 seconds

Rest for 10 seconds

 

Minute 6:

Sprinting for 20 seconds

Rest for 10 seconds

Sprinting for 20 seconds

Rest for 10 seconds

 

Minute 7:

Sprinting for 20 seconds

Rest for 10 seconds

Sprinting for 20 seconds

Rest for 10 seconds

 

Minute 8:

Sprinting for 20 seconds

Rest for 10 seconds

Sprinting for 20 seconds

Rest for 10 seconds

Minutes 9-12:

Cool-down @ 50% of perceived maximum

effort

Endret av Granberg.
Lenke til kommentar

Du har ikke vurdert å starte på et treningsstudio? det både kjekt og effektivt! Jeg har prøvd siden barneskolen (går tredje året på vdg nå) å ta armhevninger og slikt om kveldene på gutterommet. det funker i perioder på kanskje 1 måned, men blir lei, gidd ikke og dropper helt ut (det er meg da). Men på et studio setter du opp et program, du noterer deg hva du tar, hvor mye, hvor mange ganger. Du får også brukt mange apperater og muskler du ellers ikke bruker. i tillegg runder du av med litt forbrenning på en mølle slik at skvalpefettet minsker og definisjonen på musklene blir tydligere.

 

noe du bør vurdere! for meg var det lenge uaktuelt å starte på studio men angrer ikke et sekund nå som jeg først er kommet inn i det! ingenting er så kjekt som å merke sin egen progress og kunne løfte mer og mer for hver måned.

 

men om dette kun handler om six pack vil jeg i grunn anbefale deg å slutte med karbohydrate. spis salat og kjøtt istedenfor brødmat. ikke noe ris og poteter til middag. slik kjører mange som går på slankeren. men for all del - slik kan ikke kostholdet være resten av livet! kanskje i noen måneder, en trenger jo også karbohydratene ;)

Lenke til kommentar
Minutes 1-4:

Warm-up @ 50% of perceived maximum

effort followed by:

 

Minute 5:

Sprinting for 20 seconds

Rest for 10 seconds

Sprinting for 20 seconds

Rest for 10 seconds

 

Minute 6:

Sprinting for 20 seconds

Rest for 10 seconds

Sprinting for 20 seconds

Rest for 10 seconds

 

Minute 7:

Sprinting for 20 seconds

Rest for 10 seconds

Sprinting for 20 seconds

Rest for 10 seconds

 

Minute 8:

Sprinting for 20 seconds

Rest for 10 seconds

Sprinting for 20 seconds

Rest for 10 seconds

 

Minutes 9-12:

Cool-down @ 50% of perceived maximum

effort

 

Det der programmet kalles gerijokardio.. Alle har Sickpack under underhudsfettet.. Det er bra at du trener styrke , jo mer muskler du har , jo mer forbrenner du.. Her er programmet mitt:

Man = Styrke

Tirs = Litt styrke og masse kondisjon

Ons = Fri!

Tors = styrke

Fre = litt styrke og kondisjon..

Lør og søn = Fri.

 

Hvis du har lite underhudsfett så skal du vel klare å få en synelig sick-pack til sommeren..

Du har ikke vurdert å starte på et treningsstudio? det både kjekt og effektivt! Jeg har prøvd siden barneskolen (går tredje året på vdg nå) å ta armhevninger og slikt om kveldene på gutterommet. det funker i perioder på kanskje 1 måned, men blir lei, gidd ikke og dropper helt ut (det er meg da). Men på et studio setter du opp et program, du noterer deg hva du tar, hvor mye, hvor mange ganger. Du får også brukt mange apperater og muskler du ellers ikke bruker. i tillegg runder du av med litt forbrenning på en mølle slik at skvalpefettet minsker og definisjonen på musklene blir tydligere.

Nja , det er ikke alle som har råd til treningsstudio.. Og frivekter er mye bedre enn apperater!.. Du sa også at du noterer hvor mange du reps du tar.. Spørs hva du trener , hvis du skal bli sterkere så er 1-8 reps (5 reps) , volum = bli større.. er 8-12 reps.. Og utholdnighet , er 15+ eller 12+ reps..

Lenke til kommentar

Jeg trener innpå rommet mitt.. Skaff deg 8 minutes trainer (finner den helt sikkert på noen websider).. 8 minutes trainer er en video der du kan trene helle kroppen din bare med manualer.. Men det som er litt dumt på 8 minutes trainer er at det er lite rygg øvelser , så du kommer til å ende opp med dårlig kroppsholdning.. Så skaff deg dørstaper fra g-sport (179 kr).. Manueler (20 kg) kan du kjøpe på elkjøp for 200 kr

 

Glemte å nevne at jeg er 13 år , trent i 6 mnd og ser forandringer.. Tar 15 kg på biceps uten å bruke overkroppen :D

 

Her er programmet jeg følger:

Vanlige Push ups , 12 stykker x 2

Dype push ups (bryst) , 12 stykker x 2

Flye (Bryst) , 12 stykker x 2

Chest press , 12 stykker x 2

Standing rows , 22 stykker x 2 (5 KG)

Upright Rows , 12 stykker x 2

Lateral Raises , 12 stykker x 2 (Skulder)

Shoulder Press , 12 stykker x 2

Front Raises , 12 Stykker x 2 (Begge armer, holde i 3 sek.. Veldig vanskelig øvelse med tunge vekter)

Biceps Curls , 12 stykker x 2

Bicep Curl , 12 stykker x 2 (Støtter meg til noe med armene)

Tricep Dumbell , 12 stykker x 2 (http://www.coopersguns.com/videos/exercise-encyclopedia/triceps/dumbell-tricep-extension/)

PULLOVER , 12 x 2 (Denne øvelsen er veldig enkel , så prøv å putt på flere vekter)

 

Bare søk på øvelsene på google , ellers anbefaler jeg deg å ta en tit på http://www.coopersguns.com/videos/exercise-encyclopedia/

 

 

Som du ser så satser jeg på volum , du kan endre reps etter hva du satser på (Volum , styrke eller utholdnighet)

 

tilbake til topic:

Du skal prøve å få sixpack , prøv å dropp karbohydratene i en liten stund og sats heller på protein (anbefaler tunfisk)

Endret av opijo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...