KristiaNtre_Razer Skrevet 5. april 2009 Del Skrevet 5. april 2009 (endret) Heisann Jeg satt med dama mi sin Packard Bell og bare loka rundt på nettet osv. Etter bare 10 minutter merket jeg at den ble utrolig varm uten å ha annet enn et par internettsider, MSN og LimeWire oppe. Jeg lastet ned CPUID Hardware Monitor og fikk dette resultatet: Kan ikke veldig mye om hvor høy vanlig temperatur burde ligge på, men disse temperaturene er vel veldig høye for generelt pc bruk? Dette er modellen Hun har kjøpt den på Lefdal. Er det noe jeg selv kan gjøre, eller burde den sendes rett inn til LEfdal? Med vennelig hilsen KristiaN Endret 5. april 2009 av KristiaNtre_Razer Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 5. april 2009 Del Skrevet 5. april 2009 (endret) Laptoper har en tendens til å bli veldig varme. Spesielt dersom man sitter med den på fanget o.l. , da man sperrer for inntaket for luft. Jeg vet såklart ikke hvor/hvordan du satt, men sitter man i en seng osv så blir den varm. Hadde selv en høy temp på min laptop for ikke lenge siden. 60 grader er uansett ikke veldig høyt, og ingenting å være redd for Klikk for å se/fjerne spoilerteksten nedenfor Beviset på min lille temp-høydare [/spoile] Endret 5. april 2009 av Wikipedersen Lenke til kommentar
fargoth Skrevet 5. april 2009 Del Skrevet 5. april 2009 (endret) I utgangspunktet er det temmelig høyt, og jeg regner med det vil være ganske ubehagelig å eksempelvis prøve å ha den på fanget. Hardwarekomponentene i seg selv er spesifisert for å tåle disse temperaturene, og både skjermkort og CPU vil ikke begynne å throtle (nedsatt klokkefrekvens) før de overstiger 100 grader. Det du kan gjøre selv er å se etter at viften(e) går som normalt, og at det ikke er støv i maskinens kjøleribber/vifter. Dersom chipset/GPU-drivere ikke er installert kan det være at maskinens evne til å dynamisk justere klokkefrekvens for GPU/CPU ikke fungerer slik den skal. Endret 5. april 2009 av fargoth Lenke til kommentar
KristiaNtre_Razer Skrevet 5. april 2009 Forfatter Del Skrevet 5. april 2009 Den stod på et pc brett med frie luftveier da jeg sjekket temp. Til vanlig står den på trebord o.l men blir også da sjukt varm Men 90 grader på skjermkort og 80 grader på prosessor vil du si er ganske normalt på en laptop? Takker for kjappt svar Wikipedersen Lenke til kommentar
EivindS_ Skrevet 5. april 2009 Del Skrevet 5. april 2009 Det er altfor høye temperaturer til slikt bruk. Har du renkset den for støv noen ganger? Prøv det. Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 5. april 2009 Del Skrevet 5. april 2009 Fikk jeg noen gang opp feil bilde? Mener bestemt å ha lest 64 grader på cpu. 80 og 90 grader er altfor høyt. Som Eivind her sier, rens for støv ! Det kan gjøre underverk! Lenke til kommentar
KristiaNtre_Razer Skrevet 5. april 2009 Forfatter Del Skrevet 5. april 2009 Ettersom det ikke er min pc har den ikke vert renset for støv nei. Men viftene ser ut å fungere som normalt, uten å ha sjekket dette veldig nøye. Da blir det nok en rensing på denne om et par dager Om det viser seg at ikke er mye støv i pc'en, burde den sendes inn da? Haha, 64 grader ja Men det bilde som ligger ute nå var der fra starten av. Takker for fine svar Lenke til kommentar
fargoth Skrevet 5. april 2009 Del Skrevet 5. april 2009 Det er ikke så mye de kan gjøre om du sender den inn. De kan i beste fall skifte thermal pad og/eller kjøleløsning, men det vil ikke ha noen nevneverdig effekt på temperaturen med mindre det skylles en defekt her. Det er ikke unormalt at bærbare datamaskiner med kraftige skjermkort blir svært varme. Lenke til kommentar
KristiaNtre_Razer Skrevet 5. april 2009 Forfatter Del Skrevet 5. april 2009 (endret) Btw, 64 grader var minimumstemperatur på prosessoren Maksimumstempetaturen var på 80 (core #0) og 85 (core #1) grader. Endret 5. april 2009 av KristiaNtre_Razer Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 5. april 2009 Del Skrevet 5. april 2009 (endret) Rart. Nå kommer jeg bare til å gå rundt å tenke på hvorfor jeg var sikker på at det stod 64 grader Tsen takk for det! Du kan alltids sende en e-post til Packard å høre hva du skal gjøre. Men jeg tipper pc'en din er en eneste stor hybelkanin Endret 5. april 2009 av Wikipedersen Lenke til kommentar
KristiaNtre_Razer Skrevet 6. april 2009 Forfatter Del Skrevet 6. april 2009 Da setter jeg denne som løst Tusen takk Eirik, Eivind og fargoth! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå