KongKarlsen Skrevet 5. april 2009 Del Skrevet 5. april 2009 (endret) Plutselig en dag ble det sånn: vi har laptoper i huset som går på trådløst, på alle disse fungerer internett. På min stasjonære som er den eneste som er kobla i routeren med kabel, funker ikke internettet...hva kan jeg gjøre? også år jeg har logga inn så får jeg 2 errorer: TCP/IP is not installed. disable email scanning in your symantec product options or install TCP/IP....og: Flash_MMIO_MAP DeviceIoControl error På nettverkstilkoblinger så er alle tilkoblingene vekk, bortsett fra hamachi. Der jeg kobler TP kabelen inn i netverskkortet, lyser kun den grønne, den orange som skal blinke lyser ikke i det hele tatt. Trenger skikkelig hjelp, FØR TG09 Endret 5. april 2009 av when Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 5. april 2009 Del Skrevet 5. april 2009 How to install TCP/IP on Windows 1. Click the Start menu, point to Settings, and then click Control Panel. 2. Double-click the Network icon in the Control Panel. 3. Click the Protocols tab. 4. If the list of Network Protocols does not include the TCP/IP Protocol, then press Add to install it. Follow the instructions on the screen. Lenke til kommentar
KongKarlsen Skrevet 5. april 2009 Forfatter Del Skrevet 5. april 2009 (endret) How to install TCP/IP on Windows 1. Click the Start menu, point to Settings, and then click Control Panel. 2. Double-click the Network icon in the Control Panel. 3. Click the Protocols tab. 4. If the list of Network Protocols does not include the TCP/IP Protocol, then press Add to install it. Follow the instructions on the screen. Har ikke xp på engelsk, men create new protocol, er det det samme som "lag en ny netverkstilkobling"? Endret 5. april 2009 av when Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 6. april 2009 Del Skrevet 6. april 2009 Hei, du må enten velge kontrollpanel, klassisk visning og nettverk eller finne lokal nettverkstilkobling direkte. Så høyreklikker du på nettverkstilkoblingen. Lenke til kommentar
KongKarlsen Skrevet 6. april 2009 Forfatter Del Skrevet 6. april 2009 Hei, du må enten velge kontrollpanel, klassisk visning og nettverk eller finne lokal nettverkstilkobling direkte. Så høyreklikker du på nettverkstilkoblingen. Der dukkre det opp enda et problem, jeg har INGEN netverkstilkoblinger pllutselig.... før hadde jeg 2. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 6. april 2009 Del Skrevet 6. april 2009 Hvis nettverkskontakten sitter på hovedkortet ditt så legg inn drivere på nytt. Hvis du mangler driver så kan du finne ut hvilket hovedkort du har ved å laste ned SIW. http://www.gtopala.com/download/siw.exe Last ned chipsetdriver til hovedkortet og legg det inn. Søk etter hardware via kontrollpanelet og se om nettverkskortet dukker opp. Hvis ikke kan du vuredere å legge inn windows på nytt. Lenke til kommentar
KongKarlsen Skrevet 6. april 2009 Forfatter Del Skrevet 6. april 2009 Hvis nettverkskontakten sitter på hovedkortet ditt så legg inn drivere på nytt.Hvis du mangler driver så kan du finne ut hvilket hovedkort du har ved å laste ned SIW. http://www.gtopala.com/download/siw.exe Last ned chipsetdriver til hovedkortet og legg det inn. Søk etter hardware via kontrollpanelet og se om nettverkskortet dukker opp. Hvis ikke kan du vuredere å legge inn windows på nytt. MSI MS-7235 er hovedkortet. OG 2 netverks adaptere: Realtek TL8139/810x Family Fast Ethernet NIC og Realtek TL8169/8110 Family Fast Ethernet NIC skal se hva jeg finner av drivere .. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 6. april 2009 Del Skrevet 6. april 2009 Hvis du ikke får fikset det før TG så bare ta med PC og Windows CD så har du trolig 3-4000 personer som kan hjelpe deg Lenke til kommentar
KongKarlsen Skrevet 6. april 2009 Forfatter Del Skrevet 6. april 2009 Hvis du ikke får fikset det før TG så bare ta med PC og Windows CD så har du trolig 3-4000 personer som kan hjelpe deg Får håpe det. Har de ikke tech crew som gjør det? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 6. april 2009 Del Skrevet 6. april 2009 Det er vel ikke akkurat primæroppgaven deres, men de hjelper vel om de har tid. Blir det krise så kjenner jeg noen med peiling som skal dit f.o.m. onsdag. Lenke til kommentar
KongKarlsen Skrevet 6. april 2009 Forfatter Del Skrevet 6. april 2009 Det er vel ikke akkurat primæroppgaven deres, men de hjelper vel om de har tid. Blir det krise så kjenner jeg noen med peiling som skal dit f.o.m. onsdag. vurderer å starte formatering og reinstallering av windows nå tho Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå