Gå til innhold

eBay og andre utenlandske nettbutikker.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

eBay er ikke en egen nettbutikk. Men privat personer/butikker som bruker eBay til å selge sine varer.

Så frakten kommer ann på hver enkel vare. Noen kan kreve mye for å sende mens andre tar ikke noe for å sende.

For den siden du har linket er jeg litt usikker. Ettersom du må lage account for å se om de sender til Norge og hvor mye frakten kommer på

(hentet fra den siden du linket)

"Shipping is automatically calculated prior to submitting your payment information. Simply add items to your cart and proceed to the Checkout page where you will be offered Shipping Method choices and their prices. We will ship your order shortly after we receive payment from you."

Så du må nesten lage en account og finne de varene du vil ha. Og så får du se hva frakten kommer på.

Angående andre utenlandske nettbutikker så kommer det ann på butikk fra butikk. Noen tar frakt uansett, mens andre betaler frakten hvis du bruker over en viss sum. Frakten kommer jo også ann på hva du kjøper.

Håper dette var til hjelp.

Lenke til kommentar

Jeg har store vanskeligheter med å se for meg at du kan få Lacoste piquer fra en selger på finn.no for 299 pr. stykk, men jeg kan jo ta feil, og det han hende at han og noen andre har ranet en butikk. Lacoste piquer fra Ebay for under 200 kr pr stykk? Det virker for godt til å være sant.

Lenke til kommentar

Jeg skal ikke påstå at du ikke fikk en ekte Lacoste Pique for 180 kroner + frakt, men jeg vil bare påpeke at de jeg kjenner som handler en del på eBay, og generelt kjøper mye klær sier at det meste av Lacoste og PRL piquer som har en ordentlig lav pris vanligvis er fake. Jeg sier bare at jeg hadde vært litt skeptisk til at piquene til 299'- på finn.no var ekte.

Lenke til kommentar

Hvilket bindeledd er det man kutter i denne saken da? Det er jo ikke Lacoste som selger disse piquene på finn.no direkte, og jeg tviler på at atarkservice selger piquene til innkjøpspris. Alt jeg sier er at du ikke blindt bør bestille en haug med piquer og forvente at de skal være ekte. Det lønner seg som oftest å være litt skeptisk.

Lenke til kommentar

Frakta kan variere. Det spørs hvordan du forhandler med selgeren din fra ebay. Ber du selgeren sende varen som "gift" med sitt egen navn og addresse slepper du 100% av gangene å betale toll og blablabla. Men skulle han som du har kjøpt en vare av sende produktet på vegne av en bedrift må du nok spytte inn 24% ekstra i moms for varen din.

Anbefaler deg sterkt å handle fra ebay. Jeg har gjort det i noen år nå og er super fornøyd. Skaff deg en "paypal" konto i tillegg. Dette gjør at pengetransaksjonene dine er 101% trygge.

Også litt om den piquen. Du finner masse billig ekte på ebay. Hvis det er en i Norge som selger den for 299 ville jeg ha tvilt litt. Dette er garantert ikke ekte men en jævlig god fake. Uansett, hvis en ikke ser forskjellen mellom dem skal det ikke være noe problem, for min del.

En annen ting når du handler på ebay er at det er SYKT billig. Fant en Vestal klokka, helt ny og ekte for 120$ totalt med frakt. Klokka koster 3000,- her i Norge...

Ebay pris: http://www.skateloot.com/WATCHES/Vestal (skateloot finner masse fett som er på ebay)

Norske priser: http://lipslide.no/Vestal.html?gclid=COGL-...CFQgVzAodYyp2RA

Syke priser her i norge.. Helt latterlig!

Lenke til kommentar
Sendte en E-post og han påstod at de var blitt kjøpt opp av et kjøpesenter i england som var gått konkurs. Høres ikke veldig troverdig ut.

Enig.

Et kjøpesenter som har gått konkurs, må vel heller være butikken da ?

Butikken kan jo fint flytte til et annet sted og fortsette salget ..

Lenke til kommentar
enn fjerner kanskje 1-2 bindeledd ved å kjøpe på ebay, derfor svært billig hvis det er ekte da..

fra lacoste selger til den når butikken i oslo har enn nok vært innom 2-3 kanskje 4 ledd og da blir det som det blir... svært dyrt..

Skjønte ikke helt hva du mente. Bindeledd?

ledd da.. du vet hva det er.. ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...