Gå til innhold

Geforce 3 - 128mb

Den Polse

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Takk skal du ha, men Daytona er et billigmerke, og har ikke så "fine" komponenter som de dyrere merkene. Men Daytona skal være fint til klokking.

Og Topline er heller ikke spesielt kjent for å ha den beste servicen. Ta en titt på erfaringene du.

Altså: Det er en grunn til at kortet er så billig som det er.

Lenke til kommentar

Så Creative-kortene er "dårlige" fordi Creative er et anerkjent merke? Har selv hørt at Creative-kortene skal være _meget_ gode. Og dette fra sikre kilder. Skal se om jeg finner noe Telcontar har skrevet. :smile:

"For de av dere som ikke vet det, så er det MSI som lager korta for Creative. Såvidt jeg vet så er MSI temmelig bra på dette området."

"Du har hørt riktig Flakkman, som du kan se av siggen så har jeg ett Creative kort selv. Tror Creative gjorde ett sjakktrekk ved å la MSI produsere korta for dem. Til og med 2d kvaliteten er topp."

"Nettopp byttet ut en Radeon 8500 OEM versjon med en GF3 Ti500.

Her er forskjellen:

Med GF3Ti500:

3dmark 2000: 7249

3dmark 2001: 5579

Med Radeon 8500 OEM:

3dmark 2000: ca. 6500

3dmark 2001: ca. 3600

Regner med at Retail versjonen av Radeon ville scoret bedre her, men ikke så veldig mye høyere.

Comanche 4 hakket forresten voldsomt med ATI kortet (uansett hvilken oppløsning jeg prøvde), mens GF3Ti500 for helt flytende med alt på high og 1024x768 i 32bit (har ikke prøvd høyere enda ).

Når det gjelder 2d kvaliteten så er nok ATI bedre, men jeg merker bare minimal forskjell. Jeg heller overrasket over hvor bra Creative sitt kort er på 2d kvaliteten."

Hva er best av GF3 og Radeon? :razz:

Hva er best av Intel og AMD? :razz:

[ Denne Melding var redigert av: sosohal på 2002-01-21 18:05 ]

[ Denne Melding var redigert av: sosohal på 2002-01-21 18:24 ]

Lenke til kommentar

Ikke hør på alt som blir sagt om hvilke kort som er dårlige osv. Du betaler som sagt masse for navnet..:smile: Creative bruker samme Geforce3 brikke som alle andre kortprodusenter, og det finnes nesten ikke en vesentlig forskjell i hvilke komponenter ellers som blir brukt. Hva folk da rakker ned på Creative, POV, osv. må være en litt tafatt programpakke, dårlig med div. utganger og et litt dårlig rykte. (som er ufortjent)

Lenke til kommentar

Skal gå med på at alt Creative lager ikke er bra, men Ti500 kortet mitt er meget bra. Skal ikke si at det er bedre enn andre Ti500 kort, siden jeg ikke har prøvd andre, men når 2d kvalitet ikke er så mye dårligere enn Radeon 8500 så skal ikke jeg klage. Creative har ikke gjor mye annet enn å sette ett klistremerke med sitt navn på korta de kjøper av MSI.

Nå kan skal de sies at velkjente Asus sitt GF3 kort fikk 5 (altså dårligste karakter) hos Anandtech for 2d kvalitet. Der var alle andre bedre enn dem.

Merke er ikke alltid lik god kvalitet, men det er ofte unntaket enn regelen.

Telcontar

Lenke til kommentar

Faktisk, så har både Gainward og Leadtek fått meget bra på sin 2d. Er på tide at hardware sidene setter lys på den ekstremt dårlige 2d'en som mange gf kort har. Av anandtech så fikk Gainward 2 (best er 1). Altså samme score som Ati8500. Matrox G450 fikk da 1. De er jo fortsatt kongen på 2d. Daytona er no skikkelig billig søppel, det lukter jo dritt av de korta. Asus fikk også meget dårlig på 2d i ti500 testen, faktisk 5(dårligste). Dette ble utført på en 21" Sony (proff skjerm sak). Creative tror jeg fikk ganske bra på en test jeg leste også..(husker ikke helt). Så de er midt på treet. Men leadtek og Gainward har meget god 2d, pluss meget meget bra 3d. Så å kjøpe daytona fattiglapp gf er bare sløsing av penger.

Spør du meg da :grin:

Har hatt et gf ddr kort ifra creative, meget god 2d. Det jeg har nå, har ikke så bra 2d som mitt gamle faktisk :sad:

Å ****...telecontar har allerede skrevet at asus fikk ræva :grin: Jeg trenger briller..

Asus P4T-E

1,9Ghz P4

256mb Rambus

45gb x 2 Ibm Gxp75

Elsa Gladiac Gf2 Ultra 64mb

Sb Live!

Enlight Fileserver Tower

+ no stæsj

[ Denne Melding var redigert av: iceraven på 2002-01-21 21:47 ]

[ Denne Melding var redigert av: iceraven på 2002-01-21 21:48 ]

Lenke til kommentar

Hvor raskt minne er det på Creative sitt Ti200 kort?? Vurderer å kjøpe et på psdata til 2200...

Det gamle kortet mitt er helt føkka... Når jeg har sitti et par timer og skrvd i word, dukker det opp røde streker rundt markøren, og etterhvert henger PC'en seg, og er normal etter å ha stått avslått ei stund. Og det rareste er at ikoner har begynt å forsvinne! blant annet så finnes det ikke avkrysningsbokser mer, det er bare hvitt... Det bare begynte uten at jeg har vært bortpå noe som helst inni maskina på et par måneder... Noen forslag på hva jeg kan gjøre, eller er det bare å kjøpe nytt? Har nok modifisert det litt for mye til at jeg får igjen no på garantien... (vannkjølt ram og gpu som er limt fast med AS :razz:)

Lenke til kommentar

Angående hva denne tråden egentlig handlet om.. GeForce3 - 128mb. Har sett kort med 128mb jah. De jeg har sett har 4ns minne, mens 64mb versjonene har 3,8ns minne! Med andre ord er det raskere minne på 64mb versjonen. Kan overklokkes lengre :smile: Ærlig talt så vet jeg ikke om GeForce3 kortet egentlig klarer å ta seg nytte av hele 128mb RAM.. blir jo samme problemet som GF2MX med 64mb RAM det eller? :razz: Får ikke brukt opp alt minnet uansett, så da er det farten som teller!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...