Gå til innhold

Erfaringer fra hurtigruta.

Anbefalte innlegg

Min mor vil at jeg blir med henne på hurtigruta i sommer.

Det første jeg tenker er meg på en båt med masse pensjonister. Men jeg har jo aldri tatt denne turen da. Har noen tatt den og kan fortelle hvordan det er? Jeg er selv 32.

Jeg kan sette pris på natur og slikt...men det er ikke så viktig for meg. Jeg er mer storby ferie typen. Tokyo, NY..osv. Liker å fotografere litt da.

Bare veldig usikker på om det er noe jeg vil bruke penger på eller ikke.

AKIRA

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Min mor vil at jeg blir med henne på hurtigruta i sommer.

Det første jeg tenker er meg på en båt med masse pensjonister. Men jeg har jo aldri tatt denne turen da. Har noen tatt den og kan fortelle hvordan det er? Jeg er selv 32.

Jeg kan sette pris på natur og slikt...men det er ikke så viktig for meg. Jeg er mer storby ferie typen. Tokyo, NY..osv. Liker å fotografere litt da.

Bare veldig usikker på om det er noe jeg vil bruke penger på eller ikke.

AKIRA

Nu har jeg bare jobbet på hurtigruta, og ikke reist med den som passasjer. Hurtigruten er ikke noe for deg hvis du liker fest og "fart og spenning". Og som du sier så er det en del pensjonister der. Men det er den perfekte reisen hvis du hvile ut, se på norsk natur og det er mye fint å ta bilder av. Jeg var ikke klar over hvor fin natur vi har i norge før jeg startet å jobbe på hurtigruta.

Lenke til kommentar

Takk for innsikt!

Men vil du si at det er stort sett BARE pensjonister. Eller er det jevn spredning av alle aldere?

Og så et spørsmål om praktiske ting. Når man bestiller så spør dem om frokost, lunsj og middag. Hvis man ikke bestiller middag til hver dag...er det fordi man ofte ikke er ombord i skipet på middagstider? At man er i land og spiser der ett sted? Og hvis man ikke har bestilt middag og er på skipet, finnes det mulighet for å kjøpe mat?

Takk for all info!

AKIRA

Lenke til kommentar

Det er jo ikke bare pensjonister der, det en del yngre folk som tar distansereiser, men det er et klart flertall av eldre folk som tar rundturer. Også er det jo en del yngre folk som jobber der, men det er strengt forbudt for dem å røre alkohol :thumbdown: .

Det går ann å gå på land og kjøpe middag eller andre måltider, men da må jo skipet ligge til kai, du kan se ruta her.

Men har ikke inntrykk at det er så mange ut av passasjerene som bruker å gjøre det, maten på hurtigruta er veldig god, foruten om prisen så er det ikke noe å usette på den. Det er også en kafe ombord der du kan kjøpe litt enklere mat som hamburger, pizza, baguetter osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...