Crizpy Skrevet 5. april 2009 Del Skrevet 5. april 2009 (endret) Hallo. Pcen min er egentlig ganske rask, men nå nylig virker den jævlig treg, og jeg har et litt underlig problem med biosen som jeg lurer på om kan være årsaken. Jeg har et Asus P5Q hk, med 1306 bios versjon. En dag ville brått pcen ikke boote, så jeg tok ut batteriet til biosen, og da fikk jeg started pcen vha å trykke f2 for standardinnstillinger og fortsette. Men hvis jeg lagrer standardinnstillingene, og restarter pcen, så vil den ikke boote før jeg har resatt biosen. Måten jeg har fikset dette på, er å ta ut batteriet, og bare kutte strømmen før jeg skal starte pcen, men dette byr på irriterende problemer som mangel på systemklokke osv. Men det som irriterer vettet av meg, er at pcen har blitt ufattelig treg i det siste..jeg kan ikke åpne et nytt vindu i opera uten at winamp hakker, og pcen fryser i spill og sånn noen ganger. Her er det jeg egentlig lurer på. 1) Er det noen instillinger i biosen utenom CPU (den er på standard nå, så tror ikke det skal ha noe å si) som kan forårsake elending ytelse? Tenker på ram, skjermkort osv. Jeg bruker som sagt standardinnstillingene, men antar at det skal holde med mindre man overklokker..? 2)Angående flashing av biosen, så har jeg hørt at det er en del P5Q kort som har stoppa helt å virker etter å ha blitt flasha, så jeg lurer på om noen har noen erfaringer med dette, og om noen vet om den letteste måten å flashe biosen på. 3)Hva annet enn fucka bios kan forårsake at den ikke vil boote uten å bli resatt hver gang? Edit: Hardware info: Intel Core? 2 Duo E8500 3.16GHz Asus P5Q, P45, Socket-775, DDR2 Corsair TWIN2X 6400C5DHX DDR2, 4096MB Asus Radeon HD 4870 512MB GDDR5 OS: windows xp sp2. Endret 5. april 2009 av Crizpy Lenke til kommentar
Supreme P. Skrevet 5. april 2009 Del Skrevet 5. april 2009 Welcome to my world :S Har også problemer med P5Q, tror mitt problem skyldes PSU. Prøvd å bruke den derre clear CMOS greia? Sette spenninger riktig? Lenke til kommentar
b-real Skrevet 5. april 2009 Del Skrevet 5. april 2009 Hei! Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler. Husk at en god emnetittel skal beskrive eller oppsummere hvilket problem du har - ikke at du har et problem. En god emnetittel skal heller ikke kun bestå av et produktnavn. Bruk -knappen i første post for å endre emnetittelen. (Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå