Gå til innhold

Fullmetal Alchemist: Brotherhood - Spoileradvarsel!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Men, Mustang rev jo stenen ut av Lust også formerte hun seg rundt steinen. Akkurat det der tok jeg ikke helt. Btw, takk for du gjor slik at jeg kom på navnet på Gluttony.

No problemo, amigo ;) Steinen er jo livskraften deres, uten den kan de ikke eksistere. Father-fyren var egentlig en stein først, så ble han til Hohenheim-lookalike. Jeg vet ikke hvordan Lust og resten av gjengen ble til, men Bradely var et menneske i begynnelsen. Antar Lust ble skapt ut av steinen på en eller annen måte.

Lenke til kommentar
Nå har jeg tatt meg tid til å se denne remaken (til ep 24)

Nå har ikke jeg lest mangaen, men serien var veldig! annerledes.

Helt ærlig så er jeg skuffet, hvis dette er den orginale historien til Hagane (slik mangaen går) så kommer jeg ikke til å lese den.

Storyen i remaken/mangaen? syns jeg virker litt tam =/

Jeg føler ingen connection til characterne idet hele tatt, og de pakket inn altfor mye i de første episodene!

Hvis jeg aldri hadde hatt sett den første Hagane, så hadde nok droppet serien veldig tidlig.

Å jeg holdte nesten på å droppe serien på episode 17 pga de drepte Ross, heldigvis ble det rettet opp...

"grafikken/arten" i serien, er jeg usikker på. Enkelte ganger er den bra eks når det er vitser (ansiktene til Ed/Al xD)

Men andre ganger, så er det veldig ujevnt (vanskelig å forklare).

Ser jo såklart ferdig serien og man kan jo ikke dømme en uferdig serie, men hittil har jeg satt en score på 7/10

(Selve serien i seg selv er ikke dårlig, å hvis man aldri har sett den gamle Hagane så ville jeg nok gitt høyere score, men det er ikke tilfelle mitt)

Hvis jeg skulle anbefalt kun anime av Hagane: Se den første

Storyen i remaken er ikke en 100% remake av mangaen slik vi kjenner den, men en litt komprimert utgave. tross alt mangaen er på over 100 chapters nå å brotherhood er på ep. 32. Men ta ikke feil da, det mangler egentlig ingenting. Den er bare litt mer trykt sammen å om noe så går anime serien fortere enn mangaen gjør, men jeg lurer på om det er slik at de tenker å avslutte manga å anime samtidig eller noe. Bare en tanke som har streifet meg da, intet annet.

Lenke til kommentar
Ja. FMA er bra for tiden. En av de få som ikke har fillers.

Nå har jo både Bleach og One Piece fillers :/

Vel FMA har jo egentlig fillers, men de har bare valgt å prøve å lage serien på nytt uten, noe de har gjort bra så langt ;)

Så langt som fillers i bleach, vel der har jeg faktisk kommet til å akseptere noen av de filler miniseriene de har laget. For å bruke Naruto som et eksempel så er det meste av fillere der rimelig dårlige (noe som har blitt sagt stort sett overalt). De har ikke gjort mye forsøk på å sette en viss standard for hva de produserer. Kanskje de føler at selve serien er bra nok til å forsvare disse halvferdige fillerne. Serien er jo i seg selv god på manga om enn litt langdryg på anime for tiden.

Lenke til kommentar
For å bruke Naruto som et eksempel så er det meste av fillere der rimelig dårlige (noe som har blitt sagt stort sett overalt). De har ikke gjort mye forsøk på å sette en viss standard for hva de produserer. Kanskje de føler at selve serien er bra nok til å forsvare disse halvferdige fillerne. Serien er jo i seg selv god på manga om enn litt langdryg på anime for tiden.

Ser ikke lenger forskjell på hva som er filler og ikke, alt ser like dritt ut. Savner pre episode 120ish (om jeg husker riktig). Da var serien skikkelig god.

Lenke til kommentar
For å bruke Naruto som et eksempel så er det meste av fillere der rimelig dårlige (noe som har blitt sagt stort sett overalt). De har ikke gjort mye forsøk på å sette en viss standard for hva de produserer. Kanskje de føler at selve serien er bra nok til å forsvare disse halvferdige fillerne. Serien er jo i seg selv god på manga om enn litt langdryg på anime for tiden.

Ser ikke lenger forskjell på hva som er filler og ikke, alt ser like dritt ut. Savner pre episode 120ish (om jeg husker riktig). Da var serien skikkelig god.

Vel, siden serien hoppet fra Naruto til N. Shippuuden så er den lagt om en del. Det var uvant for min del å se det i starten, men som sagt, de fokuserer mer på innhold å de haler ut en del scener hvor det før hadde vært en liten dialog fulgt av en stor kampscene. Med de voksende figurene så blir det mer å mer lik det som ble faktisk ved flere anledninger hintet til i Naruto at det går mer på taktikk for å gå den veien med minst mulig motstand for å bekjempe motstanderen, ergo de kortere scenene. Jeg syns de overdriver det litt da det er litt vel trege scener, men innholdsmessig så syns jeg serien har gått litt dypere inn i historien enn før. Gamle Naruto så viste vi jo historien til Naruto selv ganske tidlig, vi så hva målet hans var å hvordan han startet å nå det målet, men det ble litt repeterende til slutt så derfor så gjorde denne forandringen ganske godt. Men som sagt, historien er egentlig god, de bare haler den ut litt for mye.

Lenke til kommentar

Kan godt være som du sier, jeg er ingen ekspert.

Det jeg ser er at de teknisk gode kampene der du fikk inntrykk av at ninjaene faktisk var noe har blitt til gjeng med freaks med medfødte abilities.

Animasjonen har blitt livløs og lite imponerende. Hele serien ser ut til å være lagt mindre arbeid i.

Er som om The Simpsons startet serien med slike tegninger de har i de siste sesongene for så plutselig gå ned på nivået du finner i sesong 1.

Endret av PantZman
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Jeg holder på med originalen, er kommet til midten i sesong 2 nå (hvor mange sesonger er det?). Er det vits for meg å starte på nytt med denne nye remaken? Hvor mye bedre er den?

Nei og ja.

Gjør følgende:

Se ferdig og se filmen

OG SÅ ser du ep 1 av brootherhood og hopper til virkelige splinten(der anime og manga ble skilt, BH er jo manga adopsjonen).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...